Przy zasilaniu LPG powstaje wyższa temperatura w komorze spalania, a opór elektryczny mieszanki LPG jest większy. Stąd świeca zapłonowa musi odprowadzać więcej ciepła, a elektrody powinny być bliżej siebie. Dlatego Bosch do samochodów zasilanych LPG dedykuje w katalogu świece z dopasowaną wartością cieplną i pomniejszonym odstępem elektrod.
Dla oczekujących dużej żywotności dostępne są irydowe świece Bosch Iridium do LPG o zalecanym interwale wymiany 30 000 km.
Świecę irydową można poznać po literze „I” pojawiającej się w kodzie typu. Irydowe świece do LPG przewidziano zarówno do samochodów wyposażonych fabrycznie w tradycyjne, konwencjonalne świece niklowe, jak i do samochodów ze świecami platynowymi lub irydowymi.
Informacja o doborze świecy dla sprzedawców i warsztatów
Przykładowo, w katalogu TecDoc dla Renault Laguna I 1.8 (wersje B56_, 556_; 1.8 (B56A/B) F3P 720, F3P 724) świeca konwencjonalna przewidziana do zasilania benzyną to Bosch WR8DC+, a świeca irydowa do LPG – WR7KI332S. Rozpoznać ją można po zapiskach „Iryd”, „CNG/LPG”, po obecności litery „I” oraz po interwale wymiany 30 000 km.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Tero, 14 kwietnia 2016, 15:27 2 -2
Podstawowa informacja jest taka, że świece irydowe i platynowe NIE NADAJĄ się do gazu.
Odpowiedz