Urządzenie umożliwia sprawdzanie nie tylko wtryskiwaczy elektromagnetycznych i piezoelektrycznych Boscha, ale również, po uzupełnieniu wyposażenia, wtryskiwaczy innych producentów.
Udział układów Common Rail w pojazdach stale rośnie. Przewiduje się, że 2019 roku na całym świecie zostanie zamontowanych w pojazdach 800 milinów wtryskiwaczy CR. Dla warsztatów, szczególnie tych prowadzących naprawy mechaniczne, oznacza to konieczność przygotowania się do obsługi tych systemów. Nowy EPS 118 umożliwia każdemu warsztatowi przeprowadzenie testów weryfikujących wtryskiwacze Common Rail w sposób całkowicie automatyczny, prosty i szybki. Wykonując test nie trzeba dysponować specjalistyczną wiedzą z zakresu naprawy i badania osprzętu wtryskowego siklników diesla. Wystarczy mieć podstawową wiedzą w zakresie ich diagnostyki. EPS 118 obsługuje się w sposób intuicyjny za pomocą dodatkowego ekranu. Urządzenie należy podłączyć do sieci elektrycznej 240 V oraz instalacji pneumatycznej o ciśnieniu 7-8 barów i wydajności minimum 320 l/min. Wtryskiwacz należy zamontować w uchwycie urządzenia, umieszczając końcówkę wtrysku w przezroczystej komorze wtryskowej, podłączyć przewody paliwowe i wysterowanie elektryczne. Po uruchomieniu progrmau trzeba wpisać numer badanego wtryskiwacza do czego wystarczy wprowadzenie ostatnich 3 cyfr numeru wtryskiwacza i wywołać właściwe dane testowe.
Najważniejsze cechy próbnika EPS 118:
- Dokładne i w pełni autymatyczne badanie wtryskiwaczy
- Łatwe i szybkie mocowanie wtryskiwacza
- Intuicyjny interfejs użytkowników (ekran dotykowy)
- Baza danych z wartościami kontrolnymi
- Dodatkowe informacje dotyczące wtryskiwaczy
- Prezentacja kształtu strugi przy wszystkich cieśnieniach
- Prezentacja wyników badania łatwo zrozumiała dla warsztatu i klienta
- Możliwość wydrukowania protokołu
Komentarze