Continental podsumował na konferencji prasowej ubiegły rok w branży oponiarskiej. Na imprezie zwrócono uwagę na zmianę trendu sprzedaży opon w roku ubiegłym. Zaprezentowano również nowy sportowy model flagowej opony SportContact 6.
Rynek sprzedaży opon w roku 2015 zamknął się na plusie w ujęciu rok do roku. Jest to kontynuacja zmiany trendu z roku 2014, gdy po raz pierwszy od kilku lat sprzedaż opon wzrosła. Co prawda ubiegłoroczny wzrost na poziomie 2% jest raczej niewielki, jednak często sama zmiana trendu jest wystarczającym powodem do zadowolenia.
Eksperci Continentala zwrócili uwagę na istotny aspekt charakterystki polskiego rynku. W dalszym ciągu największa sprzedaż opon w naszym kraju, to opony z segmentu budżetowego. W Polsce niemal co druga opona pochodzi właśnie z tego segmentu, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej jest to zaledwie co dziesiąta opona. Segment opon średniego szczebla z kolei jest znacznie bardziej zbliżony. Podczas, gdy kolejna widoczna różnica pojawia się w segmencie premium. Dla Polski 26,1 % wszystkich sprzedanych opon to ogumienie premium, podczas gdy na Zachodzie to 62,5 %. Tutaj eksperci pokusili się o prognozę, że w ciągu najbliższych lat różnice te będą się zacierać, a segment ten powinien w Polsce rosnąć.
Zwrócono również uwagę, że w ciągu najbliższych lat możemy spodziewać się przesunięcia pod względem rozmiaru średniej opony. Trendem globalnym będzie dynamiczny popyt na ogumienie sportowe w rozmiarach 17” wzwyż. Kierowcy coraz chętniej będą decydowali się na opony z tego segmentu, co zresztą wynika również z polityki koncernów samochodowych, które standardowo wyposażają samochody w coraz większe koła.
W opinii reprezentantów koncernu na rywalizacji z producentami opon z Azji najbardziej ucierpieli specjaliści od bieżnikowania ogumienia – zwłaszcza w technologii „na zimno”. Pojawiają się również pierwsze symptomy po wprowadzeniu przez USA cła na tanie opony z Azji. Eksperci uważają jednak, że europejskie marki obronią się przez wzmożoną penetracją rynku nawet bez takich narzędzi prawnych. Wniosek jest taki, że bum na opony z Chin i Wietnamu powoli wyhamowuje, a konsumenci coraz częście kierują się uznaną marką przy wyborze opony.
Kulminacyjnym punktem wydarzenia była prezentacja opony, która lada moment zadebiutuje na rynku, przejmując wartę po modelu ContiSportContact 5P. W porównaniu do poprzedniczki, SportContact 6 zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania w nowej oponie została podniesiona aż o 14%, podczas gdy ocena prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11%. Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4%, a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdują się o 2% powyżej i tak wysokiego poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7-proc. poprawę.
Zwieńczeniem konferencji było zaprezentowanie opony SportContact 6, która opracowana została z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. W oponie udoskonalona została mieszanka bieżnikowa „Black Chili”. Dzięki ulepszonej mieszance oraz włóknie wzmacniającym Aralon 350, nowa sportowa opona gwarantuje maksymalną przyczepność, kontrolę i stabilność, a także bezpieczeństwo prowadzenia nawet do 350 km/h. Najnowszy produkt jest dostępny w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali.
Komentarze