Kluczowym elementem nowego oprogramowania nawigacyjnego firmy Bosch jest silnik map 3D. Nakłada on elementy trójwymiarowe, takie jak budynki, za pomocą dodatkowej warstwy na wyświetlany obraz.
Dzięki temu elementy widoczne na ekranie są jeszcze bardziej przejrzyste, a kierowca może zobaczyć zarówno najdrobniejsze szczegóły jak i szeroki plan. Za pomocą informacji topograficznych zawartych w danych NDS (Navigation Data Standard) oprogramowanie wyświetla różnice wysokości występujące w terenie. Ponadto możliwe jest również sztuczne zaginanie mapy w poziomie, które maksymalizuje wykorzystanie powierzchni ekranu do wyświetlania trasy. Nowe oprogramowanie obsługuje dodatkowo funkcję 3D artMap, która umozliwia zaokrąglanie krawędzie budynków. Kierowca może wybierać między obsługą głosową, dotykową i rozpoznawaniem pisma ręcznego. Technologia 3D umożliwia również pokazywanie różnych fragmentów mapy w tym samym czasie na różnych ekranach, na przykład umieszczonych na konsoli centralnej i w zestawie wskaźników. Poziom szczegółowości wyświetlacza można dostosować do mocy obliczeniowej systemu multimedialnego i pamięci. Dzięki temu oprogramowanie nawigacyjne może być konfigurowane w zależności od wymagań producentów samochodów. Aktualizacje są łatwe do instalowania z nośnika USB lub za pośrednictwem podłączonego smartfona.
Dynamiczne dane z Connected Horizon – więcej niż tylko informacje o korkach.nJuż dziś na mapach nawigacyjnych możliwe jest przedstawianie natężenia ruchu drogowego niemalże w czasie rzeczywistym. W przyszłości, wykorzystując dostęp do sieci, widok mapy będzie wzbogacany o jeszcze więcej informacji. Dane dotyczące warunków na drogach są przechowywane w chmurze, a dostęp do nich jest możliwy dzięki Connected Horizon (horyzont podłączony do sieci). Kierowca widzi na mapach 3D zaznaczone w innym kolorze te obszary, w których występują utrudnienia na drodze. Poprzez zakreślenie palcem okręgu na ekranie możliwe jest szybkie zdefiniować miejsca, w którym przebiega alternatywna trasa. Na mapach mogą być także wyświetlane informacje pogodowe dotyczące na przykład temperatury w regionie czy zagrożenia burzami. Ponadto w pojazdach elektrycznych system wykorzystuje kolorową, przezroczystą nakładkę, aby wskazać na mapie aktualny zasięg w odniesieniu do poziomu naładowania akumulatorów. Standard nawigacyjny map NDS został opracowany wspólnie przez producentów samochodów, poddostawców przemysłu motoryzacyjnego oraz dostawców map. Standardowy format umożliwia łatwą wymianę danych dotyczących map między różnymi systemami nawigacji. Standaryzacja redukuje liczbę różnych wariantów i upraszcza aktualizację map. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie
Komentarze