Inżynierowie Dunlopa zaprojektowali całkowicie nową linię opon wyścigowych, przeznaczonych dla kategorii samochodów GTE, biorących udział w wyścigach Mistrzostw Świata FIA w jeździe na wytrzymałość (WEC) i innych.
Konstrukcja nowego ogumienia powstała w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas startów w tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans i klasie VLN. Zespoły GTE i VLN GT3 jako pierwsze sprawdziły możliwości nowej linii opon, testując je na torze Aragon.
Nowa linia opon dla samochodów GTE łączy wysoką jakość ze stabilnością parametrów i trwałością. Udoskonalono też tylni profil i skład mieszanki, co zapewnia większe poczucie pewności w czasie hamowania oraz stabilność podczas zmiany kierunku jazdy przy dużej prędkości.
Pierwsze testy – przeprowadzone z różnymi samochodami, wykorzystywanymi obecnie w wyścigach ELMS, takimi jak BMW, Ferrari i Porsche – pokazały, że nowa linia opon to duży krok naprzód. Pod koniec miesiąca przed oponami Dunlopa kolejny sprawdzian, tym razem w Bahrajnie. Osiągi nowego ogumienia będzie testować ekipa Beechdean, nowy zespół w klasie ELMS.
Nowa mieszanka pośrednia
Po raz pierwszy od zmiany przepisów ograniczających wybór opon do jednej marki, Dunlop i ELMS porozumieli się również w sprawie wprowadzenia opony typu pośredniego. Pomoże to zmniejszyć koszty ponoszone przez zespoły, które nie będą już musiały zużywać opon „mokrych” na częściowo suchej nawierzchni ani ryzykować jazdy na oponach typu slick na wilgotnym torze.
Komentarze