Jak donosi prasa – według najnowszego raportu Hansena, opublikowanego w „Automobilwoche”, kłopoty z elektroniką mogą stanowić nawet blisko 5 procent przyczyn awarii samochodu.
Mimo, że wydatki na elektronikę stanowią kilkanaście procent budżetów badawczych, cały czas zdarzają się błędy w oprogramowaniu, budowie wiązek i wykonaniu poszczególnych elementów.
Kłopoty dotyczą najczęściej europejskich i amerykańskich producentów samochodów, a znacznie rzadziej japońskich. Toyota i Honda mają blisko pięć razy mniej problemów niż będący na pierwszym miejscu Mercedes.
]1L[
Jednak można też zauważyć postęp. Uwzględniając fakt, że najwięcej usterek ujawnia się w pierwszym roku użytkowania samochodu optymistycznie brzmią dane ADAC, wg których w ostatnich 25 latach liczba awarii w pierwszym roku eksploatacji zmniejszyła się siedmiokrotnie: z 36 na 1000 aut w 1976 roku do 6,5 w 2002 roku.
Źródło Rzeczpospolita Moje Auto (2005.07.05)
Komentarze