Radionawigacja VDO Dayton MS 4400
Tego lata swoją premierę rynkową ma nowa radionawigacja VDO Dayton. Producent urządzenia SiemensVDO , a w ślad za nim jego generalny przedstawiciel w Polsce – firma Drabpol Car Communication już w lipcu 2005 wprowadzają na rynek nową radionawigację VDO Dayton MS 4400 z nowym większym wyświetlaczem, ulepszonymi wskazówkami głosowymi i doskonałymi osiągami audio.
Wprowadzenie MS 4400 to duży krok w kierunku doskonalenia urządzeń z rodziny nawigacji 1-DIN. Nowy produkt posiada jeden z największych wyświetlaczy w swojej klasie, lepszą informacją drogową, zoptymalizowane komendy głosowe oraz doskonałe osiągi audio.
]1P[
Najbardziej wyróżniającą się cechą MS 4400 jest nowy wyświetlacz, prawie 2 razy większy od swojego poprzednika, połączony z 200% wzrostem rozdzielczości. Pozwala to na wykorzystanie powierzchni wyświetlacza do optymalnego prowadzenia do celu. Trójwymiarowy efekt może być teraz zastosowany do strzałek na ekranie, stają się one bardziej przejrzyste niż były przedtem. Dodatkowo, odległość do następnego zdarzenia drogowego jest wyświetlana, zarówno w formie rozwijanego paska, jak i warunków bezwzględnych – odległość w metrach. Informacje o zdarzeniach na drodze są wyświetlane w postaci znaków graficznych. Kolejna zaleta to bardziej szczegółowa instrukcja o zmianie kierunku oraz informacja głosowa „turn now”, która będzie funkcjonować również na autostradach. Potocznie mówiąc MS 4400 powie kierowcy, które wyjście ma wybrać, utworzy długie sekwencje informacji nawigacyjnych w centrach miast, aby dotarcie do celu było jeszcze prostsze.
Dodatkowo, po raz pierwszy w nawigacjach 1 – DIN, w MS 4400 wprowadzono podzielny ekran – wcześniej ta zaleta dotyczyła jedynie kolorowych systemów nawigacyjnych. Oznacza to, że na jednej stronie wyświetlacza mogą się pojawiać informacje o obecnie słuchanej radiostacji, a z drugiej, w tym samym momencie, wyświetlane są informacje nawigacyjne. Ponadto, nowa technologia oświetlenia wyświetlacza pozwala na integrację systemu z każdym kolorem kokpitu samochodu.
Równolegle z nowymi funkcjami nawigacyjnymi ulepszona została jakość audio. MS 44000 został wyposażony we wzmacniacz MOSFET o mocy maksymalnej 4×55 Wat, pięciozakresowy graficzny equalizer oraz 6 zaprogramowanych charakterystyk dźwięku. Urządzenie posiada 4-kanałowe wyjście do podłączenia zewnętrznego wzmacniacza. Odtąd szeroki korytarz wokół trasy może być zapisywany w pamięci. Jak tylko cel zostanie wprowadzony do pamięci, napęd CD może być używany do słuchania muzyki, natomiast nawigacja równolegle prowadzi do celu podróży.
Kierowcy, którzy słuchają muzyki w formacie MP3 szczególnie docenią nowe właściwości. Powiększony wyświetlacz oznacza, że wszystkie katalogi i pliki na CD mogą być łatwo oglądane na ekranie. Kierowca może także używać pamięci jednostki do zestawienia z indywidualną listą nagrań, umożliwiającą zestawienie do 100 utworów.
Kluczową, nową funkcją jest nowy podwójny tuner radiowy w MS 4400. Umożliwia to przełączanie w sposób bardziej specjalistyczny i dyskretny pomiędzy różnymi częstotliwościami, zapewniając czysto-krystaliczny odbiór o każdym czasie. Kierowca ma teraz także możliwość słuchania stacji, w których nie ma sygnału TMC bez rezygnacji z korzyści dynamicznej nawigacji, opartej na informacji drogowej. W końcu, C-IQ oferuje klientom VDO Dayton elastyczny i oszczędny dostęp do wszechstronnych danych nawigacyjnych, z szeroką informacją turystyczną, a także z praktycznymi informacjami o limitach prędkości, niebezpiecznych miejscach oraz pułapkach radarowych.
Nowy system nawigacyjny będzie dostępny na rynku z najnowszą mapą Polski , zawierającą 46 dokładnych planów miast oraz informację o drogach międzymiastowych.
Za nową nawigację MS4400 zapłacić trzeba 3699 PLN, przy czym cena zawiera szczegółową mapę Europy na 18 miesięcy lub dostęp do map Polski, Czech i Słowacji na 2 lata albo bez limitu czasowego ( Cena z limitem czasowym zawiera aktualizację, czego nie ma przy dostępie nielimitowanym).
Nawigacja VDO Dayton MS 5700
W lipcu 2005 producent nawigacji Siemens VDO wprowadza również na rynek nową generację nawigacji DVD – nowy top – model MS 5700.
Przedstawienie mapy z możliwością wyboru widoku w trójwymiarze 3D, szybki komputer oraz po raz pierwszy wmontowany w urządzenie odbiornik – TMC – to właśnie wyróżnia MS 5700 VDO Dayton.
Nową nawigację na polskim rynku oferuje generalny przedstawiciel producenta – Drabpol Car Communication.
]2L[
Sercem systemu nawigacyjnego jest PC 5700. Komputer ten bazuje na architekturze hardware swojego poprzednika, zwycięzcy wielu testów. Posiada bardzo wydajny procesor, odczytuje mapy w formacie DVD z całością europejskiej, szczegółowej sieci dróg. Nowe opracowanie oprogramowania graficznego umożliwia przedstawienie najwyższej jakości mapy. Każdy pojedynczy piktogram obrazu jest kalkulowany oddzielnie, nie ma więc zamazanego obrazu, a mapa na ekranie jest porównywalna z papierową wersją.
Mapa oddaje prawie fotograficzną dokładność, przy czym MS5700 pozwala również na przedstawienie jej w trójwymiarze 3D. Na życzenie kierowca może oglądać swoje otoczenie z perspektywy ptaka, co ułatwia rozeznanie na mapie.
Całkowitą innowacją przy przedstawieniu 3D jest koncept „Fade In & Fade out”. Zapewnia on zawsze dobrą widoczność mapy, kierowca jednym rzutem oka może zorientować się o sytuacji na drodze. Podpisy i dodatkowe wskazówki są automatycznie ściemniane, aby mapa była zawsze dobrze widoczna oraz, by kierowca otrzymywał wszystkie istotne informacje. Nazwy ulic, miast, komunikaty TMC oraz prawie 50 nowych piktogramów POI łagodnie znikają w tle, a na horyzoncie powoli pojawiają się nowe. Uwydatniane są tylko te informacje, które w danym momencie są najbardziej istotne i potrzebne. Nowością jest również idealna jakość przejścia obrazu: Zapewnia ją bardzo duża pamięć graficzna oraz ekstremalnie szybkie odświeżanie obrazu. Praktycznie nie ma żadnych przeskoków, zarówno w widoku 2D jak i w 3D.
Dodatkowo, obok nowego wymiaru przedstawienia mapy, PC 5700 po raz pierwszy posiada wmontowany odbiornik dynamicznej nawigacji – TMC.
Umożliwia on bezproblemowe omijanie korków i niedogodności na drogach bez potrzeby montażu dodatkowego urządzenia, dzięki czemu klient oszczędza pieniądze. Nowy system nie wymaga również tyle miejsca na zabudowę, co poprzedni i jest łatwiejszy w montażu.
Producent w PC 5700 zainstalował najnowszej generacji odbiornik TMC, przy tym system C-IQ umożliwia elastyczny i oszczędny dostęp do aktualnych map, informacji turystycznych oraz innych dodatkowych usług. W ten sposób można aktywować indywidualnie np. informacje o ograniczeniach prędkości w sieci europejskich dróg, jak również wskazówki dotyczące radarów i stacjonarnych kontrolach prędkości.
Tak jak wszystkie systemy nawigacyjne VDO Dayton, MS 5700 został stworzony jako uniwersalny komponent w dowolnie skonfigurowanym zestawie multimedialnym. Do wyboru są więc aż cztery ekrany – monitory (5.8, 7 cala), monitor z wysuwanym ekranem 6.5 cala z formatu 1-DIN oraz nowe lusterko wsteczne z zainstalowanym monitorem 4 calowym.
Do systemu można podłączyć odtwarzacz DVD, TV tuner oraz zestaw głośnomówiący. Całkowitą nowością jest RM 8204 radio moduł, który został zaprojektowany z myślą o pojazdach z ograniczoną możliwością zabudowy. Dzięki interfejsowi graficznemu cała obsługa odbywa się bezpośrednio przez pilota.
Równolegle do nowego Top – Modelu PC 5700, VDO Dayton wprowadza komputer PC 5600. System ten zapewnia identyczne funkcje i możliwości z tą tylko różnicą, że mapy lub inne dane odczytywane są z formatu CD-ROM.
Nawigacja MS 5700 dostępna będzie na rynku z najnowszą mapą Polski, zawierającą 46 dokładnych planów miast oraz informacją o drogach międzymiastowych.
Nowa nawigacja MS5700 z zestawem: komputer nawigacyjny DVD i monitor kolorowy 5.8 to wydatek w wysokości 7500 PLN, przy czym cena zawiera mapę Europy na 18 miesięcy lub dostęp do map Polski, Czech i Słowacji na 2 lata lub bez limitu czasowego (Cena z limitem czasowym zawiera aktualizację , czego nie ma przy dostępie nielimitowanym).
Komentarze