Delphi z zadowoleniem przekazuje informacje na temat planowanych w najbliższych miesiącach ważnych zmian w swoim programie tarcz hamulcowych.
Gama tarcz hamulcowych Delphi poddawana jest w chwili obecnej zmianom mających na celu podniesienie specyfikacji technicznej a w rezultacie jakości i parametrów eksploatacyjnych produktów. W dalszym okresie 2015 roku następować będzie seria zmian wprowadzających te udoskonalenia. Zmiany technologiczne zawierają:
Zmiana specyfikacji standardu wykonania na "wykończenie toczeniem precyzyjnym”
W chwili obecnej tarcze hamulcowe Delphi są dostarczane w standardzie powierzchni szlifowanej, tak jak to jest pokazane na rys. 1. Ten standard będzie zamieniony na bardziej zaawansowany – precyzyjnego toczenia. Ten sposób wykończenia powierzchni tarcz hamulcowych staje się obecnie bardziej powszechny na pierwszym wyposażeniu OE, a co za tym idzie jest w zgodzie ze standardami produkcji części Delphi dla rynku aftermarket. Najważniejszym parametrem dla tarcz hamulcowych jest tolerancja wykończenia – bicia osiowego tarczy. Nowy standard wykończenia gwarantuje zachowanie tego parametru na poziomie OE i zachowanie spójności produkcyjnej.
Rys 1. Powierzchnia tarczy z wykończeniem szlifowanym – zmieniane
Rys 2. Wykończenie toczeniemprecyzyjnym – wprowadzane
Nowe wykończenie powierzchni jest ponadto bardziej podatne na malowanie. Delphi rozszerza ilość tarcz hamulcowych dostarczanych w specyfikacji pełnego malowania.
Klienci będą mogli zauważyć zmianę wykończenia powierzchni tarcz w drugiej połowie 2015 roku.
Co to jest “bicie tarczy”
Bicie tarczy jest terminem używanym do określenia parametru pracy tarczy, gdy nie wykonuje ona „rzeczywistego” ruchu obrotowego w płaszczyźnie prostopadłej od osi tarczy. Zjawisko to powoduje kontakt klocków z powierzchnią tarcz gdy pedał hamulca jest zwolniony. W konsekwencji doprowadza to do różnic w grubości tarcz. Kierowca odczuwa to jako głośną pracę, wibracje podczas hamowania na pedale hamulca i na kole kierownicy. Jakkolwiek wibracje mogą być wynikiem przeprowadzenia niewłaściwego montażu. Dzięki zmianie specyfikacji wykończenia powierzchni tarcz hamulcowych Delphi w znacznym stopniu zredukuje możliwość powstawania tego problemu.
Rozszerzenie gamy tarcz malowanych i powlekanych
Aktualnie w ofercie Delphi znajduje się 85 malowanych tarcz hamulcowych. Odpowiadając na potrzeby klientów gama ta w okresie roku 2015 zwiększy się dwukrotnie. Da to pokrycie parku samochodowego w tarczach malowanych i powlekanych na poziomie około 30%. Co ważniejsze będzie stanowić prawie 50% sprzedawanego wolumenu tarcz. Dążeniem firmy jest osiągnięcie poziomu min 60% dla parku samochodowego i około 70% wolumenu.
Wynikiem tego będzie oferowanie dla niektórych zastosowań tarcz zwykłych i malowanych. Wszystkie tarcze bez pokryć zabezpieczających będą oznaczane literą ‘C’ na końcu numeru katalogowego. Np. dla tarczy BG4185 bez pokrycia, tarcza malowana będzie miała nr BG4185C.
Rozwój gamy tarcz malowanych jest określony przez ważność określonego nr katalogowego oraz istniejący park samochodowy. Od tej chwili gama tarcz hamulcowych Delphi będzie w stanie zaspokoić najbardziej wymagających klientów na wszystkich rynkach.
Zmiany w numerach katalogowych będą następować począwszy od lipca 2015 dla numerów katalogowych tarcz malowanych dostępnych aktualnie, oraz dla numerów nowych, które pojawią się na magazynie od września 2015.
Aby zapewnić zgodność z aktualną gamą tarcz malowanych i aby zagwarantować najlepsze na rynku parametry użytkowe wszystkie powlekane tarcze hamulcowe będą pokrywane powłoką Geomet w kolorze srebrnym. Cechy tarcz powlekanych Delphi:
- Długotrwała odporność na korozję we wszystkich miejscach poza powierzchnią trąca, włączywszy wszelkie szczeliny
- Wrażenia estetyczne dla właściciela pojazdu
- Łatwość montażu – brak konieczności odtłuszczania tarcz
Wszystkie inne specyfikacje takie jak tarcze wysokowęglowe czy zestawy śrub mocujących pozostają bez zmian.
Komentarze