Oświetlenie LED OSRAM jest stosowane w domach, do oświetlenia parkingów, ulic czy budynków przemysłowych. Okazuje się, że sprawdzają się też w… motorsporcie.
Lampy wyposażone w diody OSRAM marki Road-Teq pojawiły się np. na trasie tegorocznego Rajdu Dakar. Korzystały z nich węgierskie załogi, startujące Oplem Mokką i ciężarówką MAN. Lampy zostały wybrane przez załogę ze względu na ich solidną konstrukcję i odporność na kurz, brud oraz wodę.
Również w Polsce niedawno można było oglądać samochód rajdowy „uzbrojony” w produkty Road-Teq, oparte na LED firmy OSRAM. Wyposażona w dwie lampy Road-Teq WL72W Honda Civic Vti duetu Rafał Ślęczka/Grzegorz Ślęczka wzbudzała spore zainteresowanie kibiców i innych załóg. Powodem był przede wszystkim dobry wynik, jaki bracia uzyskali na trasie prologu (odcinek nocny) 9. Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w Wieliczce – pierwsze miejsce w klasie oraz nietypowa „elektrownia” na masce, jak zwane są dodatkowe lampy montowane na rozgrywane po zmroku próby.
– „W porównaniu do używanych przez nas w ubiegłym sezonie reflektorów ksenonowych różnica jest ogromna. Oczywiście na korzyść lamp LED. Lampy WL72W mają bardzo duży zasięg, a biała, zbliżona do dziennej barwa światła sprawiła, że trasę było widać znakomicie. Dodatkową zaletą lamp LED są ich niewielkie rozmiary – nie zasłaniają drogi jak reflektory dalekosiężne. W tym sezonie będziemy startować w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i oczywiście na nocne odcinki założymy sprawdzone podczas Memoriału lampy Road-Teq” – powiedział pilot Hondy, Grzegorz Ślęczka.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 23 kwietnia 2015, 14:13 0 0
jaaaa
Odpowiedz