W czasie targów motoryzacyjnych Genewa 2014, czołowi producenci z całego świata zaprezentowali gamę nowych samochodów wyposażonych w technologię Delphi. Zaprojektowano ją z myślą o ochronie bezpieczeństwa pasażerów, skutecznej komunikacji oraz trosce o ochronę środowiska naturalnego.
Bezpieczeństwo pasażerów pojazdu dzięki systemom aktywnych zabezpieczeń
Obecny w kilku modelach Forda, w tym nowym Focusie, wielokrotnie nagradzany elektroniczny radar skanujący (ESR) Delphi obsługuje aktywny tempomat z funkcją forward alert.
Firma Delphi opracowała również ultranowoczesne złącza dla systemu bezpieczeństwa pasażerów (SRS), zapewniające aktywację poduszek powietrznych, gdy zajdzie taka potrzeba. Oferowane przez Delphi złącza SRS wykorzystywane są obecnie w modelach Audi S1 i TT, Mercedes-Benz Klasy C, Peugeot 308 SW, Qoros 3 Hatch oraz Volkswagen Polo.
Ekologia: niska emisja CO2 i zużycie paliwa
Popyt na technologię bezpośredniego wtrysku benzyny (GDi) stale wzrasta: przewiduje się, że do roku 2020 niemal połowa silników benzynowych będzie wyposażona w ten układ. Oferowany przez Delphi system GDi pozwala na znaczną redukcję emisji CO2, zapewniając jednocześnie wzorcowy dla tej branży niski poziom hałasu. System Delphi wykorzystano w nowym modelu Peugeot 308 SW.
Układ wtryskowy Common Rail Diesel dla silników o niskiej mocy – Delphi Multec® – wykorzystany został w nowych modelach Mercedes-Benz Klasy C oraz Volkswagen Polo. Dzięki zastosowaniu inteligentnego wyważonego zaworu wtryskiwacza elektromagnetycznego, system osiąga doskonałe prędkości pracy, przy wydajności wtrysku porównywalnej do konkurencyjnych układów serwo-piezoelektrycznych.
Systemy łączności: systemy odbioru o wysokich parametrach
Zintegrowane anteny Delphi pozwalają producentom pojazdów na swobodne stosowanie różnego rodzaju wysokowydajnych systemów odbiorczych bez konieczności wprowadzania zmian stylistycznych. Najnowsze technologie anten Delphi zastosowano w nowych modelach BMW 2-Series Active Tourer, Citroën C4 Cactus, Ford Focus, Mercedes-Benz Klasy C Class i Klasy S Coupé.
Pośród wielu pojazdów prezentowanych w Genewie i wykorzystujących technologie Delphi wymienić można:
Audi S1: różnego rodzaju złącza, w tym SRS, elektryka wewnętrzna, chłodnica, alarm ultradźwiękowy, transponder, immobilizer
Audi TT: moduł LED, antena transpondera, elementy immobilizera, czujniki ultradźwiękowe i nachylenia, różnego rodzaju złącza, w tym SRS, sprężarka, chłodnica, chłodnica powietrza doładowującego
BMW 2-Series Active Tourer: antena, różne złącza, w tym SRS, układ chłodzenia silnika i klimatyzacji (chłodnica, skraplacz i chłodnica powietrza doładowującego), w wersjach hybrydowych: falownik i ładowarka
BMW 4 Series Gran Coupé: moduł dachowy, różne złącza
Citroën C1: wymiennik ciepła, skraplacz
Citroën C4 Cactus: różnego rodzaju przełączniki, antena, moduł sterujący dla przyczep, układ zmiennych faz rozrządu, świecowe cewki zapłonowe, różne złącza, w tym SRS
Ferrari California T: układ klimatyzacji z dwustrefowym systemem HVAC, skraplacz z zintegrowanym osuszaczem, sprężarka, jednostka sterująca, kalibracja oprogramowania i komfortu jazdy, kompletny układ przenoszenia zasilania i sygnałów, w tym wiązki przewodów i elektryka wewnętrzna
Nowy Ford Focus: różnego rodzaju złącza, anteny, aktywny tempomat (elektroniczny radar skanujący), wewnętrzny czujnik ruchu, system alarmowy
Mercedes-Benz Klasy C: pasywny system wykrywania obecności pasażera, system alarmowy, radioodbiornik cyfrowy, odbiornik telewizyjny, system odbioru cyfrowego sygnału audio wraz z anteną, różne złącza, w tym SRS, zapłon, centralny kontroler napędu, układ wtryskowy Diesel Common Rail
Mercedes-Benz Klasy S Coupé: pasywny system wykrywania obecności pasażera, system alarmowy, radioodbiornik cyfrowy, odbiornik telewizyjny, system odbioru cyfrowego sygnału audio wraz z anteną
Mini: okablowanie silnika, moduł chłodzenia silnika i klimatyzacji (chłodnica, skraplacz i chłodnica powietrza doładowującego), układ zmiennych faz rozrządu, świecowe cewki zapłonowe
Peugeot 108: wymiennik ciepła, skraplacz
Peugeot 308 SW: układ rozrządu, zapłon, system bezpośredniego wtrysku benzyny GDI, moduł paliwowy, zbiornik, wiązki przewodów, moduły sterujące, konwerter DC/DC systemu stop/start, różne złącza, w tym SRS, przełączniki, alarm ultradźwiękowy
Qoros 3 Hatch: różne złącza, w tym SRS, wiązka silnika, system alarmowy, ultradźwiękowy system bezpieczeństwa
Renault Twingo: skrzynka bezpieczników i przekaźników
Nowy Volkswagen Polo: różne złącza, w tym SRS, układ wtryskowy Diesel Common Rail, elektryka wewnętrzna, chłodnice, alarm ultradźwiękowy, transponder, immobilizer, system alarmowy
Komentarze