Conti.eContact to pierwsza opona Continental, która została zaklasyfikowana do kategorii „A” na unijnej etykiecie opon. Produkt został stworzony z myślą o autach elektrycznych i hybrydowych.
Opona zyskała uznanie ze względu na przyczepność na mokrej nawierzchni oraz niskie opory toczenia. Conti.eContact została opracowana w 2011 roku z myślą o pojazdach elektrycznych. Od 2015 roku jej udoskonalona wersja może być montowana również w modelach hybrydowych.
Conti.eContact ma na ścianie bocznej umieszczone logo „BlueEco”. Nowa opona jest dostępna w sześciu rozmiarach dla felg 17- i 18-calowych i może być wykorzystywana w takich modelach jak Opel Ampera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h, Porsche Cayenne S Hybrid, a także w innych samochodach osobowych i SUV-ach z napędem hybrydowym. Małoseryjna produkcja nowej Conti.eContact odbywa się we francuskim zakładzie Continental w Sarreguemines.
Dzięki wielu nowym rozwiązaniom i procesom technologicznym, nowa Conti.eContact jest pierwszym produktem Continental z klasyfikacj „A” na unijnej etykiecie opon. W mieszance krzemionkowej opony zastosowano nowo opracowany związek Green Chili. Dzięki niemu, tarcie wewnętrzne materiałów wypełniających oraz polimerów jest niższe niż w tradycyjnych mieszankach gumowych. Pozwoliło to na obniżenie oporów toczenia, przy jednoczesnym utrzymaniu należytych właściwości jezdnych i odpowiedniej skuteczności hamowania na suchej nawierzchni. Dodatkowo, podwójne lamele w blokach bieżnika nowej Conti.eContact umożliwiają uzyskanie „efektu wycieraczki” na mokrych nawierzchniach. Warstwa wody znajdująca się przed czołem opony ulega rozproszeniu, co przekłada się na skrócenie drogi hamowania.
Conti.eContact to także ściana boczna udoskonalona w Technologii AeroFlex. Aerodynamiczny kształt ściany bocznej i jej elastyczna, a przy tym lekka konstrukcja, pozwoliły ograniczyć opory powietrza i toczenia. Dzięki tym rozwiązaniom podczas jazdy traci się mniej energii niż wówczas, gdy wykorzystywane są opony konwencjonalne. Dodatkowo poprawiono poziom efektywności paliwowej opony.
Kiedy pojazdy hybrydowe przełączają się na napęd elektryczny – stają się niemal bezszelestne. W związku z tym, że hałas opon nie jest wówczas tłumiony przez inne źródła dźwięku, na przykład przez tradycyjny silnik, to jest on jeszcze bardziej odczuwalny. Dlatego nową Conti.eContact opracowywano z myślą o zapewnieniu minimalnego poziomu hałasu wewnątrz pojazdu. Komfort ten został osiągnięty dzięki technologii ContiSilent. Cienka warstwa pianki poliuretanowej znajdująca się wewnątrz opony ogranicza wibracje powstające podczas jej toczenia się po nawierzchni, a na podwozie przekazywane
są mniejsze drgania.
Opory toczenia nowej Conti.eContact przeznaczonej do samochodów hybrydowych są aż około 20 proc. niższe niż w przypadku opon konwencjonalnych. Natomiast w wersji dla samochodów elektrycznych, opory toczenia zmniejszono nawet o 30 proc. Było to możliwe dzięki charakterystycznej budowie opony, która jest wyjątkowo wysoka i wąska. Nowa Conti.eContact ma podobną skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, co normalne opony samochodowe. A biorąc pod uwagę hamowanie na suchej nawierzchni, zapewnia ten sam poziom jakości, co opony Continental do samochodów z nadwoziem typu sedan o porównywalnych rozmiarach.
Jak wynika z badań Continental, udział pojazdów hybrydowych w grupie samochodów osobowych w 2020 roku może sięgnąć nawet 8 procent. Opony Conti.eContact zdobyły już zaufanie VW i Renault, firma spodziewa się też rekomendacji innych wiodących producentów samochodów europejskich w ciągu tego roku.
Komentarze