Firma ZF jest wiodącym koncernem technologicznym w branży układów przeniesienia napędu i techniki układów jezdnych, oferowanych na rynku wtórnym pod markami, takimi jak Sachs, Lemförder, Boge, ZF Lenksysteme i ZF Parts. Jedną z najważniejszych części produkcji koncernu są skrzynie biegów do pojazdów użytkowych.
Od kilku miesięcy na rynku polskim można zakupić części zamienne do manualnych skrzyń biegów w segmencie aut użytkowych typu Ecolite, Ecomid i Ecosplit oraz do zautomatyzowanych skrzyń AS Tronic bezpośrednio u dystrybutorów firmy ZF: Inter Cars, Opoltrans, Autos, Suder&Suder oraz Martex.
ZF Services posiada w stałej ofercie ponad 100 tysięcy części zamiennych do wszystkich typów przekładni. Zapewniają one właściwe funkcjonowanie skrzyń biegów. Oryginalne części zamienne oferowane przez ZF Services to te same komponenty, które stosowane są na pierwszy montaż. Produkowane są z tych samych komponentów i przechodzą ten sam rygorystyczny proces weryfikacji.
Portfolio produktów:
Ecosplit – dodatkowa moc dla ciężkich pojazdów użytkowych
Szybki, bezpieczny i ekonomiczny transport ciężkich ładunków, również w trudnych warunkach terenowych. Pojazdy użytkowe potrzebują silników o dużej mocy oraz skrzyń biegów zdolnych precyzyjnie przełożyć tę moc na osie.
Zalety
- W pełni zsynchronizowana podstawowa skrzynia
- Wsparcie systemu Servoshift
- 12 lub 16 przełożeń
- Cicha praca
- Opcjonalny system Intarder dla większego bezpieczeństwa
- Przystawki odbioru mocy PTOs (Power Take Offs)
Sprawdzony klasyk do ciężkich pojazdów użytkowych
Lekka wersja skrzyni o dwunastu przełożeniach współpracuje ze wszystkimi typami silników, zapewniając optymalne przeniesienie mocy podczas ruszania, przyspieszania oraz płynnej jazdy. W pełni zsynchronizowana wersja szesnastobiegowa świetnie sprawdza się w pojazdach budowlanych i specjalnych.
Skrzynia może być wyposażona w różne wersje przystawek odbioru mocy ZF PTOs (Power Take Offs). Kompaktowa aluminiowa obudowa zmniejsza wagę pojazdu, pozwalając na transport większych ładunków.
Dzięki pneumatycznemu asystentowi zmiany biegów Servoshift, kierowca może zmieniać przełożenia szybko i bez użycia siły. Dodatkowym, opcjonalnym systemem jest zwiększający bezpieczeństwo układ Intarder – odciążający układ hamulcowy, przydatny nie tylko podczas długich zjazdów na trasach o dużym nachyleniu terenu.
Ecomid – uniwersalna przekładnia do pojazdów użytkowych średniej wielkości
Niezależnie czy pojazd porusza się po autostradzie, w ruchu miejskim czy po terenie budowy, przekładnia ta stanowi optymalne rozwiązanie w wielu różnych odmianach pojazdów użytkowych. Pojazdy średniej wielkości wyposażone w przekładnię Ecomid ujawniają drzemiący w nich potencjał, pozwalając na znacznie bardziej ekonomiczną jazdę.
Zalety
- W pełni zsynchronizowana skrzynia główna
- Wsparcie systemu Servoshift
- 9 przełożeń wraz z biegiem startowym o zwiększonej trakcji
- Cicha praca
- Lekka i kompaktowa
- Opcjonalny system Intarder dla większego bezpieczeństwa
- Przystawki odbioru mocy PTOs (Power Take Offs)
Łatwa i ekonomiczna zmiana biegów
Ecomid to doskonały wybór do pojazdów użytkowych o masie do 36 ton. Dziewięciostopniowa przekładnia o napędzie bezpośrednim lub przyspieszającym (nadbiegiem) efektywnie przenosi moc silnika na osie, zwiększając ekonomikę jazdy. Dodatkowo wzmocniony bieg pełzający, dodatkowo wspomaga pojazd podczas ruszania z obciążeniem oraz na stromych podjazdach.
Opcjonalny system Intarder zwiększa bezpieczeństwo podczas długich zjazdów na pochyłych trasach. Dzięki pneumatycznemu systemowi wspomagania przełożeń Servoshift, zmiana biegów przebiega płynnie i bez wysiłku, a kierowca może skupić się wyłącznie na bezpiecznym prowadzeniu pojazdu.
Wszystkie funkcje bezobsługowej skrzyni zostały zintegrowane w lekkiej aluminiowej konstrukcji obudowy.
Poszczególne modele pojazdów mogą dodatkowo zostać wyposażone w różne wersje przystawek odbioru mocy PTOs (Power Take Offs).
Ecolitedla lekkich pojazdów użytkowych – sprawdzone w ruchu miejskim
Dostawy w ruchu miejskim to duże wyzwanie dla kierowcy i pojazdu, szczególnie w dużych aglomeracjach. Przekładnia manualna ZF-Ecolite to doskonałe rozwiązanie dla lekkich pojazdów ciężarowych, przyczyniające się do usprawnienia łańcucha dostaw.
Zalety
- Łatwa i precyzyjna zmiana biegów
- W pełni zsynchronizowana przekładnia
- 6 przełożeń
- Wsparcie systemu Servoshift
- Lekka i kompaktowa konstrukcja
- Możliwość załączenia przystawek odbioru mocy PTOs (Power Take Offs)
Ecolite – ekonomiczna przekładnia do pojazdów lekkich
Przekładnie ZF – Ecolite udowadniają wysoki poziom niezawodności każdego dnia. Dzięki lekkiej konstrukcji, dopasowanym przełożeniom oraz wyjątkowo gładkiej pracy, gwarantują efektywność i komfort prowadzenia pojazdu.
Dzięki doskonałej synchronizacji przekładni, kierowca nie musi myśleć o niczym innym poza bezpiecznym prowadzeniem pojazdu. Sześciostopniowa manualna przekładnia po ostatnich zmianach konstrukcyjnych jest jeszcze bardziej niezawodna i długowieczna.
Kompaktowa, aluminiowa obudowa skrzyni wraz z obudową sprzęgłaoraz lżejszy układ zmiany biegów, wpływają na mniejszy ciężar pojazdu oraz większe możliwości załadunkowe. Ważne szczególnie w ruchu miejskim ograniczenie hałasu jest poniżej ustalonych wartości granicznych. Dzięki temu dodatkowe wyciszenie nie jest potrzebne.
AS Tronic – dla dużych obciążeń
AS Tronic jest pierwszą w swoim rodzaju zautomatyzowaną przekładnią do pojazdów użytkowych, wykonującą nieocenioną pracę w najcięższych poruszających się po naszych drogach. Niezależnie czy pojazd porusza się po autostradzie, w ruchu miejskim czy po terenie budowy, AS Tronic to prawdziwy lider wśród dostępnych przekładni.
Zalety
- W pełni zautomatyzowana, szybka i dokładna zmiana przełożeń
- Wyższy poziom bezpieczeństwa na drodze – maksymalny komfort jazdy
- Niższe koszty w wyniku mniejszego zużycia paliwa oraz ograniczonej emisji spalin
- Mniejsza liczba kosztownych wymian sprzęgła
- Zintegrowana, modułowa konstrukcja
- Systemy Intarder i PTOs
Automatyczna, ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa
Dzięki zautomatyzowanej przekładni o 12 lub 16 przełożeniach, silnik pojazdu pracuje zawsze w najbardziej wydajnym zakresie obrotów. Doskonała komunikacja pomiędzy silnikiem, sprzęgłem i skrzynią biegów, zapewnia płynne działanie całego układu napędowego zarówno podczas manewrowania zestawem na niskich prędkościach, jak również w długiej trasie.
Opcjonalnie zintegrowany Retarder umożliwia niezawodne hamowanie zestawu, zwiększając bezpieczeństwo, a jednocześnie oszczędzając główne hamulce.
Zaawansowane sterowanie zainstalowane w przekładniach AS Tronic zapewniają skoordynowaną pracę sprzęgła podczas zmiany biegów. Zwiększa to komfort pracy kierowcy, który może w pełni skupić się na bezpiecznym prowadzeniu pojazdu. W każdej chwili kierowca może też skorzystać z trybu manualnego przekładni.
Przeczytaj także artykuł na temat historii automatycznych skrzyń biegów.
Komentarze