Silniki Diesla mają mocną pozycję w Europie oraz w… Indiach. Gdzie szczególnie popularne są silniki benzynowe, a gdzie napędy alternatywne?
Silniki benzynowe wciąż cieszą się największą popularnością na świecie. W Chinach blisko 100% nabywców wybiera przy zakupie nowego samochodu wersję benzynową. W USA i Japonii jest z kolei około 75% zwolenników układów benzynowych. Układ wtrysku pośredniego występuje w dalszym ciągu w więcej niż co drugim nowym samochodzie z silnikiem benzynowym. Z czasem coraz popularniejszy staje się downsizing, a tym samym także efektywne i oszczędne układy bezpośredniego wtrysku benzyny produkcji Bosch. Nowoczesny układ wtryskowy redukuje zużycie paliwa nawet o 15%. Równocześnie, dzięki turbodoładowaniu silnik osiąga wyższy moment obrotowy, szczególnie przy niższych obrotach, uzyskując tym samym lepsze przyspieszenie i usprawniając jazdę.
Silniki Diesla: Mniej więcej co drugi nowy samochód kupiony w krajach Unii Europejskiej oraz w Indiach wyposażony jest w jednostkę napędową Diesla. Na pozostałych rynkach silniki wysokoprężne również zyskują na popularności – wzrosty notowane są między innymi w Stanach Zjednoczonych. Bosch przewiduje, że udział samochodów z silnikami Diesla zwiększy się w USA z obecnych 3% do 10% w 2018 roku. Rosnącą popularność Diesela można także zauważyć w Korei Południowej. Zalety silników wysokoprężnych znane są dziś wielu Europejczykom: nowoczesny Diesel zużywa do 25% mniej paliwa niż porównywalny samochód z silnikiem benzynowym i oferuje do 40% wyższy moment obrotowy.
Napędy hybrydowe i elektryczne: W Japonii już prawie co piąte nowe auto jest wyposażone w napęd hybrydowy. Dzięki temu kraj ten jest zdecydowanym liderem pod względem elektryfikacji napędów. W ciągu kilku lat napędy hybrydowe powinny zyskać większą popularność także poza Japonią. Bosch prognozuje na rok 2020 światową sprzedaż 6,5 mln układów Strong Hybrid, 3 mln układów Plug-In oraz 2,5 mln samochodów elektrycznych (przy założeniu 113 mln sprzedanych samochodów w 2020 roku). Dla japońskiego, masowego rynku, Bosch już dziś ma gotowe szerokie portfolio produktów. Oferta obejmuje konwencjonalne układy hybrydowe, układy hybrydowe typu Plug-In z możliwością ładowania akumulatora z gniazdka, a także układy napędowe dla pojazdów elektrycznych. Oprócz tego Bosch rozwija bazowy układ hybrydowy oparty o układ elektryczny o napięciu 48 V.
Flex-Fuel: Napędy zasilane benzyną lub etanolem są najbardziej rozpowszechnione w Brazylii. Drugim co do wielkości rynkiem, na którym stosowana jest ta technologia są Stany Zjednoczone. System Boscha zapewnia spalanie zarówno czystego etanolu, jak i mieszanki etanolu i benzyny w dowolnych proporcjach. Dzięki temu kierowcy zyskują niezależność i mogą tankować tańsze paliwo.
Gaz ziemny: Ten rodzaj paliwa cieszy się na całym świecie rosnącą popularnością. Od 10 lat światowa sprzedaż układów napędowych CNG rośnie w tempie 25% rocznie. W Korei Południowej samochody z napędem na gaz ziemny mają obecnie 11-procentowy udział w rynku. Bosch oferuje kompletny system, który umożliwia kierowcy korzystanie z tańszego paliwa. Gaz ziemny jest o 50% tańszy od benzyny, a korzystanie z niego umożliwia obniżenie emisji CO2 nawet o 25%.
Komentarze