TRW Automotive Holdings Corp, zaprezentowało dwie nowe technologie układów kierowniczych na wystawie IAA Commercial Vehicles w Hanowerze.
Pierwsza, o nazwie ReAX, łączy dwa sprawdzone rozwiązania przeznaczone dla układów kierowniczych – hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego przeznaczone do samochodów ciężarowych oraz wspomaganie elektryczne typu Belt Drive przeznaczone do samochodów osobowych, które ma na celu poprawę kontroli nad pojazdem oraz zwiększenie jego stabilizacji. Drugim rozwiązaniem jest energooszczędna pompa wspomagania hydraulicznego ActivMode, która w określonych warunkach redukuje zużycie energii nawet do 50% w stosunku do pomp tradycyjnych.
– ,,Światowe trendy w dziedzinie motoryzacji, takie jak bezpieczeństwo, komfort i efektywność stają się coraz bardziej widoczne w sektorze samochodów użytkowych, szczególnie, jeśli wziąć pod uwagę, że ciężarówka jest miejscem pracy, w którym kierowcy spędzają każdego dnia wiele godzin. Nasze starania zmierzają ku zapewnieniu możliwie jak najbezpieczniejszej i najwygodniejszej jazdy, przy jednoczesnej minimalizacji wpływu użytych technologii na środowisko” – powiedział Andreas Weller, wiceprezes i dyrektor generalny działu Global Commercial Steering Systems wTRW.
– ,,Dzięki technologii ReAX, tradycyjne hydrauliczne wspomaganie kierownicy dostarcza moment obrotowy wymagany przy prowadzeniu dużych samochodów użytkowych, podczas gdy system EPS zapewnia optymalną precyzję i kontrolę jazdy. Połączenie tych dwóch technologii zmniejsza wysiłek konieczny do obrotu kierownicy przy niskich prędkościach oraz większą stabilność prowadzenia przy szybszej jeździe. TRW ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w łączeniu wyżej wspomnianych technologii z wykorzystaniem wspomaganej kolumny kierowniczej – głównie w autobusach i kamperach. Opierając się na tym doświadczeniu rozszerzamy nasze układy o rozwiązania dopasowane do samochodów ciężarowych oparte na bazie wspomagania elektrycznego, w tym Belt Drive."
,,Ponadto, ReAX może być zintegrowany z funkcją jazdy półautomatycznej oraz zaawansowanymi systemami, takimi jak system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu czy system utrzymujący pojazd na pasie, co może w rezultacie jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfort jazdy”.
Pompa ActivMode TRW umożliwia oszczędzanie paliwa i zmniejszenie temperatury dzięki wykorzystaniu unikalnej technologii dwufazowego przepływu. Polega ona na regulowaniu przepływu oleju w zależności od zapotrzebowania układu kierowniczego samochodu użytkowego w trakcie dwóch podstawowych stanów eksploatacyjnych – w czasie pracy silnika na biegu jałowym i w trakcie jazdy. Przy niskich obrotach silnika, wykorzystywane są obie strony układu, zapewniając pełny przepływ oleju, dostosowany do zapotrzebowania układu kierowniczego. Z kolei przy wyższych prędkościach jazdy, jedna strona obwodu jest hydraulicznie rozłączana, co w rezultacie ogranicza pracę pompy i zmniejsza zużycie energii.
– ,,Minimalna złożoność pompy ActivMode sprawia, że nie wymaga ona do pracy żadnej elektroniki czy czujników. Dzięki temu jest również mniejsza i lżejsza niż inne energooszczędne pompy wspomagania i łatwo ulokować ją nawet w bardzo ograniczonej dziś przestrzeni pojazdów. Dodatkowo, jej niższa temperatura pracy oznacza brak konieczności użycia dodatkowych elementów chłodzenia układu kierowniczego. To jeszcze bardziej zmniejsza złożoność systemu i masę pojazdu” – dodaje Weller.
,,ActivMode jest w stanie zaoszczędzić do 200 litrów paliwa na 100 tysięcy kilometrów”.
TRW przewiduje, że system ReAX będzie gotowy do produkcji w 2017 roku i wejdzie do sprzedaży w 2018 roku. Obecnie firma prowadzi współpracę z jednym z głównych producentów pojazdów w celu wykorzystania technologii w pół-autonomicznych funkcjach pojazdu. Rozpoczęcie produkcji ActivMode planowane jest na rok 2016, tak aby produkt był dostępny na rynku w 2017 roku.
Komentarze