By sprostać tym złożonym warunkom podczas zimy w Europie, opona Michelin Alpin 5 została zaprojektowana w oparciu o zaawansowane technologie wykorzystane w rzeźbie bieżnika i składzie mieszanki gumy.
Ze statystyk wypadków drogowych wynika, że między październikiem a kwietniem tylko 4 procent wypadków odnotowuje się podczas jazdy po śniegu, zaś najwięcej, bo aż 57 procent, na nawierzchniach suchych. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Przyczyn Wypadków Drogowych na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie (VÜFO).1 Analizując te badania, konstruktorzy Michelin skonstruowali oponę, która zapewnia przyczepność na wszystkich zimowych nawierzchniach.
Mieszanka gumy
Michelin zastosował w mieszance opony zimowej elastomery funkcjonalne, które zapewniają większą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach przy jednoczesnym zachowaniu niskich oporów toczenia. Nowa mieszanka opiera się na czwartej generacji technologii Helio Compound i zawiera olej słonecznikowy pozwalający na zachowanie właściwości gumy i jej elastyczności w niskiej temperaturze.
Efekty „śladu”, „raków i trybów" oraz „pazura”
Podczas jazdy każda opona ulega ciągłym odkształceniom, co zmniejsza jej obszar kontaktu z podłożem, a tym samym przyczepność. Właśnie dlatego Michelin zastosował w nowych oponach technologię Stabili Grip, która opiera się na samoblokujących się lamelach i efektywnym powrocie rzeźby bieżnika do pierwotnego kształtu. Samoblokujące się klocki zapewniają optymalny kontakt opony z podłożem i większą precyzję kierowania.
Kierunkowy bieżnik nowej opony Michelin Alpin 5 ma głębokie rowki i specjalnie zaprojektowane klocki bieżnika dla uzyskania efektu „raków i trybów” w obszarze kontaktu opony ze śniegiem. Przy powrocie klocków do pierwotnego kształtu boczne rowki skutecznie odprowadzają wodę, dzięki czemu zmniejszają ryzyko aquaplaningu.
Lamele w bieżniku opony działają jak małe pazury, zapewniające większą przyczepność i lepszą trakcję. W porównaniu z poprzednią generacją bieżnik nowej opony Michelin Alpin 5 ma 12% więcej krawędzi, 16% więcej nacięć i o 17% wyższy stosunek gumy do rowków i kanałów.
Opona Michelin Alpin 5 będzie dostępna w 27 rozmiarach: od 195/65R15 do 225/55R17
195/65 R15 91 T/H 195/65 R15 95 T/H 195/60 R16 89 T/H 205/55 R16 91T/H 205/55 R16 94 H/V 205/55 R16 91H ZP 205/60 R16 92T 205/60 R16 96H 215/55 R16 97H/V |
215/60 R16 99T/H 215/65 R16 98H 225/50 R16 96H 225/55 R16 99H/V 225/55 R16 99V ZP 225/60 R16 102H/V 205/50 R17 93H/V 205/50 R17 89V ZP 205/55 R17 95H/V |
215/55 R17 94H 215/55 R17 98V 225/45 R17 91H 225/45 R17 94H/V 225/45 R17 91V ZP 225/50 R17 94H 225/50 R17 98H/V 225/55 R17 97H 225/55 R17 101V |
Komentarze