Nowe opony Michelin na wszystkie zimowe nawierzchnie

8 października 2014, 15:15

By sprostać tym złożonym warunkom podczas zimy w Europie, opona Michelin Alpin 5 została zaprojektowana w oparciu o zaawansowane technologie wykorzystane w rzeźbie bieżnika i składzie mieszanki gumy.

Ze statystyk wypadków drogowych wynika, że między październikiem a kwietniem tylko 4 procent wypadków odnotowuje się podczas jazdy po śniegu, zaś najwięcej, bo aż 57 procent, na nawierzchniach suchych. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Przyczyn Wypadków Drogowych na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie (VÜFO).1 Analizując te badania, konstruktorzy Michelin skonstruowali oponę, która zapewnia przyczepność na wszystkich zimowych nawierzchniach.

Mieszanka gumy

Michelin zastosował w mieszance opony zimowej elastomery funkcjonalne, które zapewniają większą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach przy jednoczesnym zachowaniu niskich oporów toczenia. Nowa mieszanka opiera się na czwartej generacji technologii Helio Compound i zawiera olej słonecznikowy pozwalający na zachowanie właściwości gumy i jej elastyczności w niskiej temperaturze.

Efekty „śladu”, „raków i trybów" oraz „pazura”

Podczas jazdy każda opona ulega ciągłym odkształceniom, co zmniejsza jej obszar kontaktu z podłożem, a tym samym przyczepność. Właśnie dlatego Michelin zastosował w nowych oponach technologię Stabili Grip, która opiera się na samoblokujących się lamelach i efektywnym powrocie rzeźby bieżnika do pierwotnego kształtu. Samoblokujące się klocki zapewniają optymalny kontakt opony z podłożem i większą precyzję kierowania.

Kierunkowy bieżnik nowej opony Michelin Alpin 5 ma głębokie rowki i specjalnie zaprojektowane klocki bieżnika dla uzyskania efektu „raków i trybów” w obszarze kontaktu opony ze śniegiem. Przy powrocie klocków do pierwotnego kształtu boczne rowki skutecznie odprowadzają wodę, dzięki czemu zmniejszają ryzyko aquaplaningu.

Lamele w bieżniku opony działają jak małe pazury, zapewniające większą przyczepność i lepszą trakcję. W porównaniu z poprzednią generacją bieżnik nowej opony Michelin Alpin 5 ma 12% więcej krawędzi, 16% więcej nacięć i o 17% wyższy stosunek gumy do rowków i kanałów.

Opona Michelin Alpin 5 będzie dostępna w 27 rozmiarach: od 195/65R15 do 225/55R17

195/65 R15 91 T/H
195/65 R15 95 T/H
195/60 R16 89 T/H
205/55 R16 91T/H
205/55 R16 94 H/V
205/55 R16 91H ZP
205/60 R16 92T
205/60 R16 96H
215/55 R16 97H/V
215/60 R16 99T/H
215/65 R16 98H
225/50 R16 96H
225/55 R16 99H/V
225/55 R16 99V ZP
225/60 R16 102H/V
205/50 R17 93H/V
205/50 R17 89V ZP
205/55 R17 95H/V
215/55 R17 94H
215/55 R17 98V
225/45 R17 91H
225/45 R17 94H/V
225/45 R17 91V ZP
225/50 R17 94H
225/50 R17 98H/V
225/55 R17 97H
225/55 R17 101V

 

Dowiedz się więcej

Rezultaty akcji “Ciśnienie pod kontrolą” firmy Michelin
Rezultaty akcji “Ciśnienie pod kontrolą” firmy Michelin

Z badań przeprowadzonych podczas akcji Michelin wynika, że 61 proc. pojazdów sprawdzonych we wszystkich województwach miało nieprawidłowe ciśnienie w oponach. Podczas 10. edycji ogólnopolskiej akcji Michelin „Ciśnienie pod kontrolą” przebadanych zostało ponad 20 000 aut. W badaniach najlepiej wypadło województwo opolskie (54 proc. z prawidłowym ciśnieniem), a najgorsze wyniki uzyskano w Wielkopolskiem (tylko 32 proc. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!