Federal-Mogul Motorparts wyposaża nowy model klasy C Mercedesa w swoje ekologiczne klocki hamulcowe Eco-Friction o niskiej zawartości miedzi. To pierwszy pojazd wyposażony w te klocki przed wprowadzeniem nowych przepisów ograniczających wykorzystanie miedzi, które zaczną obowiązywać od 2025 roku.
Miedziany pył pochodzący z konwencjonalnych klocków hamulcowych ma szkodliwy wpływ na zawartość tlenu w słodkiej wodzie. W związku z tym stany Kalifornii oraz Washington w USA uchwaliły niedawno nowe przepisy ograniczające i w rezultacie całkowicie eliminujące miedź z okładzin hamulcowych do 2025 roku. Producenci muszą ograniczyć zawartość miedzi do mniej niż 5 procent do 2021 roku oraz do mniej niż 0,5 procent do 2025 roku. Jednak niektórzy producenci samochodów, na przykład Daimler, postanowili już wcześniej wprowadzić do swoich samochodów klocki hamulcowe o niskiej lub zerowej zawartości miedzi, korzystając w tym celu z pomocy Ferodo.
Obecnie miedź może stanowić do 20 procent materiału ciernego i jest kluczowym składnikiem zapewniającym dobrą charakterystykę hamowania. Firma Ferodo zainwestowała pięć lat działań badawczo-rozwojowych, w ramach których ponad 150 specjalistów testowało charakterystyki cierne ponad 1500 materiałów, w opracowanie kombinacji 25 różnych składników, która byłaby w stanie zastąpić miedź. Klocki Eco-Friction, przy niskiej lub zerowej zawartość miedzi, zachowują ten sam poziom jakości i skuteczności hamowania, dzięki czemu spełniają najwyższe wymagania producentów samochodów.
– „Klocki Eco-Friction zapewniają dzisiaj rozwiązanie dla wyzwań jutra w zakresie ochrony środowiska” – powiedział Silvano Veglia, Dyrektor Produktu EMEA w Federal-Mogul Motorparts odpowiedzialny za produkty do układów hamulcowych. – „Wyeliminowanie miedzi z materiału ściernego jest istotnym wyzwaniem technologicznym i firma Federal-Mogul Motorpart jest jedną z pierwszych na rynku, która wprowadza taki produkt. Producenci samochodów, tacy jak Mercedes-Benz, ufają, że Ferodo zapewni taką samą lub nawet lepszą charakterystykę skuteczności niż w tradycyjnych materiałach ściernych” – dodał.
Wprowadzenie klocków o niskiej zawartości miedzi w nowym Mercedesie klasy C to również pierwsza taka sytuacja, gdy rozwiązanie technologiczne staje się równocześnie dostępne na rynku OE oraz na rynku części zamiennych. Jednocześnie marka Ferodo pracuje wraz z innymi wiodącymi producentami samochodów nad wprowadzeniem Eco-friction jako rozwiązania o niskiej zawartości miedzi w klockach hamulcowych.
Komentarze