Firma Federal-Mogul Motorparts wprowadza swoje nowe tłoki Nüral Elastothermic do silników benzynowych. Tłoki wchodzą w skład produkcji seryjnej kilku producentów samochodów i wkrótce będą dostępne na rynku części zamiennych.
Najnowsza generacja tłoków została opracowana specjalnie z myślą o wytrzymywaniu wysokich temperatur i skrajnie obciążających cykli termicznych występujących w nowoczesnych turbodoładowanych silnikach o zmniejszonej pojemności. Tłoki Elastothermic mają owalny płaszcz i odznaczają się zmniejszoną średnicą otworu na sworzeń, a także mniejszą odległością między nachylonymi panelami bocznymi. Przestrzenna konstrukcja tłoka, mimo grubości przekrojów osiągających 2,5 mm, zapewnia wysoką wytrzymałość tłoka, jednocześnie ograniczając jego wagę i tarcie podczas pracy.
– „Nowy tłok Elastothermic marki Nüral ma ulepszoną konstrukcję galerii chłodzącej” – wyjaśnia Nathan Mercer, Product Manager, Pistons, Rings and Liners, Federal-Mogul Motorparts EMEA – „Znajduje się ona w koronie tłoka i zapewnia wiele korzyści. Redukuje temperaturę korony tłoka o 25–30 stopni Celsjusza i jednocześnie ogranicza temperaturę górnego rowka pierścieniowego i pierwszej powierzchni między-pierścieniowej aż o 50 stopni Celsjusza” – dodaje.
Niższe temperatury pracy, które zapewniają tłoki typu Elastothermic®, zwiększają odporność na zacieranie i ograniczają ilości osadów węglowych. Zapobiegają również blokowaniu się pierścieni, co korzystnie wpływa na ograniczenie zużycia oleju i zwiększenie szczelności komory spalania. Mimo niskiej wagi tłoki Nüral Elastothermic® charakteryzują się niezwykle mocną konstrukcją i dużą trwałością. Te właściwości umożliwiają uzyskiwanie wyższych mocy w silnikach, w których zastosowano zasady downsizingu przy jednoczesnym lepszej odporności tłoków na warunki panujące w silnikach, w których zastosowano systemy start-stop lub wyłączania części cylindrów.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
pasek na dresie, 26 stycznia 2016, 23:39 0 0
Ciekawe jaki jest luz tego tłoka w cylindrze ? 0,02 mm jak to drzewiej bywało, czy żegota jak trup kościami ?
Odpowiedz