Zadaniem systemu ESA jest pomóc kierowcy w czasie sytuacji awaryjnych, kiedy to konieczne jest wykonanie nagłego manewru omijania. ESA przekazuje do układu kierowniczego dodatkowy moment obrotowy i pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem podczas wykonywania manewru.
– „System awaryjnego wspomagania kierownicy ESA to nasz kolejny krok w stronę zwiększania ochrony przed kolizją. Przykładowo, jeśli kierowca gwałtownie „odbija” w celu ominięcia przeszkody, system oblicza optymalną trajektorię ruchu wokół obiektu i przekazuje do układu kierowniczego dodatkowy moment obrotowy, ułatwiając kierowcy utrzymanie optymalnego toru jazdy. Kierowca przez cały czas sprawuje kontrolę nad pojazdem i może w dowolnym momencie zastąpić system. ESA został zaprojektowany z myślą o przyspieszeniu reakcji samochodu na działanie kierowcy oraz poprawieniu precyzji kierowania w trudnych sytuacjach na drodze” – powiedział dr Carsten Hass, engineering manager w dziale Integrated Active & Passive Safety Systems TRW.
System ESA integruje pracę kamer i czujników TRW z interfejsem systemu wspomagania kierownicy (EPS), dokładnie obliczając drogę, jaką ma przebyć poruszający się pojazd.
TRW opracował system we współpracy z TU Dortmund (Technische Universität Dortmund) i przewiduje, że technologia będzie gotowa do produkcji w 2017 roku, a wejdzie do sprzedaży na początku roku 2018.
Komentarze