Tenneco ogłosiło wyniki badań, które pokazały, że kierowcy wolą pojazdy wyposażone w dostrajany elektronicznie system zawieszenia, niż w układy konwencjonalne. Uczestnicy badania wskazywali na większe poczucie komfortu, kontroli oraz bezpieczeństwa.
W badaniu przeprowadzonym na 155 niemieckich konsumentach, którzy wzięli udział w testach porównawczych zlecenie Tenneco przez TNS Infratest, 94 proc. kierowców SUV-ów oceniło jazdę samochodem z półaktywnym systemem zawieszenia jako bardzo dobrą lub doskonałą w porównaniu do 73 proc. podobnych opinii w odniesieniu do pasywnych systemów zawieszenia. W segmencie samochodów kompaktowych, 86 proc. kierowców oceniło to doświadczenie jako bardzo dobre lub doskonałe, w porównaniu do 61 proc. podobnych ocen w przypadku systemów pasywnych. W segmencie samochodów klasy średniej wyższej 88 proc. kierowców wystawiło półaktywnym systemom zawieszenia ocenę bardzo dobrą lub celującą, podczas gdy systemy pasywne uzyskały 77 proc. podobnych ocen.
Opracowana przez Tenneco Technologia Inteligentnego Zawieszenia Monroe dostosowuje poziom tłumienia amortyzatorów do warunków na drodze oraz dynamiki pojazdu, tj. do prędkości, skręcania, pokonywania zakrętów lub innych manewrów kierowcy. Ma to na celu uzyskanie optymalnej równowagi pomiędzy komfortem jazdy a prowadzeniem samochodu. Kierowca może w każdej chwili przełączyć układ na tryb standard, sport lub komfort, bez żadnego wpływu na dynamikę jazdy.
Najważniejsze udoskonalenie związane z inteligentnym systemem zawieszenia, odnotowane we wszystkich segmentach dotyczyło komfortu jazdy, przyczepności pojazdu, jego stabilności, zwrotności, sterowności oraz bezpieczeństwa. Wszystkie te elementy otrzymały wyższe oceny niż te same elementy w pojazdach o konwencjonalnych układach. Co więcej, możliwość dowolnego ustawienia trybu pracy zawieszenia przełożyła się na wyższe oceny przyznane za elastyczność i radość z jazdy, w przeciwieństwie do układów konwencjonalnych.
– „Wyniki testów potwierdzają, że nasz inteligentny układ zawieszenia zapewnia korzyści, które są zauważane i docenianie – nie ma zatem potrzeby poświęcania komfortu jazdy na rzecz prowadzenia pojazdu i vice versa.” – powiedział Sandro Paparelli, wiceprezes i dyrektor generalny, Tenneco Ride Performance Europe – „Konsumenci wyraźnie dostrzegają, że inteligentne układy zawieszenia są w stanie pogodzić te dwie różnice, gwarantując kierowcom przyjemność z prowadzenia pojazdu i komfortowej jazdy. Klienci doceniają także możliwość modyfikowania charakteru jazdy za pomocą wciśnięcia jednego guzika.” – dodał.
Podczas oceny inteligentnych układów zawieszenia, 39 proc. kierowców samochodów kompaktowych oznajmiło, że ten układ powinien stać się standardem w pojazdach we wszystkich segmentach, począwszy od klasy kompakt i wyższych . W segmencie samochodów sportowo-użytkowych (SUV), 38 proc. kierowców oświadczyło, że to rozwiązanie powinno stać się standardem w pojazdach klasy średniej i wyżej. W obu segmentach, kierujący byli gotowi zapłacić wyższą cenę za pojazdy wyposażone w inteligentne układy zawieszenia.
W ślad za badaniem konsumenckim nastąpiła seria badań TÜV SÜD. Badania, w których wykorzystano pojazdy wyposażone w Inteligentny System Zawieszenia Monroe, potwierdziły lepszą przyczepność kół do nawierzchni, co pozwala uniknąć ślizgania się oraz nadsterowności, szczególnie podczas pokonywania zakrętów oraz na nierównej nawierzchni. W przypadku bardziej dynamicznych wydarzeń, jak zmiana pasa lub omijanie przeszkody, ograniczenie ruchów karoserii pojazdu skutkowało zwiększoną stabilnością, która z kolei przyczynia się do zwiększonego komfortu i poczucia bezpieczeństwa.
Komentarze