Wycieraczka Bosch Aero Twin to bez przegubowa wycieraczka najnowszej generacji. Jest ona tak płaska, że można ją schować pod maską samochodu, wtedy kiedy nie pracuje. Wyeliminowanie metalowych przegubów stało się możliwe dzięki zastosowaniu specjalnej, elastycznej szyny stabilizującej Evodium, pozwalającej na swobodne dopasowanie gumy wycieraczki do szyby czołowej, niezależnie od jej profilu przy jednoczesnym równomiernym docisku gumy do szyby na całej jej długości. Guma dwuskładnikowa TWIN oraz szyna Evodium połączone są za pomocą specjalnej mieszanki gumowej ukształtowanej aerodynamicznie, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania dodatkowych spoilerów dociskających wycieraczki do szyby. Równomierny docisk gumy wycieraczki na całej długości pióra przyczynia się również do wzrostu jej żywotności o około 30%. Dodatkowo przyleganie wycieraczki do szyby polepsza się dzięki jej korzystnym własnościom aerodynamicznym.
Wycieraczki Aero Twin montowane są obecnie przez producentów samochodów m.in. w takich modelach jak MB klasa E, S, CL, SL, w BMW serii 5 i 7, Renault Vel Satis, VW Polo, Lupo, Passat, Sharan, Maybach, Ford Galaxy, Seat Alhambra, czy też Skoda Superb. Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku firma Bosch przygotowuje także program wycieraczek Aero Twin do samochodów starszych, nie wyposażonych oryginalnie w wycieraczki bez przegubowe. System ten będzie obejmował samochody wyprodukowane po roku 1995. Program będzie wprowadzony na rynek najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.
Komentarze