Od 2014 roku kierowcy Formuły 1 mają w swoich bolidach nowe jednostki napędowe, które pracują na jeszcze wyższych obrotach i w jeszcze wyższych temperaturach niż dotychczas. Na zamówienie zespołu Scuderia Ferrari opracowano specjalną formulację oleju Shell Helix Ultra, by umożliwić silnikowi osiąganie wysokiej mocy bez ryzyka uszkodzenia.
Większe obciążenia
Największe wyzwanie związane jest z przekonstruowanym silnikiem. Jednostki napędowe Formuły 1 zmieniły swoją pojemność skokową z 2,4 do 1,6-litra. Nowy silnik V6 jest posiada także turbodoładowanie i system odzyskiwania energii (ERS). W wyniku tych zmian elementy silnika pracują na wyższych obrotach w dużo trudniejszych warunkach.
Żywotność silnika
Podczas sezonu 2014 każdy kierowca będzie posiadał do dyspozycji podczas 19 wyścigów w serii już nie 8, a tylko 5 kompletnych silników. Zużycie każdego dodatkowego silnika poza wyznaczonym limitem wiąże się z surowymi karami nakładanymi na kierowcę. Dlatego zespół Scuderia Ferrari potrzebował technologii zapewnianiającej ochronę przez cały okres wydłużonej żywotności silnika bez straty jego wydajności.
Technologia z toru w codziennym użytku
W sezonie 2014 zespół Scuderia Ferrari ma do dyspozycji przygotowane na zamówienie oleje silnikowe Shell Helix Ultra. Dzięki temu Shell zyskuje możliwość rozwijania swoich produktów do użytku komercyjnego w najbardziej wymagających na świecie warunkach, jakimi są wyścigi Formuły 1. Wiele formulacji użytych do ochrony silników bolidów zespołu Scuderia Ferrari można znaleźć w produktach Shell Helix Ultra oferowanych klientom samochodów poruszających się po drogach publicznych.
Technologia Shell PurePlus w Formule 1
Od stycznia 2015 roku oleje używane w kolejnym sezonie Mistrzostw Świata Formuły 1 będą powstawały na bazie opatentowanej przez Shell, rewolucyjnej Technologii Shell PurePlus. Firma opracowała nową metodę produkcji syntetycznego oleju bazowego z gazu ziemnego, która zapewnia czystą bazę olejową pozbawioną wszelkich zanieczyszczeń.
Komentarze