Nowe urządzenia rozruchowe BAT 250 i BAT 251

6 kwietnia 2005, 0:00

Jednym z częstszych zadań, z jakimi spotykają się warsztaty samochodowe, jest rozruch akumulatora. Bosch wprowadził na rynek dwa nowe urządzenia rozruchowe do wszystkich pojazdów wyposażonych w instalację 12-voltową: BAT 250 oraz BAT 251.
BAT 250 uzyskuje prąd rozruchu 700 A oraz pik dochodzący do 1400 A.
BAT 251 to urządzenie silniejsze, przeznaczone do rozruchu większych silników Diesla lub rozruchu pojazdów w ekstremalnie niskich temperaturach otoczenia. Model ten uzyskuje prąd rozruchu odpowiednio 1400 i 2800 A.
Specjalny układ elektroniczny zastosowany w obu urządzeniach zapobiega pikom napięciowym. Ponadto posiadają one zabezpieczenie przed przypadkową zamianą biegunów. Są to diody LED, które sygnalizują świeceniem założenie klemy plusowej lub minusowej na niewłaściwym biegunie akumulatora. W pełni izolowane zaciski oraz dwumetrowej długości przewód umożliwiają bezpieczną i efektywną pracę z urządzeniami. Wytrzymałe obudowy BAT 250 i BAT 251 są zabezpieczone przed pryskającą wodą i wpływem warunków atmosferycznych, dzięki czemu sprawdzają się w warsztatach, komisach samochodowych, większych flotach pojazdów lub firmach świadczących usługę pomocy drogowej. Dla ułatwienia transportu sprzętu rozruchowego Bosch oferuje praktyczny wózek, dostępny jako wyposażenie dodatkowe.
 ]1L[
Oba urządzenia są wyposażone w bezobsługowy akumulator o wysokiej wydajności, który umożliwia realizację nawet 40 rozruchów bez korzystania z prądu sieciowego i doładowania akumulatora. Do zastosowań mobilnych, na przykład w pojazdach pomocy drogowej, do BAT 250 przewidziano dodatkowy przewód do ładowania z wtykiem 12 V.
Urządzenia rozruchowe Boscha pozwalają na uruchomienie samochodu nawet w przypadku wymontowanego lub uszkodzonego akumulatora. Specjalny przycisk wprowadza sprzęt w tryb „zastępstwo akumulatora”, co daje możliwość dojechania do serwisu lub na przemieszczanie pojazdu na terenie warsztatu. Inną funkcją nowego sprzętu jest możliwość pracy w trybie wspomagania. Jest to pomocne szczególnie w sytuacji wymiany akumulatora, gdyż nie trzeba przerywać dopływu prądu do sieci elektrycznej, co mogłoby spowodować utratę danych.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 16 maja 2009, 0:00 0 0

Parametry bardzo dobre, powinien być prąd rozruchowy 12 i 24 v. A cena? Cz istnialaby możliwość przeprowadzenia próby przed kupnem?

Odpowiedz