Jednym z częstszych zadań, z jakimi spotykają się warsztaty samochodowe, jest rozruch akumulatora. Bosch wprowadził na rynek dwa nowe urządzenia rozruchowe do wszystkich pojazdów wyposażonych w instalację 12-voltową: BAT 250 oraz BAT 251.
BAT 250 uzyskuje prąd rozruchu 700 A oraz pik dochodzący do 1400 A.
BAT 251 to urządzenie silniejsze, przeznaczone do rozruchu większych silników Diesla lub rozruchu pojazdów w ekstremalnie niskich temperaturach otoczenia. Model ten uzyskuje prąd rozruchu odpowiednio 1400 i 2800 A.
Specjalny układ elektroniczny zastosowany w obu urządzeniach zapobiega pikom napięciowym. Ponadto posiadają one zabezpieczenie przed przypadkową zamianą biegunów. Są to diody LED, które sygnalizują świeceniem założenie klemy plusowej lub minusowej na niewłaściwym biegunie akumulatora. W pełni izolowane zaciski oraz dwumetrowej długości przewód umożliwiają bezpieczną i efektywną pracę z urządzeniami. Wytrzymałe obudowy BAT 250 i BAT 251 są zabezpieczone przed pryskającą wodą i wpływem warunków atmosferycznych, dzięki czemu sprawdzają się w warsztatach, komisach samochodowych, większych flotach pojazdów lub firmach świadczących usługę pomocy drogowej. Dla ułatwienia transportu sprzętu rozruchowego Bosch oferuje praktyczny wózek, dostępny jako wyposażenie dodatkowe.
]1L[
Oba urządzenia są wyposażone w bezobsługowy akumulator o wysokiej wydajności, który umożliwia realizację nawet 40 rozruchów bez korzystania z prądu sieciowego i doładowania akumulatora. Do zastosowań mobilnych, na przykład w pojazdach pomocy drogowej, do BAT 250 przewidziano dodatkowy przewód do ładowania z wtykiem 12 V.
Urządzenia rozruchowe Boscha pozwalają na uruchomienie samochodu nawet w przypadku wymontowanego lub uszkodzonego akumulatora. Specjalny przycisk wprowadza sprzęt w tryb „zastępstwo akumulatora”, co daje możliwość dojechania do serwisu lub na przemieszczanie pojazdu na terenie warsztatu. Inną funkcją nowego sprzętu jest możliwość pracy w trybie wspomagania. Jest to pomocne szczególnie w sytuacji wymiany akumulatora, gdyż nie trzeba przerywać dopływu prądu do sieci elektrycznej, co mogłoby spowodować utratę danych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 16 maja 2009, 0:00 0 0
Parametry bardzo dobre, powinien być prąd rozruchowy 12 i 24 v. A cena? Cz istnialaby możliwość przeprowadzenia próby przed kupnem?
Odpowiedz