W tym roku rusza Formuła E – nowa seria wyścigów, w których rywalizować będą bolidy z napędem elektrycznym. Wszystkie wyścigi będą rozgrywane na ulicznych torach w Pekinie, Rio de Janeiro, Los Angeles, Berlinie i Londynie. Oficjalnym dostawcą opon do pojazdów jest Michelin.
Michelin jest w trakcie rozwijania opony dla jednoosobowych samochodów elektrycznych. Opony tej firmy będą wykorzystywane przez wszystkich zawodników uczestniczących w zawodach przez pierwsze dwa sezony. Pierwsze zawody Formuły E zaplanowane są w Pekinie 13 września 2014 roku.
W tym roku podczas wyścigu ekipy będą raz zmieniać samochód by kontynuować ściganie z naładowanymi akumulatorami, ale już trwają prace nad rozwiązaniem umożliwiającym bezprzewodowe ładowanie aut bez przerw w jeździe.
Opony przygotowywane na potrzeby wyścigów zostaną wyposażone w elektroniczny chip, umożliwiający bezprzewodowe odczytywanie najważniejszych parametrów opony. „Komunikujące się” opony będą po raz pierwszy w historii wykorzystane w wyścigach samochodów jednoosobowych.
– „Technologia RFID daje użytkownikom szereg możliwości, od łatwej identyfikacji konkretnej opony, aż po uzyskiwanie danych dotyczących warunków pracy ogumienia – m.in. temperatury i ciśnienia. Innowacja Michelin umożliwia zbieranie i analizowanie informacji przez cały cykl życia opony” – mówi Serge Grisin dyrektor ds. sportów samochodowych Michelin.
Kształt bieżnika został opracowany tak, aby zapewnić maksymalne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Ponieważ kierowcy Formuły E podczas jednego wyścigu, uwzględniając jazdy testowe i kwalifikacje, będą mogli wykorzystać tylko jeden komplet opon, Michelin specjalną uwagę poświęcił żywotności nowych opon.
– „Zakończyliśmy pierwszy etap rozwoju nowej opony, a jego rezultaty są bardzo obiecujące. Prace przebiegają zgodnie z planem i jesteśmy przekonani, że opona zapewni niezwykłą wszechstronność i wysokie osiągi, co było najważniejszym wyzwaniem, jakie postawiliśmy sobie na początku” – mówi Serge Grisin.
Komentarze