Producenci części samochodowych przeganiają się w nowych technologiach służących poprawie ich działania, czy wydłużeniu czasu eksploatacji. Inżynierowie MOOG opracowali nowy materiał, z którego produkowane są obecnie osłony przeciwpyłowe MOOG.
Osłony przeciwpyłowe zrobione z termoplastycznego elastomeru poliuretanowego
Części układu kierowniczego i zawieszenia MOOG® dzięki nowym osłonom przeciwpyłowym oraz nowym pierścieniom zabezpieczającym są teraz nawet dwukrotnie trwalsze. Wykorzystanie zaawansowanego termoplastycznego elastomeru poliuretanowego (TPU) w produkcji osłon to zupełnie nowa technologia w porównaniu z konwencjonalnym materiałem z gumy chloroprenowej stosowanym nadal w wielu konkurencyjnych częściach innych producentów.
Nowy materiał osłon TPU (Poliuretan Termoplastyczny)- stosowany m.in. w przegubach kulowych MOOG, drążkach kierowniczych, końcówkach drążków kierowniczych i wahaczach – zapewnia do 180% większą odporność na typowe formy degradacji mechanicznej i 30% większą odporność na wysokie temperatury. Nowy materiał jest również znacznie bardziej odporny na zużycie spowodowane pyłem z klocków hamulcowych, paliwem, solą drogową, środkami do czyszczenia kół, a także innymi czynnikami środowiskowymi. Standardowe osłony przeciwpyłowe starszego typu produkowane z kauczuku chloroprenowego są bez porównania bardziej podatne na tego typu oddziaływanie i zużywają się nawet dwukrotnie szybciej.
Nowe pierścienie uszczelniające MOOG
W połączeniu z osłonami nowej generacji, MOOG wprowadza nowe, metalowe pierścienie uszczelniające, które stabilnie utrzymują osłony na miejscach, aby lepiej zatrzymywać smar i blokować brud, wodę oraz inne zanieczyszczenia. Połączenie nowych osłon z TPU i metalowych pierścieni uszczelniających pomaga chronić przeguby części MOOG do dwóch razy dłużej niż konkurencyjne konstrukcje.
Profesjonalni mechanicy szukają części, na których można polegać. Większa trwałość to większa satysfakcja z efektów wykonanych napraw i większe zadowolenie klientów. Można zatem powiedzieć, że trwałe części zamienne wykorzystywane przez warsztat pomagają budować mocne relacje z zadowolonymi klientami. Właśnie dlatego MOOG wprowadza innowacyjne, przetestowane w warunkach drogowych technologie, które podnoszą poprzeczkę. Początkowo nowe rozwiązania obejmą najpopularniejsze referencje. Docelowo zostaną wprowadzone w szerszym zakresie. – mówi Robbie De Moor, dyrektor ds. produktów układu kierowniczego i zawieszenia w regionie EMEA, Tenneco DRiV
Technologia Hybrid Core
Wiele części MOOG zawiera również opatentowaną przez markę technologię Hybrid Core, obejmującą poddany obróbce indukcyjnej sworzeń kulowy i wysoce zaawansowane łożysko wzmocnione włóknem węglowym, które razem zapewniają doskonałą wytrzymałość, wydajność i bezpieczeństwo. Szeroko zakrojone testy wykazały, że ta opatentowana technologia zmniejsza również odchylenie promieniowe lub luz nawet o 42%. Części te posiadają również specjalistyczne powłoki i najwyższej jakości syntetyczny smar opracowany w celu przedłużenia żywotności komponentów nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy.
Komentarze