W chwili nadejścia zimy MANN-FILTER wprowadza na niezależny rynek części zamiennych filtr paliwa do silników diesla, wyposażony w zintegrowane ogrzewanie dwustronne. Filtr zapewnia niezawodny rozruch na zimno silników diesla, także przy ekstremalnych ujemnych temperaturach.
Nawet diesel zimowy zaczyna zmieniać stan przy -20 stopniach i nie może przepływać swobodnie. Od tej tzw. wartości granicznej temperatury filtracyjności w paliwie tworzą się kryształki parafiny, które skleją się i mogą zatykać niewielkie pory filtra paliwa. Nowy filtr przesuwa granicę filtracyjności o około 8 stopni w dół, zapewniając w ten sposób pewny rozruch na zimno nawet przy niskich temperaturach. Producent filtrów z Ludwigsburga produkuje ten kompaktowy element już seryjnie do samochodów osobowych i transporterów firmy Mercedes-Benz.
Spółka MANN-FILTER od grudnia dostarcza filtr na niezależny rynek części do samochodów. – „W ten sposób będziemy mogli sprostać znacznemu wzrostowi popytu na niezależnym rynku części zamiennych” – wyjaśniała Melanie Michler, kierowniczka ds. produkcji filtrów paliwa w firmie MANN-FILTER. Od strony technicznej innowacją w filtrze paliwa jest wbudowany w konstrukcji przekładkowej element podgrzewający o znacznie zwiększonej do 540 W mocy grzewczej oraz ulepszonym prowadzeniem przepływu oleju napędowego wokół elementów grzewczych.
Także na wypadek przedwczesnego ochłodzenia, kierowcy mogą czuć się bezpiecznie dzięki temu nowemu filtrowi do silników diesla. W przypadku normalnego oleju napędowego, granica filtracyjności wynosi około –7 stopni. Zintegrowany podgrzewacz przekładkowy zapewnia płynną filtrację oleju napędowego nawet do 8 stopni poniżej wartości granicznej. Nawet jeśli stacje paliwa nie zmieniły jeszcze oleju napędowego z letniego na zimowy, system grzewczy umożliwia niezawodny rozruch na zimno przy temperaturze sięgającej 15 stopni poniżej zera.
System ogrzewania jest oszczędny – reguluje go sterownik silnika i uruchamia tylko w razie potrzeby. W tym celu czujnik mierzy temperaturę zewnętrzną oraz ciśnienie przed elementem filtra. Ciśnienie wzrasta, jak tylko w dieslu zacznie się wytrącać parafina. Jeśli ciśnienie spadnie, system odpowiednio ogranicza moc grzewczą.
Nowy filtr ma ulepszony materiał filtracyjny, który zwiększa jego żywotność. W przypadku zastosowania oleju napędowego zgodnego z normą w sprawie olejów napędowych EN590 wymiana jest wymagana tylko co trzy lata lub po przejechaniu około 70 000 kilometrów.
Komentarze