Tarcze Rotinger dla aut po tuningu

15 listopada 2013, 12:48

Chip-tuning umożliwia tanie, szybkie i łatwe podniesienie mocy i momentu obrotowego silnika. Niestety kierowcy zapominają, że mocniejszy samochód trzeba jakoś zatrzymać, a seryjny układ hamulcowy może temu zadaniu nie podołać. Rotinger poleca tarcze stworzone z myślą o samochodach o dużej mocy.

Co wymienić w aucie poddanym chip-tuningowi? – względy bezpieczeństwa

Układ hamulcowy samochodu jest zawsze dostosowany dla danego modelu i silnika. Priorytetem dla producentów samochodów są niskie koszty produkcji, niskie koszty eksploatacji dla kierowcy oraz komfort hamowania. To dlatego modele z podstawowym, najsłabszym silnikiem mają wciąż hamulce bębnowe na tylnej osi – bo dzięki temu ich produkcja jest tańsza. Oczywiście, bezpieczeństwo jest gwarantowane – siła hamowania jest zawsze wystarczająca do zablokowania kół.

Jeśli w aucie przeprowadza się modyfikacje pod kątem zwiększenia mocy silnika i osiągów (co w turbodoładowanych jednostkach napędowych jest relatywnie proste), należy pamiętać także o odpowiedniej modyfikacji układu hamulcowego. Hamulce bębnowe, montowane często w słabszych wersjach silnikowych samochodów miejskich i kompaktowych, zwykle przestają wówczas wystarczać. Dobrym wyjściem jest więc zamiana układu hamulcowego na odpowiadający mocniejszej wersji modelu auta. W przypadku tylnej osi oznacza to wymianę hamulców bębnowych na tarczowe.

Tarcze firmy Rotinger są odporne na zjawisko "fadingu", gdyż specjalne nacięcia i nawiercone otwory umożliwiają błyskawiczne odprowadzenie ciepła wydzielającego się podczas hamowania. Skuteczność hamowania nie zależy jednak tylko od układu hamulcowego, ale przede wszystkim od przyczepności opon do nawierzchni. W słabszych wersjach silnikowych modeli aut (czytaj: tańszych) często stosowane są opony typu "fuel saver", których zadaniem jest ograniczenie zużycia paliwa o kilka procent dzięki "niskim oporom toczenia". Kłopot w tym, że to określenie tak naprawdę oznacza także niższą przyczepność. W czasie spokojnej jazdy miejskiej nie jest to odczuwalne przez kierowcę, ale przy wykorzystywaniu potencjału tuningowanego auta lepiej wymienić opony na takie, które oferują maksymalną przyczepność, czyli klasy ultra high performance.

Rothinger zaznacza, że dla zapewnienia pełni bezpieczeństwa auta poddanego tuningowi należy zarówno zmodyfikować jego układ hamulcowy, jak i wymienić opony na przystosowane do szybszej jazdy.

Dowiedz się więcej

Tarcze Rotinger odporne na zjawisko fadingu
Tarcze Rotinger odporne na zjawisko fadingu

Fading jest skutkiem wzrostu temperatury układu hamulcowego. Najlepszą obroną przed tym groźnym zjawiskiem jest jak najlepsze odprowadzanie ciepła. Firma Rotinger ma w swojej ofercie nawiercane i nacinane tarcze hamulcowe, które spełniają to zadanie. Tarcze tuningowe bezpieczniejsze niż fabryczne W czasie hamowania zarówno tarcza hamulcowa, jak i klocek, zaczynają się rozgrzewać. Do "fadingu", czyli zanikania siły […]

Metelli poszerza ofertę klocków i tarcz hamulcowych
Metelli poszerza ofertę klocków i tarcz hamulcowych

Grupa Metelli rozpoczyna 2014 rok od zaprezentowania 27 nowych pozycji klocków hamulcowych. Gama produktów do układów hamulcowych ciernych liczy obecnie 2465 pozycji. Nowe pozycje mają zastosowanie w takich pojazdach, jak: Fiat 500, Panda 2013 i Ducato 2010, Opel Adam 2013, Ford Focus, Ka 2012, modele BMW serii 5 oraz X3 2010. Nowe kody zostaną dodane […]

Nowe referencje Breck
Nowe referencje Breck

Oferta klocków Breck została w lutym poszerzona o 12 nowych referencji, adresowanych do pojazdów marek Hyundai/Kia, Opel/Vauxhall, Citroen/Fiat/Peugeot, Audi/Seat/Volkswagen Nissan/Renault, Chevrolet i SAAB. Szczegółowe informacje na temat zastosowań części zawarte są w załączonym pliku.  

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!