ZF Services: Pierwszy katalog zestawów do wymiany oleju w przekładniach automatycznych

11 września 2013, 13:44

ZF Services udostępnia pod marką ZF Parts kompletne zestawy serwisowe służące do wymiany oleju we wszystkich pięcio- i sześciobiegowych automatycznych skrzyniach biegów ZF. Nowy katalog ZF Services umożliwia wybór zestawu właściwego dla jednego z blisko 600 modeli pojazdów.

Duże obciążenie skrzyni biegów może skutkować koniecznością wymiany oleju. W takich przypadkach zaleca się, aby nastąpiło to po przejechaniu 80-120 tysięcy kilometrów lub po upływie ośmiu lat.

Kompletne zestawy sygnowane marką ZF Parts są dostępne w sprzedaży od wiosny 2013 roku. Wszystkie z nich zostały opisane w nowym katalogu ZF Services. Jego główna część licząca 21 stron, została opracowana w języku niemieckim i angielskim, natomiast poszczególne podrozdziały – w kolejnych siedmiu językach, w tym polskim. Katalog jest dostępny w wersji drukowanej, którą warsztaty mogą zamówić u dystrybutorów części, jak również w formie pliku PDF do pobrania ze strony www.zf.com/services. Dodatkowo, można z niego skorzystać za pośrednictwem internetowego katalogu WebCat.

Oferowane zestawy zawierają wszystkie „składniki” potrzebne do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów: magnesy, filtry, miski olejowe, uszczelki, śruby mocujące i śruby pokrywy. Do zestawu dołączone jest także siedem litrów oleju LifeguardFluid. To duże ułatwienie dla mechaników, gdyż pozwala im zaoszczędzić czas potrzebny na wyszukanie u dystrybutora każdego elementu z osobna.

Informacje techniczne

Na stronie www.zf.com/services udostępniono też dodatkowe kompendium wiedzy – biuletyn serwisowy (nr 30094) zawierający kluczowe informacje dotyczące wymiany oleju w skrzyniach ZF. Opisano w nim nie tylko procedury związane z tą czynnością, ale również potencjalne „punkty zapalne”.

Najważniejsze wskazówki:

  • Aby zapobiec uszkodzeniu skrzyni biegów podczas wymiany oleju, należy postępować ściśle według wytycznych producenta pojazdu.
  • W przypadku braku oleju w przekładni automatycznej, absolutnie nie należy holować takiego pojazdu.
  • Dużej staranności wymaga wymiana miski olejowej: w starej misce należy w określonej kolejności poluzować wszystkie śruby, aby nie uległa odkształceniom. Również podczas przykręcania miski olejowej z nową uszczelką należy zwrócić uwagę na właściwy moment dokręcania.
  • Podczas napełniania skrzyni nowym olejem, powinno się używać wyłącznie dołączonego oleju ZF LifeguardFluid, dobranego specjalnie do danej skrzyni ZF.
  • Absolutnie nie wolno stosować żadnych dodatków „polepszających pracę skrzyni”, gdyż prowadzi to do zmiany składu chemicznego oleju.
  • Ilość oleju przekładniowego musi dokładnie odpowiadać przewidzianemu poziomowi. Zbyt mała ilość oleju może skutkować szybkim uszkodzeniem skrzyni. Jeśli oleju będzie zbyt dużo i zacznie wypływać przez przelew w przekładni, może zapalić się w kontakcie z gorącymi częściami pojazdu np. układem wydechowym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!