Firma TRW Automotive rozpoczęła produkcję elektrycznie wspomaganych kolumn kierownicy (EPS) dla dużego chińskiego producenta pojazdów. Firma planuje także wprowadzenie podobnych produktów przeznaczonych dla trzech kolejnych chińskich płyt podłogowych w 2013 roku. Produkcja będzie zlokalizowana w supernowoczesnych zakładach TRW w Anting (Chiny).
Charlie Cregeur, globalny dyrektor ds. planowania produktów w segmencie układów kierowniczych powiedział: „TRW, jako globalny lider w dziedzinie elektrycznych napędów wspomagania układu kierowniczego ma przyjemność zaopatrywać swoich chińskich klientów w tę zaawansowaną technologię. Chińskie pojazdy stają się coraz bardziej wyrafinowane, a ich producenci starają się ograniczać emisję spalin i zużycie paliwa – do czego skutecznie przyczynia elektryczne wspomaganie układu kierowniczego”.
TRW oferuje dwa rodzaje elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, dostosowane do specyfiki wszystkich typów pojazdów. Układy te zużywają energię w znaczącej ilości tylko wtedy, kiedy istnieje zapotrzebowanie na siłę wspomagania. W pierwszym z nich wykorzystano napęd zamontowany na kolumnie kierowniczej znajdującej się w przedziale pasażerskim. W drugim z rozwiązań układ wspomagający zabudowany został bezpośrednio na przekładni kierowniczej. Siła wspomagania przenoszona jest z silnika na zębatkę przy wykorzystaniu napędu pasowego oraz przekładni kulkowej. Zaletą obydwu systemów jest znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu z tradycyjnym hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego. Dzięki tej technologii zużycie paliwa można zmniejszyć o 0,3 do 0,4 l/100km, przy odpowiadającym mu ograniczeniu emisji dwutlenku węgla o 7-8 g/km (dane testowe dla silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra).
TRW zainwestowała znaczne środki i poszerza swoje możliwości w zakresie wytwarzania kilku zaawansowanych technicznie produktów na potrzeby chińskiego rynku” – kontynuował Cregeur – „Niedawno rozbudowaliśmy nasze centrum produkcji elektrycznych układów wspomagania kierownicy i układów elektronicznych w Anting. Nowe zakłady powstają także w Wuhan, Qingdao, Nankinie, Chengdu i Ningbo. TRW tworzy infrastrukturę, która pozwoli zaspokajać zapotrzebowanie wszystkich rynków – w tym krajowych producentów pojazdów i globalnych płyt podłogowych”.
Komentarze