ContiTech – tradycja i nowoczesność

4 września 2013, 15:16

Idea skonstruowania samochodu ,,skrojonego na miarę”, czyli dopasowanego do naszych stale rosnących oczekiwań, spędza sen z powiek wszystkim zaangażowanym w ich tworzenie. Współczesny samochód powinien spełniać bardzo wysokie normy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii oraz spełniać nasze zachcianki tj. komfort, osiągi oraz oczywiście posiadać odpowiedni wygląd.

Wyścig trwa, co doskonale widać na ulicach naszych miast. Coraz śmielsze konstrukcje, sprawniejsze silniki, czy wygodne wnętrza skutecznie przyciągają naszą uwagę, nierzadko dając nam złudzenie wyboru samochodu idealnie dopasowanego do naszych osobistych potrzeb. Klienci napędzają sprężynę potrzeb u producentów samochodów, którzy przenoszą je na konstruktorów w firmach dostarczających części na pierwszy montaż.

Większość z nas wykonując codziennie całą masę przeróżnych czynności nie zastanawia się jak wiele wysiłku i nakładów finansowych trzeba ponieść, by produkt satysfakcjonował nas w całym wymiarze. Współczesny samochód to niczym układanka setek elementów idealnie pasujących i współpracujących ze sobą.  Każda, nawet najmniejsza część,  jest jak puzzel 3D. Musi posiadać odpowiedni kształt, wykonywać określone zadania oraz spełniać wszystkie, nawet najbardziej restrykcyjne normy. Jednak by spełnić wszystkie normy, każdy produkowany element musi przejść kilka niezwykle ważnych etapów, począwszy od fazy projektu, poprzez fazę prób do ostatecznych testów  gotowej już do zamontowania części. Cała droga od pomysłu do wersji ostatecznej jest długotrwała i pracochłonna. Co więcej, całość działań projektowo – badawczo – testowo – produkcyjnych jest podyktowana wieloma normami tj.  jakość, bezpieczeństwo użytkowania, trwałość, estetyka czy ekologia i każdy produkt z logo ContiTech musi bezwzględnie te normy spełniać.

Koncern Continental ContiTech Power Transmision Group, jako wieloletni i czołowy dostawca komponentów układu paskowego na pierwszy montaż oraz rynek części zamiennych posiada ogromne doświadczenie w projektowaniu i produkcji elementów z kauczuku oraz jego pochodnych. ContiTech to doskonale zorganizowana firma, gdzie kompleksowo tworzy się części od projektu do sprzedaży na rynku przeznaczenia.

Hanower. Stanowiska badawcze z około setką nieustająco pracujących silników skutecznie testujących paski napędowe oraz elementy napędu w różnie skrajnych warunkach temperaturowych, higrometrycznych. Podczas pracy bada się również odporność podczas zmiennych obciążeń silnika np. przy systemie „start stop” lub w przypadku uszkodzonych elementów współpracujących. W specjalistycznych laboratoriach paski poddaje się również testom na: zrywanie, rozciągnie, zgniatanie, wpływ czynników chemicznych, etc. Następnym „morderczym” dla pasków etapem są jazdy testowe. Samochody wyposażone w testowe paski przemierzają zadane kilometry na specjalnym torze testowym wypełniając systematycznie zaplanowane zadania.  Po pozytywnym zaliczeniu wszystkich wyczerpujących prób nadchodzi czas na ostateczną i najważniejszą próbę, próbę rynkową. Klienci, zarówno ci pierwszo – montażowi jak również ci z rynku części zamiennych, montujący nasze paski, są dla nas najważniejszymi opiniodawcami. Pytania które przychodzą z różnych stron świata nigdy nie pozostają bez odpowiedzi. Kluczowe problemy rozwiązywane są wraz z konstruktorami jednostek napędowych i przekazywane wszystkim odbiorcom naszych newsletterów: „Technical Info” oraz „Technical News”. Dzięki stałej  wymianie posiadamy najlepsze wskazówki w drodze do uzyskania najwyższej jakości oraz pewnego i bezpiecznego montażu.

Firma jednak nie ogranicza się jedynie do projektu, produkcji, testów i sprzedaży. ContiTech na przestrzeni lat widząc nieustające zmiany w układach napędowych stawia również na wsparcie dla sił sprzedażowych oraz mechaników skracając drogę: producent – klient. Z punktu widzenia mechanika czy sprzedawcy części jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ otrzymując gotowy zestaw montażowy ma pewność że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości za produktem idzie merytoryczna pomoc doświadczonej kadry technicznej oraz wsparcie w zakresie specjalistycznych narzędzi diagnostyczno – montażowych, które zapewniają płynną i skuteczną wymianę tak w napędzie paska rozrządu jak również paska wielorowkowego. Taka działalność jest niezmiernie ważna w obecnych czasach, ponieważ każdy dobry mechanik ceni swój czas i zadowolenie klienta, co niezmiennie od wielu lat jest receptą na sukces.

Dla naszych wszystkich odbiorców oferujemy również stronę: „PIC” – Product Information Center (www.contitech.de/pic) gdzie każdy może sprawdzić wszystkie dane odnośnie pasków czy zestawów naprawczych. A dzięki umieszczonych na opakowaniach produktów ContiTech kodów QR klienci mogą również uzyskać bezpośredni dostęp do szczegółowych informacji za pomocą swojego smartfona. W tym celu ContiTech przyporządkował określony kod QR do każdego z wymienionych produktów dla rynku wtórnego.

Zauważając potrzeby rynku ContiTech rozpoczął silną ekspansję w aspekcie zapewnienia całości układu paskowego oferując z roku na rok coraz szerszy asortyment. Tym samym od kilku lat w ofercie, poza standardową i uzupełnianą ofertą pasków znajdują się również zestawy naprawcze pasków rozrządu oraz wielorowkowych, a kilka lat temu ofertę ContiTech wzbogaciły także sprzęgła alternatora – OAP oraz tłumiki drgań skrętnych – TVD. Oferta jest z roku na rok systematycznie poszerzana oraz co ciekawe rozwijana równolegle z ofertą serwisową, by zapewnić mechanikom pełny serwis od dostarczenia najwyższej jakości produktu do zapewnienia specjalistycznych narzędzi włącznie.

Skracając odległość producent – klient ContiTech prowadzi bardzo szeroką działalność szkoleniową, którą w 2013 roku poszerzył o cykl całodniowych szkoleń warsztatowych, prowadzonych przez doświadczoną kadrę szkoleniową na popularnych jednostkach silnikowych tj.:

  • VW 2.0 TDI 16V CR,
  • VW 1.4 16V,
  • Audi 2.8 V6 30V,
  • Opel 2.0 16V,
  • Renault 1.6 16V,
  • Mitsubishi 2.4 GDI.

 

Tym samym obecna oferta szkoleniowa jest realizowana w czterech różnych zakresach:

  • Szkolenia produktowo teoretyczne – skierowane do sił sprzedażowych,
  • Szkolenia techniczne podstawowe  teoretyczne – skierowane do mechaników,
  • Szkolenia specjalistyczne warsztatowe praktyczne – skierowane do mechaników.
  • Szkolenia w ramach programu „Młode Kadry”  zainicjowanego przez Inter Cars: podstawowe teoretyczne – skierowane do uczniów szkół mechanicznych.

 

Program oferowanych szkoleń jest dostosowany do każdego poziomu zawansowania skutecznie podnosząc wiedzę oraz umiejętności praktyczne mechaników, a co za tym idzie poprawiając jakość oraz bezpieczeństwo oferowanych usług.

Za sprawą coraz bardziej skomplikowanych jednostek napędowych, a w konsekwencji bardziej skomplikowanych napraw, popyt na szkolenia specjalistyczne wśród mechaników jest ogromny. Mechanicy uczestniczący w szkoleniach zyskują wiedzę oraz pewność siebie w kontakcie z nagłymi i nieprzewidzianymi „niespodziankami”. „Umiejętność radzenia sobie ze skomplikowanym silnikiem zależy nie tylko od posiadanego wyposażenia ale przede wszystkim od zastosowanej wiedzy i doświadczenia,  które nabywa się proporcjonalnie do ilości wymian rozrządu”  uważa Roman Boluk – trener techniczny w Polsce „Szkolenia są jednym z elementów kształtujących rozwój każdego mechanika”.

Działalność szkoleniowa, wsparcie sił sprzedażowych, doskonały produkt jakości OE oraz wsparcie serwisowe czynią ContiTech firmą elastyczną i dobrze zorganizowaną na wymagającym i odpowiedzialnym rynku, jakim jest rynek napędu paskowego. 

Opublikowane przez: Redakcja
Artykuł przygotowany przez firmę Contitech

Dowiedz się więcej

Pompy wody w napędach rozrządu – problemy – część 1.
Pompy wody w napędach rozrządu – problemy – część 1.

Układ chłodzenia samochodu jest jednym z najważniejszych w samochodzie. Utrzymuje temperaturę silnika na odpowiednim poziomie. Jego efektywność uzależniona jest od sprawności i jakości wielu elementów np. termostatu, chłodnicy, wentylatora, płynu chłodzącego czy pompy wody. Uszkodzenia pomp wody Pompa wody zapewnia stały obieg cieczy chłodzącej w układzie pod odpowiednim ciśnieniem. Brak właściwego obiegu cieczy w krótkim […]

Pompy wody w napędach rozrządu – problemy – część 2/2.
Pompy wody w napędach rozrządu – problemy – część 2/2.

Efektywność układu chłodzenia uzależniona jest od sprawności i jakości wielu elementów np. termostatu, chłodnicy, wentylatora, płynu chłodzącego czy pompy wody. Przedstawiamy drugą część poradnika Contitech. Awarie pomp wody Pompy wody w napędach rozrządu – zobacz część pierwszą Czasami problemem jest także częstotliwość wymiany pompy wody napędzanej paskiem rozrządu. Niektórzy producenci samochodów w swoich instrukcjach warsztatowych […]

Zmiana danych teleadresowych Continental Contitech
Zmiana danych teleadresowych Continental Contitech

Polski oddział Continental Contitech zmienił siedzibę oraz magazyn. Firma przenosi się do własnego obiektu po latach prowadzenia wynajmu. Nowe dane teleadresowe oraz nowa lokalizacja firmy CT Polska Sp. z o.o.: CT Polska Sp. z o.o. ul. Główna 10 55-010 Św. Katarzyna tel. 71 / 301 14 14 fax 71 / 301 14 15 mob. 602 […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 9 września 2013, 11:57 0 0

Czy ktoś wie o czym jest ten artykuł?

Odpowiedz

Anonim, 11 września 2013, 16:38 0 0

hahahaha o reklamie Conti :)

Odpowiedz