Jak poinformowała firma NGK po raz pierwszy producent samochodów Volkswagen rozpoczął montaż ceramicznych świec żarowych na oryginalnym wyposażeniu. W porównaniu do tradycyjnych metalowych świec żarowych, ceramiczne świece żarowe uzyskują wyższe temperatury w znacznie krótszym czasie. Ta trzecia generacja ceramicznych świec żarowych – nowe wysokotemperaturowe świece ceramiczne (NHTC) – zastępuje drugą generację wysokotemperaturowych ceramicznych świec żarowych (HTC), która jest dostępna na rynku od 1998 roku. Pierwsza generacja – samoregulujące się ceramiczne świece żarowe (SRC) została po raz pierwszy wprowadzona w 1985 roku.
Koncern Volkswagena montuje teraz 2 nowe świece żarowe NGK NHTC w dwóch nowych silnikach już istniejących modeli diesla. Cieńsza świeca żarowa NGK M8 została wybrana do montażu w 2-litrowym silniku na przykład w Passacie z 103 kW, podczas gdy świeca żarowa NGK M10 będzie montowana seryjnie na przykład w Phaetonie oraz Touaregu. W przyszłości wszystkie 4-cylindrowe silniki oraz silniki diesla V10 z zainstalowanym filtrem cząsteczek stałych będą wyposażane wyłącznie w ceramiczne świece żarowe.
Nowa ceramiczna świeca żarowa NGK NHTC zawiera dłuższy element grzewczy o mniejszej średnicy, który nagrzewa się znacznie szybciej, osiągając 1000 stopni C w czasie poniżej dwóch sekund. Przy tym jest możliwy dłuższy czas dogrzewania do ok. 10 minut. Świece te redukują emisję szkodliwych substancji w spalinach poprzez zdolność częstego dogrzewania w czasie pracy silnika, dotyczy to przede wszystkim pracy na wolnych obrotach.
Nowa seria ceramicznych świec żarowych osiąga wysoką temperaturę wynoszącą ok. 1300 stopni C, która zapewnia znakomity start również silników o niskim stopniu sprężania. Posiadają one ponadto lepszą mechaniczną odporność na wibracje. Obie nowe świece żarowe NGK NHTC dbają dodatkowo o mniejsze zużycie energii.
Komentarze