Delphi Product & Service Solutions wprowadza rozwiązanie, które ma ułatwić naprawę systemów Common Rail. Elektroniczny zestaw do testowania wtryskiwaczy i rozpuszczalnik do ich czyszczenia pozwalają na diagnostykę i czyszczenie zaworów solenoidowych wtryskiwaczy. Co istotne, wtryskiwaczy nie trzeba demontować z pojazdu.
Delphi chce w ten sposób zaoferować mechanikom łatwą i szybką metodę diagnozowania elementów elektrycznych solenoidowych wtryskiwaczy Common Rail. W połączeniu z systemem czyszczenia wtryskiwaczy przy użyciu rozpuszczalnika, który służy do czyszczenia wewnętrznych komponentów zaworów, bez konieczności demontażu wtryskiwaczy, te dwa elementy pomagają w szybkim zdiagnozowaniu usterki i rozwiązaniu konkretnego problemu we wczesnych stadiach gromadzenia się osadów.
Stosowane dzisiaj cewki CRi zwykle charakteryzują się niską rezystancją i nie można dokonywać pomiaru ich parametrów posługując się standardowym, cyfrowym miernikiem uniwersalnym (DMM). Ponadto, w trakcie stawiania diagnozy, zmierzenie rezystancji cewki nie wystarczy do określenia jej stanu technicznego.
Aby zapewnić dokładną diagnozę, mechanicy muszą zmierzyć również induktancję cewki. Proste, ręczne urządzenie Delphi pozwala na jednoczesne zmierzenie rezystancji i induktancji cewki wtryskiwacza. Pozwala również na stwierdzenie, czy cewka jest otwarta czy zwarta, sprawdzenie izolacji pomiędzy cewką a korpusem wtryskiwacza i umożliwia uruchomienie zaworów, tak by spowodować ich brzęczenie. Dotychczas, unikalna cecha pozwalająca na przetestowanie działania zaworów była dostępna jedynie w niektórych systemach Delphi, przy wykorzystaniu procedur zaprogramowanych w ECU. Nowy, elektroniczny zestaw do testowania wtryskiwaczy Delphi pozwala teraz na przeprowadzenie diagnostyki solenoidowych wtryskiwaczy CR wszystkich marek.
Natychmiastowe i precyzyjne wyniki są prezentowane na cyfrowym wyświetlaczu w czasie poniżej 60 sekund i pozwalają użytkownikom na porównanie wartości uzyskanych dla poszczególnych wtryskiwaczy, tak by określić, czy wyniki dla któregokolwiek z nich wykraczają poza zakres określony dla porównań.
Kompletny proces diagnostyczny z użyciem elektronicznego zestawu do testowania wtryskiwaczy Delphi pozwala na określenie elektrycznej integralności wtryskiwacza i pomaga w zdiagnozowaniu potencjalnych awarii (ECU, wiązki przewodów i wtryskiwacza). To uzupełnia proces diagnostyki pokładowej systemu CR, uzupełniając produkowane przez Delphi urządzenia: zestaw do diagnostyki pompy i wtryskiwaczy [Sealed Rail Tool] i zestaw do weryfikacji usterek pomp CR [False Actuator Kit], które służą do identyfikacji usterek hydraulicznych systemu.
System zawiera tryb symulujący wydłużony proces jazdy, służący wykonaniu czyszczenia wtryskiwacza zamontowanego w pojeździe. W trakcie tego procesu czyszczenia do pojazdu może zostać wprowadzony, opracowany specjalnie do tego celu, rozpuszczalnik, pozwalający na rozwiązanie niektórych problemów i umożliwiający wykonanie naprawy.
Prosty w użyciu elektroniczny zestaw do testowania wtryskiwaczy Common Rail Delphi został zaprojektowany do używania zarówno w pojazdach, jak i poza nimi i jego funkcjonalność jest realizowana przy wykorzystaniu dwóch prostych schematów działania, bez konieczności ustawiania systemu przez użytkownika – jedyną czynnością, którą musi wykonać użytkownik jest dobranie odpowiedniego złącza dla konkretnego typu wtryskiwacza. W czasie przeprowadzania diagnostyki, elektroniczny zestaw do testowania wtryskiwaczy Common Rail Delphi może pracować w dwóch trybach: pomiar i czyszczenie.
Urządzenie może zastąpić mili omomierz, mega omomierz, Miernik LCR, DMM i generator sygnałów, mierząc wszystkie parametry podczas jednego cyklu i przy użyciu jednego przełącznika. Przeprowadzenie cyklu pomiarowego pozwala na szybkie wykrycie wszelkich usterek systemów elektrycznych wtryskiwacza, lub w ich wykluczeniu, zatem pomaga w procesie diagnostycznym.
Jeśli wada systemów elektrycznych zostanie stwierdzona, wówczas cewka CRi nie może zostać naprawiona – taka informacja pomaga mechanikowi w podjęciu szybkiej decyzji co do procedury naprawy usterki.
Podczas stosowania elektronicznego zestawu do testowania wtryskiwaczy Common Rail Delphi można bez pomyłek zdiagnozować poszczególne usterki wtryskiwaczy – zostały one wyróżnione przy użyciu wiadomości ostrzegających. Jednak, jeśli wtryskiwacz przejdzie pomyślenie przez te testy, wówczas mechanik otrzymuje informacje dotyczące wartości rezystancji i induktancji dla cewki i jest w stanie z łatwością zdiagnozować usterkę komponentów elektronicznych porównując ze sobą wartości otrzymane dla poszczególnych wtryskiwaczy.
Komentarze