Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15.05 Nowy interfejs diagnostyczny do samochodów elektrycznych trafił na rynek europejski 15.05 O tym musisz pamiętać wioząc rowery na wakacje 14.05 Blokada transportowa Renault v.2 [FILM] 14.05 Szkolenia Marelli – maj i czerwiec 2024 13.05 Oleje silnikowe z nową szatą graficzną

SDCM

Czy Niemcy uratują silnik spalinowy?

Silniki spalinowe nadal będą miały przyszłość pod warunkiem, że będą wykorzystywały paliwo neutralne dla klimatu. Niemiecka rewolta, która namieszała ws. zakazu silników spalinowych po 2035 roku przyniosła rezultaty szybciej niż można było to sobie wyobrazić. Bruksela porozumiała się z Berlinem w tej sprawie, o czym poinformowano w sobotę.

Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji

Producenci części motoryzacyjnych inwestują w nowe rozwiązania na rzecz mobilności neutralnej dla klimatu, ale obawiają się, że inwestycjom tym nie będzie towarzyszyć równy wysiłek publiczny mający zapewnić pełne wdrożenie odpowiedniej infrastruktury we właściwym czasie.

MotoFocus TV: Samochody generują i wysyłają dane – kto nimi zarządza?

Większość nowoczesnych samochodów podczas jazdy zbiera i przesyła w sposób zdalny dane. Tylko jedna grupa podmiotów w Europie ma dostęp do tych danych i może swobodnie z nich korzystać. Czy to zgodne z prawami konsumenta? Jakich zmian prawnych potrzebuje w tej kwestii Europa? W kolejnym odcinku MotoFocus TV, gościem Witolda Hańczki jest Tomasz Bęben, dyrektor […]

Wyzwania stojące przed warsztatami samochodowymi

Cyfryzacja, elektryfikacja czy coraz większa automatyzacja rewolucjonizują branżę motoryzacyjną, która od ponad 120 lat dostarcza nam – kierowcom mobilność. Zbyt mało wagi przykłada się do warsztatów i ich pracowników, dla których ta rewolucja może być najbardziej dotkliwa.

Niemiecka rEVolta – zniosą zakaz produkcji samochodów spalinowych?

Kraje Unii Europejskiej zelektryzowały branżę motoryzacyjną przesuwając zaplanowane na 7 marca głosowanie, które miało zakończyć żywot silników spalinowych w 2035 roku. Po tym jak Niemcy zakwestionowały swoje poparcie dla pierwotnej propozycji, powstała blokująca mniejszość. Próba zablokowania lub zmiany polityki UE na tak późnym etapie procesu stanowienia prawa jest wysoce nietypowa.

Dystrybutorzy części w Polsce – jak ważna jest dla nich sprzedaż zagraniczna?

Jak duża część polskich dystrybutorów części prowadzi szeroko zakrojoną ekspansję zagraniczną? Czy przychody z innych rynków stanowią ważny element corocznych przychodów? Odpowiedzi na te pytania, przedstawiamy poniżej.

Planu Marshalla 2.0 dla Europy nie ma, czyli motoryzacyjna wojna USA z Europą.

USA wspierają Ukrainę finansowo i militarnie. Europa po zamknięciu kurka z gazem przez Kreml ratuje się dostawami ze Stanów Zjednoczonych, dzięki czemu między innymi szantaż energetyczny ze strony Rosji spalił na panewce. Gospodarka europejska i jej poszczególne gałęzie jak motoryzacja zmagają się jednak z problemami, których nie odczuwają konkurencyjne firmy działające w USA czy w […]

Jakich kosztów najbardziej obawiają się producenci części w 2023 r.?

2023 to kolejny rok inflacyjny, w którym przedsiębiorcy mogą spodziewać się wzrostu kosztów działalności. O największe wyzwania w tym zakresie zapytaliśmy producentów części motoryzacyjnych, działających na polskim rynku. Oto wyniki badania.

Komisja Europejska ustala normy CO2 dla pojazdów ciężkich. Brak infrastruktury to nie problem?

Komisja Europejska opublikowała w Walentynki swoją propozycję rewizji norm emisji CO2 dla pojazdów ciężkich (HDV), proponując niezwykle ambitne cele pośrednie na lata 2030 (45%) i 2035 (65%). Chociaż wniosek dopuszcza różnorodność technologiczną, z celem 90% do 2040 r., głównym problemem pozostają warunki mające pomóc w realizacji zaprezentowanych celów.

Branża motoryzacyjna po roku 2022 – RAPORT

Przedstawiamy najważniejsze dane z raportu, zawierającego wnioski z badań, przeprowadzonych przez MotoFocus.pl we współpracy z Santander Bank Polska. Raport dotyczy sytuacji na rynku produkcji i dystrybucji części motoryzacyjnych oraz napraw pojazdów po ostatnim kwartale 2022 r. Zawiera zarówno podsumowania jak i prognozy.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.