Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

SDCM

Ósma edycja CLEPA Innovation Awards – konkursu dla producentów części motoryzacyjnych

Już tylko do 5 maja można złożyć wniosek i wziąć udział w kolejnej – ósmej już edycji konkursu CLEPA Innovation Awards organizowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) we współpracy z Deloitte. W konkursie mogą wziąć także producenci części motoryzacyjnych z Polski, którzy budują siłę naszej motoryzacji. Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się jesienią.

Czy europejski przemysł motoryzacyjny przetrwa przejście na elektromobilność?

Zbliżająca się przemiana motoryzacji w związku z elektryfikacją transportu lądowego może spowodować przetasowanie na rynku motoryzacyjnym. Europejski przemysł musi dopasować się do nowych realiów. Czy może się to udać? Czy samochody elektryczne zrujnują europejskich producentów z branży motoryzacyjnej?

MVBER – przepisy zapewniające wolną konkurencję w branży motoryzacyjnej przedłużone

Komisja Europejska dosyć niespodziewanie przedłużyła wczoraj o pięć lat rozporządzenie w sprawie wyłączeń grupowych dla pojazdów silnikowych („MVBER”), co oznacza, że będzie ono obowiązywać do 31 maja 2028 r. Rozporządzenie z 2010 r. miało wygasnąć z końcem maja tego roku. Komisja zaktualizowała również dodatkowe wytyczne uzupełniające dla tych przepisów stanowiąc, że niezależne warsztaty powinny mieć równy […]

CLEPA Aftermarket Conference: Dostęp do danych kluczowy dla rozwoju Aftermarketu

Przedstawiciele podmiotów skupionych wokół rynku wtórnego dyskutowali w ubiegłym tygodniu w Brukseli o wyzwaniach stojących przed branżą podczas konferencji CLEPA Aftermarket Conference 2023. Jednym z najczęściej pojawiających się wątków była digitalizacja i konieczność sprawiedliwego dostępu do danych generowanych przez pojazdy. CLEPA i inne organizacje branżowe doceniają horyzontalny akt o danych, ale nadal widzą potrzebę przepisów […]

Czy Niemcy uratują silnik spalinowy?

Silniki spalinowe nadal będą miały przyszłość pod warunkiem, że będą wykorzystywały paliwo neutralne dla klimatu. Niemiecka rewolta, która namieszała ws. zakazu silników spalinowych po 2035 roku przyniosła rezultaty szybciej niż można było to sobie wyobrazić. Bruksela porozumiała się z Berlinem w tej sprawie, o czym poinformowano w sobotę.

Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji

Producenci części motoryzacyjnych inwestują w nowe rozwiązania na rzecz mobilności neutralnej dla klimatu, ale obawiają się, że inwestycjom tym nie będzie towarzyszyć równy wysiłek publiczny mający zapewnić pełne wdrożenie odpowiedniej infrastruktury we właściwym czasie.

MotoFocus TV: Samochody generują i wysyłają dane – kto nimi zarządza?

Większość nowoczesnych samochodów podczas jazdy zbiera i przesyła w sposób zdalny dane. Tylko jedna grupa podmiotów w Europie ma dostęp do tych danych i może swobodnie z nich korzystać. Czy to zgodne z prawami konsumenta? Jakich zmian prawnych potrzebuje w tej kwestii Europa? W kolejnym odcinku MotoFocus TV, gościem Witolda Hańczki jest Tomasz Bęben, dyrektor […]

Wyzwania stojące przed warsztatami samochodowymi

Cyfryzacja, elektryfikacja czy coraz większa automatyzacja rewolucjonizują branżę motoryzacyjną, która od ponad 120 lat dostarcza nam – kierowcom mobilność. Zbyt mało wagi przykłada się do warsztatów i ich pracowników, dla których ta rewolucja może być najbardziej dotkliwa.

Niemiecka rEVolta – zniosą zakaz produkcji samochodów spalinowych?

Kraje Unii Europejskiej zelektryzowały branżę motoryzacyjną przesuwając zaplanowane na 7 marca głosowanie, które miało zakończyć żywot silników spalinowych w 2035 roku. Po tym jak Niemcy zakwestionowały swoje poparcie dla pierwotnej propozycji, powstała blokująca mniejszość. Próba zablokowania lub zmiany polityki UE na tak późnym etapie procesu stanowienia prawa jest wysoce nietypowa.

Dystrybutorzy części w Polsce – jak ważna jest dla nich sprzedaż zagraniczna?

Jak duża część polskich dystrybutorów części prowadzi szeroko zakrojoną ekspansję zagraniczną? Czy przychody z innych rynków stanowią ważny element corocznych przychodów? Odpowiedzi na te pytania, przedstawiamy poniżej.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.