Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

FIGIEFA

Najważniejsze wydarzenie branży – relacja z XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego Warto przeczytać

Najważniejsze wydarzenie branży – relacja z XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Blisko 800 uczestników, 20 sesji tematycznych, prowadzonych przez 80 prelegentów. Każda kolejna edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego bije rekordy poprzedniej.

Polscy producenci części motoryzacyjnych przyspieszają podbój zagranicznych rynków

Zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych – tak nazywa się nowo powołana jednostka, która ma ułatwić kontakt polskich producentów z dużymi zagranicznymi firmami i w rezultacie doprowadzić do ich sukcesu na europejskich i światowych rynkach.

SDCM poszukuje pracownika

W związku z dynamicznym rozwojem całej branży motoryzacyjnej, polska organizacja działająca w międzynarodowych strukturach poszukuje osoby niezwykłej. Z jednej strony będzie to dla niej bardzo odpowiedzialna misja, a z drugiej to zaszczyt reprezentacji interesów środowiska dystrybutorów i producentów części motoryzacyjnych.

Warsztaty niezależne uciekły spod topora

19 kwietnia 2018 roku to ważna data z punktu widzenia wszystkich warsztatów motoryzacyjnych. Tego dnia Parlament Europejski przyjął ważne rozporządzenie, które gwarantuje konsumentom prawo do wolnego wyboru, gdzie mogą serwisować i naprawiać swoje auta. Gdyby przepisy weszły w życie w pierwotnie proponowanej formie – o prawidłowej diagnostyce samochodów poza autoryzowanymi serwisami moglibyśmy praktycznie zapomnieć.

SDCM pomaga polskim producentom zwiększyć eksport

Jeśli jesteś przedstawicielem polskiego producenta części i poszukujesz możliwości rozwinięcia swojej sprzedaży poza granicami Polski, z całą pewnością zainteresuje cię nowy projekt realizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Złącze OBD jednak nie zniknie z samochodów? Jest duża szansa.

Istnieje duża szansa, że instalacja złącza OBD pozostanie obowiązkowa dla nowo produkowanych pojazdów. Odpowiednie zapisy pojawiły się w projekcie unijnego rozporządzenia. To dobra wiadomość dla wszystkich warsztatów niezależnych.

Rok 2017 oczami branży motoryzacyjnej

Można powiedzieć, że rok 2017 dla branży motoryzacyjnej w Polsce był rokiem udanym. Dynamika wzrostu przemysłu i rynku była wysoka, a eksport części i akcesoriów był wyższy niż rok wcześniej.

Brakujące części w aftermarketowej układance

Dzisiejsze samochody są coraz bardziej „skomplikowane”, do ich budowy potrzeba coraz więcej części, które czasem różnią się od siebie drobnymi detalami, w zależności nie tylko od modelu pojazdu, ale również jego wersji. W warsztacie powinny być one łatwo identyfikowalne, tak by ułatwić szybką naprawę oraz możliwość dostarczenia danej części od wybranego producenta.

Podsumowania, wnioski i prognozy dla branży motoryzacyjnej

Prezentacje w trzech salach równolegle, dwa dni, jedno wydarzenie – za nami XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, na który z całej Polski i Europy przyjechało ponad 800 uczestników. Podczas wydarzenia zaprezentowano dane rynkowe oraz omówiono zagrożenia i wyzwania stojące obecnie przed motoryzacją, z którymi w niedługim czasie będziemy musieli się zmierzyć.

Największe spotkanie branży – relacja

XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przejdzie po historii jako wydarzenie, które zaprezentowało siłę firm, działających w sektorze części i napraw samochodowych. Przez dwa dni w obradach uczestniczyło ponad 800 osób. Zaprezentowano rynkowe dane, omówiono szanse i zagrożenia branży oraz naświetlono prognozy na przyszłość.

FIGIEFA to Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych, powołana do życia w 1956 roku. Zrzesza i reprezentuje interesy firm zajmujących się handlem częściami samochodowymi na rynku hurtowym i detalicznym, a także niezależnych sieci warsztatowych. Celem FIGIEFA jest utrzymane wolnej i uczciwej konkurencji na rynku części zamiennych oraz w zakresie serwisu i napraw pojazdów. Organizacja jest politycznym przedstawicielem niezależnych dystrybutorów części samochodowych wobec Unii Europejskiej i instytucji ONZ. Zrzesza 19 krajowych stowarzyszeń, a także czołowych graczy na rynku motoryzacyjnym. Więcej informacji na temat federacji FIGIEFA oraz jej aktualnej działalności znajdziesz w tej kategorii artykułów.