Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

FIGIEFA

Najważniejsze wydarzenie branży – relacja z XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego Warto przeczytać

Najważniejsze wydarzenie branży – relacja z XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Blisko 800 uczestników, 20 sesji tematycznych, prowadzonych przez 80 prelegentów. Każda kolejna edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego bije rekordy poprzedniej.

Polscy producenci części motoryzacyjnych przyspieszają podbój zagranicznych rynków

Zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych – tak nazywa się nowo powołana jednostka, która ma ułatwić kontakt polskich producentów z dużymi zagranicznymi firmami i w rezultacie doprowadzić do ich sukcesu na europejskich i światowych rynkach.

SDCM poszukuje pracownika

W związku z dynamicznym rozwojem całej branży motoryzacyjnej, polska organizacja działająca w międzynarodowych strukturach poszukuje osoby niezwykłej. Z jednej strony będzie to dla niej bardzo odpowiedzialna misja, a z drugiej to zaszczyt reprezentacji interesów środowiska dystrybutorów i producentów części motoryzacyjnych.

Warsztaty niezależne uciekły spod topora

19 kwietnia 2018 roku to ważna data z punktu widzenia wszystkich warsztatów motoryzacyjnych. Tego dnia Parlament Europejski przyjął ważne rozporządzenie, które gwarantuje konsumentom prawo do wolnego wyboru, gdzie mogą serwisować i naprawiać swoje auta. Gdyby przepisy weszły w życie w pierwotnie proponowanej formie – o prawidłowej diagnostyce samochodów poza autoryzowanymi serwisami moglibyśmy praktycznie zapomnieć.

SDCM pomaga polskim producentom zwiększyć eksport

Jeśli jesteś przedstawicielem polskiego producenta części i poszukujesz możliwości rozwinięcia swojej sprzedaży poza granicami Polski, z całą pewnością zainteresuje cię nowy projekt realizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Złącze OBD jednak nie zniknie z samochodów? Jest duża szansa.

Istnieje duża szansa, że instalacja złącza OBD pozostanie obowiązkowa dla nowo produkowanych pojazdów. Odpowiednie zapisy pojawiły się w projekcie unijnego rozporządzenia. To dobra wiadomość dla wszystkich warsztatów niezależnych.

Rok 2017 oczami branży motoryzacyjnej

Można powiedzieć, że rok 2017 dla branży motoryzacyjnej w Polsce był rokiem udanym. Dynamika wzrostu przemysłu i rynku była wysoka, a eksport części i akcesoriów był wyższy niż rok wcześniej.

Brakujące części w aftermarketowej układance

Dzisiejsze samochody są coraz bardziej „skomplikowane”, do ich budowy potrzeba coraz więcej części, które czasem różnią się od siebie drobnymi detalami, w zależności nie tylko od modelu pojazdu, ale również jego wersji. W warsztacie powinny być one łatwo identyfikowalne, tak by ułatwić szybką naprawę oraz możliwość dostarczenia danej części od wybranego producenta.

Podsumowania, wnioski i prognozy dla branży motoryzacyjnej

Prezentacje w trzech salach równolegle, dwa dni, jedno wydarzenie – za nami XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, na który z całej Polski i Europy przyjechało ponad 800 uczestników. Podczas wydarzenia zaprezentowano dane rynkowe oraz omówiono zagrożenia i wyzwania stojące obecnie przed motoryzacją, z którymi w niedługim czasie będziemy musieli się zmierzyć.

Największe spotkanie branży – relacja

XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przejdzie po historii jako wydarzenie, które zaprezentowało siłę firm, działających w sektorze części i napraw samochodowych. Przez dwa dni w obradach uczestniczyło ponad 800 osób. Zaprezentowano rynkowe dane, omówiono szanse i zagrożenia branży oraz naświetlono prognozy na przyszłość.

FIGIEFA to Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych, powołana do życia w 1956 roku. Zrzesza i reprezentuje interesy firm zajmujących się handlem częściami samochodowymi na rynku hurtowym i detalicznym, a także niezależnych sieci warsztatowych. Celem FIGIEFA jest utrzymane wolnej i uczciwej konkurencji na rynku części zamiennych oraz w zakresie serwisu i napraw pojazdów. Organizacja jest politycznym przedstawicielem niezależnych dystrybutorów części samochodowych wobec Unii Europejskiej i instytucji ONZ. Zrzesza 19 krajowych stowarzyszeń, a także czołowych graczy na rynku motoryzacyjnym. Więcej informacji na temat federacji FIGIEFA oraz jej aktualnej działalności znajdziesz w tej kategorii artykułów.