Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

FIGIEFA

XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – cała branża razem w jednym miejscu

W dniach 8-9 listopada 2017 r. odbędzie się największy w tym roku kongres branży motoryzacyjnej. Do Warszawy zawita ponad 800 gości z największymi graczami rynku części motoryzacyjnych na czele.

Już wkrótce XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – zarezerwuj datę

Już na początku listopada odbędzie się największy Kongres branży motoryzacyjnej. O znaczeniu i randze wydarzenia świadczy patronat Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, a także europejskich organizacji CLEPA, FIGIEFA oraz APRA.

Bezpieczny Warsztat: inicjatywa, która łączy

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) ponownie koncentruje niezależny rynek motoryzacyjny wokół ambitnego celu: przełamania stereotypów i uświadomienia kierowcom, że warto zaufać niezależnym serwisom samochodowym.

Kto decyduje o losie warsztatów?

Niezależny segment rynku motoryzacyjnego, czyli tak zwany aftermarket tworzą wspólnie firmy zajmujące się handlem (dystrybutorzy, hurtownicy), producenci części motoryzacyjnych oraz niezależne warsztaty. Firmy te muszą walczyć o swoje interesy i przeciwdziałać niekorzystnym zmianom prawnym. Dużą rolę odgrywają tutaj stowarzyszenia branżowe, które mają wpływ na tworzenie prawa. Odczuwalny jest jednak brak silnej organizacji reprezentującej interesy warsztatów. […]

Już w listopadzie najważniejszy kongres motoryzacyjny w Polsce

Dwa dni pełne wiedzy merytorycznej i najciekawszych informacji z branży motoryzacyjnej, liczne panele dyskusyjne oraz ponad 600 uczestników, z największymi graczami rynku części motoryzacyjnych na czele. 8 i 9 listopada 2017 r. Warszawa stanie się najważniejszym miejscem spotkania dla ekspertów branży automotive, a wszystko to za sprawą 12. edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, inspirowanego […]

NEXUS w strukturach FIGIEFA

Grupa zakupowa Nexus Automotive zostanie członkiem Międzynarodowej Federacji Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych – FIGIEFA. Decyzję przegłosowano podczas walnego zgromadzenia zarządu federacji.

Udało się osiągnąć wzrost – wywiad z Dyrektorem Groupauto

Groupauto to jedna z największych, działających globalnie grup zakupowych na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Dyrektora generalnego – Hansa Eisnera spytaliśmy o najważniejsze wydarzenia ubiegłego roku oraz najbliższe plany organizacji.

SDCM – unikalna platforma porozumienia producentów i dystrybutorów

70% przepisów prawa dotyczących rynku motoryzacyjnego, a w szczególności producentów i dystrybutorów części tworzone jest nie w Polsce, ale w Brukseli. Bardzo ważne okazuje się zatem pytanie, czy nasz kraj ma w tej kwestii coś do powiedzenia, czy polski głos liczy się w Parlamencie Europejskim? Rozmawiamy na ten temat z Prezesem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów […]

ATR: Ostrożnie dobieramy nowych partnerów, bo troszczymy się o dotychczasowych

Czy europejski rynek części czeka amerykanizacja? Czy grupy zakupowe to tylko bonusy dla dystrybutorów? Co jest obecnie największym wyzwaniem dla aftermarketu? O tym i o wielu innych sprawach rozmawiamy z Rolandem Dilmetzem, Prezesem ATR.

ATR: We are careful with new partners’ admission because we care about our shareholders

Will the European spare parts market become Americanised? Are trade groups only bonus offers for the distributors? What is the biggest challenge for the aftermarket recently? We talk about such and other issues with Roland Dilmetz, ATR President.

FIGIEFA to Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych, powołana do życia w 1956 roku. Zrzesza i reprezentuje interesy firm zajmujących się handlem częściami samochodowymi na rynku hurtowym i detalicznym, a także niezależnych sieci warsztatowych. Celem FIGIEFA jest utrzymane wolnej i uczciwej konkurencji na rynku części zamiennych oraz w zakresie serwisu i napraw pojazdów. Organizacja jest politycznym przedstawicielem niezależnych dystrybutorów części samochodowych wobec Unii Europejskiej i instytucji ONZ. Zrzesza 19 krajowych stowarzyszeń, a także czołowych graczy na rynku motoryzacyjnym. Więcej informacji na temat federacji FIGIEFA oraz jej aktualnej działalności znajdziesz w tej kategorii artykułów.