Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 25.11 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 25.11 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 25.11 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają?

Oleje silnikowe i do skrzyń biegów

Jak bezpiecznie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?

Z biegiem czasu olej w przekładni automatycznej czarnieje i nie jest w stanie wymywać zanieczyszczeń, które sukcesywnie zatykają kanały i zawory sterujące.  Największym źródłem problemów jest zużycie tarcz sprzęgłowych. Przez zanieczyszczenia zwiększa się lepkość i pogarszają się własności smarne i myjące oleju. Aby nie doprowadzić do poważnej usterki olej musi być zmieniany przynajmniej raz na […]

Pierścień uszczelniający wału – porada montażowa

W pojazdach marek Citroën, Fiat, Ford, Jaguar, Land Rover, Peugeot i Rover montaż pierścienia uszczelniającego wału korbowego może być problematyczny. Przedstawiamy poradę specjalistów z firmy Elring.

Jeszcze więcej nowości od Nissens

Najnowsze wydanie biuletynu Nissens News to kolejna edycja nowości, które w sierpniu wzbogaciły ofertę Nissens.

Porady DENSO: jak mieszać olej do sprężarek i czynnik chłodniczy

Na europejski rynek wprowadzono nowy czynnik chłodniczy – R1234yf. Które mieszanki oleju do sprężarek i nowego czynnika chłodniczego są prawidłowe? Jak uniknąć kosztownych uszkodzeń układu klimatyzacji spowodowanych stosowaniem niewłaściwego oleju? Eksperci DENSO odpowiadają na najczęstsze pytania warsztatowców.

Kto decyduje o losie warsztatów?

Niezależny segment rynku motoryzacyjnego, czyli tak zwany aftermarket tworzą wspólnie firmy zajmujące się handlem (dystrybutorzy, hurtownicy), producenci części motoryzacyjnych oraz niezależne warsztaty. Firmy te muszą walczyć o swoje interesy i przeciwdziałać niekorzystnym zmianom prawnym. Dużą rolę odgrywają tutaj stowarzyszenia branżowe, które mają wpływ na tworzenie prawa. Odczuwalny jest jednak brak silnej organizacji reprezentującej interesy warsztatów. […]

Nowe paliwo neutralne dla klimatu

Firma Continental przeprowadziła testy oleju napędowego zwanego eterem oksymetylenowym (OME). Badania drogowe potwierdziły, że olej zawierający 15-procentową domieszkę OME powoduje ograniczenie emisji dwutlenku węgla o około osiem gram na kilometr.

Shell i Ducati pogłębiają współpracę

Shell i Ducati ogłaszają, że przedłużają partnerstwo techniczne o kolejne 3 lata. Tym samym okres ich współpracy przekroczy 20 lat.

Nowy Ravenol silnikowy dla Volvo

RAVENOL wprowadził do oferty dwa nowe oleje: SSV SAE 0W-30 i RAVENOL EFS EcoFullSynth. To w pełni syntetyczne, oparte na PAO, oleje silnikowe o niskim współczynniku tarcia, wyprodukowane w technologii CleanSynto® zapewniającej czystość silnika.

Oczyszczacze układu dolotowego Liqui Moly

Jedną z częściej wykonywanych napraw w serwisach samochodowych jest obsługa układu dolotowego. Podczas okresowej wymiany oleju powinno się sprawdzić stopień zanieczyszczenia kolektora i w przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia zaleca się przeprowadzić usługę jego oczyszczania.

Nowy filtr oleju FRAM do francuskich modeli

Sieć AD Polska wprowadziła do swojej oferty nowy filtr marki FRAM. Produkt przeznaczony jest do modeli koncernu PSA.

5w30, 10w40 a może 5w40? Zastanawiasz się, jaki olej silnikowy kupić? Dobrze trafiłeś – w tej kategorii znajdziesz szeroką, rynkową ofertę olejów oraz praktyczne wskazówki dotyczące doboru oleju, jego oznaczeń oraz funkcji. Dowiesz się także więcej o dodatkach do oleju silnikowego. Niektóre artykuły poświęcono także olejom do skrzyń biegów – zarówno automatycznych jak i manualnych. Jaki olej do skrzyni biegów wybrać i jaką metodą (statyczną czy dynamiczną) go wymienić? Odpowiadamy i na to pytanie. Choć nie znajdziesz tu rankingu olejów silnikowych czy olejów do skrzyń biegów, wiele praktycznych wskazówek na pewno zaspokoi Twoją ciekawość.