Pierścień uszczelniający wału – porada montażowa

Redakcja, 30 sierpnia 2017, 12:17

W pojazdach marek Citroën, Fiat, Ford, Jaguar, Land Rover, Peugeot i Rover montaż pierścienia uszczelniającego wału korbowego może być problematyczny. Przedstawiamy poradę specjalistów z firmy Elring.

Pierścień promieniowy uszczelnienia wału z PTFE służący do ochrony delikatnej wargi uszczelniającej, jest wyposażony w tulejkę z tworzywa sztucznego. Takie rozwiązanie gwarantuje także utrzymanie geometrycznego kształtu wargi uszczelniającej i jej optymalne dopasowanie do powierzchni wału. Podczas montażu tulejkę montażową z tworzywa sztucznego należy ustawić w ten sposób, aby możliwe było bezproblemowe przejście pierścienia uszczelniającego na wał. Podczas wsuwania na wał należy zwrócić uwagę, aby czynność tę wykonywać równomiernie i bez obciążeń uderzeniowych. W przeciwnym wypadku powstanie niebezpieczeństwo uszkodzenia wargi uszczelniającej, przez, prawidłowe uszczelnienie, nie będzie zagwarantowane.Ważne: Montaż pierścienia uszczelniającego z teflonem wykonuje się na sucho.W żadnym wypadku, nie wolno stosować jakichkolwiek olejów lub smarów.

Uwaga: Proszę pamiętać, że wewnątrz obudowy znajdują się dwa punkty, w których należy zastosować masę uszczelniającą.

Aby wysoko wytrzymały pierścień uszczelniający wału z PTFE, najlepiej spełniał swoją funkcję, należy po zakończeniu jego montażu, odczekać do 4 godzin.

Komentarze

Brak komentarzy