Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 25.11 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 25.11 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 25.11 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają?

Oleje silnikowe i do skrzyń biegów

Olej przekładniowy – nie do pominięcia w eksploatacji samochodu

Wbrew mitom, skrzynia biegów to nie zamknięty układ mechaniczny na stałe zalany olejem przekładniowym, w który nie powinno się ingerować. Regularna wymiana oleju jest ważnym elementem eksploatacji auta i to niezależnie od tego, czy jest on wyposażony w skrzynię biegów manualną czy automatyczną.

Nowy smar w ofercie Textar

Firma Textar wprowadza do oferty kolejny smar – Textar Hydra Tecu, ułatwiający ponowny montaż tulei, tłoczków czy uszczelek w zaciskach hamulcowych.

Bilstein na targach Inter Cars

Scenografia stoiska targowego zbliżona będzie do ekspozycji znanych chociażby z Automechaniki we Frankfurcie.

Nowy biuletyn Nissens News

Najnowsze wydanie biuletynu Nissens News prezentuje szereg propozycji dotyczących chłodnic oleju, cieczy silnika, skraplaczy klimatyzacji czy nagrzewnic.

Nowy, silnikowy Ravenol VSW SAE 0W-30 CleanSynto

Nowy produkt z gamy olejów silnikowych – RAVENOL VSW SAE 0W-30 CleanSynto® to w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii CleanSynto® do silników Diesla wolnossących, turbodoładowanych oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Wymiana oleju – przed czy po wyjeździe wakacyjnym?

Do przeglądu okresowego twojego samochodu pozostało około 2000 km, a za tydzień jedziesz na urlop w czasie którego zrobisz ok. 4 000 km? To, że olej trzeba wymieniać regularnie nie ulega wątpliwości – ale zrobić to przed wyjazdem czy po powrocie?

Nowe oleje silnikowe DRIVE+ w ofercie Inter Parts

Firma Inter Parts wprowadziła nową linię olejów silnikowych marki DRIVE +. Obecnie na stanie magazynowym, wśród nowości klienci znajdą oleje 5W30, 5W40, 10W40, 15W40, a także oleje przekładniowe 75W90, 80W90 i ATF II.

Uszkodzenia tłoków wskutek ułamania dysz chłodzących

Jeśli po zakończeniu prac naprawczych w obrębie przekładni korbowej dochodzi do zatarcia silnika lub podobnych szkód, przyczyną mogą być uszkodzone dysze chłodzące tłoków.

O.K. Serwis wraca do Yanosika

Sieć warsztatów O.K. Serwis wznowiła współpracę z popularną aplikacją Yanosik.pl. Warsztaty należące do sieci O.K. Serwis są obecne w aplikacji jako punkty POI, a przez cały okres wakacyjny klienci warsztatów mogą skorzystać z promocji na zakup części.

Oleje do nowoczesnych silników

Jeszcze niedawno większość producentów zalecało olej o lepkości 5W-40 lub 5W-30. Dziś ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, powszechną praktyką stają się oleje klasy 5W-20, 0W-20 czy też 0W-30.

5w30, 10w40 a może 5w40? Zastanawiasz się, jaki olej silnikowy kupić? Dobrze trafiłeś – w tej kategorii znajdziesz szeroką, rynkową ofertę olejów oraz praktyczne wskazówki dotyczące doboru oleju, jego oznaczeń oraz funkcji. Dowiesz się także więcej o dodatkach do oleju silnikowego. Niektóre artykuły poświęcono także olejom do skrzyń biegów – zarówno automatycznych jak i manualnych. Jaki olej do skrzyni biegów wybrać i jaką metodą (statyczną czy dynamiczną) go wymienić? Odpowiadamy i na to pytanie. Choć nie znajdziesz tu rankingu olejów silnikowych czy olejów do skrzyń biegów, wiele praktycznych wskazówek na pewno zaspokoi Twoją ciekawość.