Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Renault

Właściwa regulacja napinacza i koła pasowego

Renault Master 2.5 D, silnik SOFIM Renault MASTER 2.5l D jest bardzo popularnym samochodem dostawczym wykorzystującym silnik SOFIM. Silnik ten został zaprojektowany na początku lat 90-tych i jego układ rozrządu wydaje się być dość prosty. Jednak przy wymianie układu rozrządu należy zwrócić uwagę na kilka punktów krytycznych. Zarówno napinacz, jak i rolka prowadząca to specjalne […]

Nowości Tedgum

Tedgum – Zakład Elementów Gumowych i Metalowo-Gumowych oferujący tuleje wahaczy, poduszki silnika itp., przedstawia kolejne nowości w swojej ofercie. Są to: NR TEDGUM OEM NAZWA MODEL ROK ZDJĘCIE 00586033 8200024812 Numer poduszko kompletnej PODUSZKA SILNIKA PRAWA (WKŁAD) RENAULT Laguna 2 2001 -> ]1[ 00584094 Brak. Osobno nie występuje TULEJA AMORTYZATORA TYLNEGO (GÓRNA=DOLNA) RENAULT Traffic 1980 […]

Wielka wpadka – Renault

Renault Polska Sp. z o.o. poinformował, że z uwagi na możliwość stopienia się wyłącznika świateł stop mogą one przestać funkcjonować a ponadto może dojść do wzrostu temperatury w otoczeniu zespołu pedałów i zadymienia wnętrza pojazdu. Wada dotyczy samochodów Renault Clio III wyprodukowanych od 13 grudnia 2005 r. do 23 stycznia 2006 r. w zakładach Flins […]

Paski Micro-V XF 5 i 6 PK w silnikach Renault

Firma Renault stosuje silniki, w których pasek 5PK musi być instalowany na kołach 6PK. Montaż przebiega odmiennie w zależności od silnika. Sytuacja ta dotyczy: 1) niektórych samochodów z silnikiem o pojemności 1.4 i 1.6 (K4J, K4M, K7J, K7M) wyposażonych w klimatyzację z oryginalnie montowanym paskiem 6PK (OE ref. 7700101261 – 6PK1750), w których po pewnym […]

Właściwa regulacja napinacza i koła pasowego

SKF prezentuje informacje na temat właściwej regulacji napinacza i koła pasowego w samochodzie Renault Master 2.5 D, silnik SOFIM. Renault MASTER 2.5l D jest bardzo popularnym samochodem dostawczym wykorzystującym silnik SOFIM. Silnik ten został zaprojektowany na początku lat 90-tych i jego układ rozrządu wydaje się być dość prosty. Jednak przy wymianie układu rozrządu należy zwrócić […]

Nowości w firmie Tedgum

Tedgum – Zakład Elementów Gumowych i Metalowo-Gumowych oferujący tuleje wahaczy, poduszki silnika itp., przedstawia nowości w swojej ofercie mające zastosowanie w modelach marki Renault i Nissan. Szczegóły w tabeli poniżej. NR TEDGUM OEM ZAMIENNIK UWAGI NAZWA MODEL ZDJĘCIE 00586743 7700302116 Brak W serwisie dostępny tylko kompletny wahacz Tuleja wahacza przód górny Renault Master 2 1997r. […]

CDP w wersji 5.4 dostępny w Polsce (przygotowała firma Vector Polska)

Pakiet CDP Austriackiej firmy Vector SW DV GmbH, którego polskim dystrybutorem jest Spółka Vector Polska Sp. z o.o. jest już od połowy stycznia dostępny w wersji 5.4. Dotychczas używana w Polsce wersja CDP 5.3, zgodnie z planami Vector Polska ma zostać zastąpiona nową do drugiej dekady czerwca bieżącego roku. CDP – Car Dealer Package jest […]

Wielka wpadka – Renault Megane II i Scenic II

Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił, że niektóre samochody Renault Megane II i Scenic II mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników. Polski dystrybutor samochodów Renault poinformował, że w pewnych sytuacjach może dojść do odblokowania oparcia foteli przednich. Powodem tego jest brak dwóch spawów na wspornikach łączących stelaż oparcia z siedziskiem. Wada dotyczy […]

Nowe typy wycieraczek Bosch Twin i Aerotwin

Bosch wprowadził na rynek nowe typy wycieraczek Twin przeznaczone na tylną szybę samochodu. Firma rozszerzyła również swoją ofertę bezprzegubowych wycieraczek Aerotwin do montażu na klasycznych ramionach. Coraz więcej producentów samochodów wyposaża nowo wprowadzane na rynek auta w indywidualnie zaprojektowane wycieraczki przeznaczone na tylną szybę pojazdu. W ramach rozszerzonego jesienią 2006 programu Bosch oferuje trzy grupy […]

Przedwcześnie zużyte oprawy kolumn

    Opel Vivaro i Renault Trafic II Oprawy kolumny w zawieszeniu Opla Vivaro i Renault Trafic II ulegają przedwczesnemu zużyciu z powodu sposobu umiejscowienia silnika. Jako, że środek ciężkości silnika jest przesunięty względem osi przedniej, wszystkie wibracje silnika są wzmacniane na oprawach kolumn. Problem ten wpływa na okres eksploatacji opraw kolumn, zużywają się one […]