Pakiet CDP Austriackiej firmy Vector SW DV GmbH, którego polskim dystrybutorem jest Spółka Vector Polska Sp. z o.o. jest już od połowy stycznia dostępny w wersji 5.4. Dotychczas używana w Polsce wersja CDP 5.3, zgodnie z planami Vector Polska ma zostać zastąpiona nową do drugiej dekady czerwca bieżącego roku.
CDP – Car Dealer Package jest aplikacją klasy DMS -dealer management system. Pierwsze wdrożenie pakietu CDP (w ówczesnej jego wersji 3.1) odbyło się w roku 1997 w salonie marki Renault w Tarnowie. Kolejne wdrożenia pakietu CDP miały miejsce głównie w sieci salonów i warsztatów samochodowych marki Renault, ale pojedyncze instalacje znane są również dla marki Yamacha, Ssang Yong, Nissan. Zgodnie z planami Vector Polska wkrótce dołączą salony i warsztaty innych marek.
Pakiet CDP dzięki swojej konstrukcji jest idealnym narzędziem do zarządzania warsztat (i salonem) wielomarkowym. Każdy parametr definiowany w systemie (np. kody rabatów, stawki roboczogodzin i wiele innych) są definiowane specyficznie dla danej marki. Dzięki temu możliwe jest realizowanie odrębnej polityki cen, rabatów, zakupów i rozliczeń w zależności od marki.
Jedną z nowości w wersji CDP 5.4 jest możliwość definiowania różnych kartotek części zamiennej z takim samym numerem części z podaniem dodatkowo kodu marki jako wyróżnika. Dzięki temu CDP umożliwia gospodarkę magazynową z uwzględnieniem różnych dostawców takiej samej części zamiennej. Również nowa jest możliwość prowadzenia w każdym z 255 oddziałów firmy wielomagazynowości z rozdzieleniem odpowiedzialności materialnej na różne osoby.
Pakiet CDP jest wyposażony we wszystkie funkcje zarządcze niezbędne w nowoczesnym warsztacie i salonie samochodowym. Zdolność CDP do pracy warsztacie i salonie samochodowym prawdopodobnie nie ma sobie równych. Dzięki zaletom pakietu CDP w zakresie wielomarkowości i szerokiemu zakresowi oferowanych funkcji Vector Polska, dystrybutor CDP, stał się partnerem strategicznym Polskiej Izby Motoryzacji (obok banku Santender i niezależnego dostawcy części zamiennych Inter Cars) w ramach kampanii wspierania wielomarkowości w branży motoryzacyjnej w Polsce. Więcej na ten temat pod http://www.pim.org.pl/.
Dla wymagających w ofercie firmy Vector Polska znajduje się ponad 300 modułów dodatkowych pozwalających na skonfigurowanie CDP zgodnie ze wszystkimi potrzebami warsztatu i salonu. Z najważniejszych warto wymienić możliwość integracji CDP z programem Eurotax, Audatex, z systemami rejestracji czasu pracy, z systemami dozowania olejów. Dalszymi funkcjami dostarczanymi w postaci modułów dodatkowych to elektroniczne archiwum dokumentów, wymiana danych z importerem/dostawca, rozliczenia gwarancyjne, zarządzanie zamówieniami Klienta na części zamienne. W najbliższych tygodniach Vector Polska zapowiada uruchomienie modułu CRM o nazwie fSales, który skonstruowano specjalnie z myślą o potrzebach sprzedawców samochodów i warsztatów. fSales jest w pełni zintegrowany z bazami danych CDP dzięki czemu użytkownicy unikają wprowadzania tych samych danych wielokrotnie w różnych programach.
Spółka Vector Polska wspomaga swoich Klientów przy ich staraniach o dotacje unijne i jest autoryzowanym dostawcą usług Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W ubiegłych dwóch latach co najmniej co trzecie wdrożenie CDP uzyskało wparcie Unijne.
Kontakt i szczegółowe informacje o pakiecie CDP są dostępne pod adresem www.vector-polska.pl.
Komentarze