Komfort bardziej dostępny dzięki pruszkowskiej fabryce

9 lutego 2016, 15:36

Kongsberg Automotive Pruszków wprowadza do swoich zakładów nową technologię szycia mat grzewczych, polegającą na innowacyjnym sposobie montażu drutu grzewczego. Jest ona następcą metody sinusowej.

Przy pomocy specjalnie zaprojektowanych maszyn, przewód zostaje przyszyty do jednej warstwy podkładu, co powoduje znaczną oszczędność miejsca przy montażu maty w fotelach samochodowych. W przypadku wcześniejszej metody, drut umieszczany był pomiędzy dwoma podkładami filcu bądź gąbki, co wpływało na większą objętość końcową maty.

W związku z rozwojem firmy Kongsberg Automotive Pruszków powstała nowa hala produkcyjna przeznaczona do produkcji mat wyłącznie z wykorzystaniem najnowszej technologii szycia.  Do tej pory w zakładzie funkcjonują dwie linie produkcyjne, a budowa kolejnej została zaplanowana na 2016 rok.

– „Obecnie w zakładzie w Pruszkowie pracujemy nad ilością oraz rozmieszczeniem nowych linii produkcyjnych. W tym projekcie skupiamy się głównie na najnowszej technologii szycia, dzięki której możliwe będzie wykorzystanie mat grzewczych w standardowym wyposażeniu samochodów. Oznacza to, że dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań, system podgrzewania foteli będzie dostępny w standardzie  nie tylko w autach klasy premium, jak Bentley, Jaguar czy Mercedes, ale również w takich markach, jak Opel czy Citroen” – mówi Krzysztof Chmielewski, Process Engineering Manager Kongsberg Automotive Pruszków.

Maszyny wykorzystywane przy nowej technologii szycia zajmują zdecydowanie mniej powierzchni niż w przypadku metody sinusowej. Zmniejszenie linii produkcyjnych oznacza oszczędność czasu potrzebnego do produkcji maty i poprawia efektywność pracy zakładu. Maszyny do szycia posiadają prostsze przezbrojenia, pozwalające przestawić produkcję z jednego modelu maty na zupełnie inny, w przeciągu zaledwie 15 minut.

– „Z punktu widzenia produktu, innowacyjna metoda szycia dała nam nieporównywalnie więcej możliwości. Dzięki niej jesteśmy w stanie umieścić matę grzewczą praktycznie w każdym miejscu w samochodzie, tj. w fotelu, tzw. podłokietniku kapitańskim czy nawet dywaniku” – dodaje Krzysztof Chmielewski.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!