Reperkusje związane z aferą spalinową w Volkswagen wydają się nie mieć końca. Firma jednocześnie musi poradzić sobie z wielkim wizerunkowym uszczerbkiem i przeprowadzić akcję naprawczą swoich silników Diesla oznaczonych typem EA 189. Być może jest to tylko wierzchołek góry lodowej.
Szacuje się, że oprogramowanie fałszujące wyniki pomiaru spalin może znajdować się w 170 tys. egzemplarzy samochodów w Polsce. W całej Unii może to być nawet 8 mln aut. Choć Volkswagen staje na głowie żeby zatrzeć negatywne wrażenia i zatrzymać pozwy od niezadowolonych klientów, bardzo możliwe, że to nie jedyne kłopoty, z którymi musi zmierzyć się koncern.
Bardzo dużym problemem może okazać się rozbieżność pomiędzy deklarowanymi wynikami auta na papierze, a tym jak będzie wyglądał silnik po zmianie oprogramowania. Według wstępnych ustaleń może okazać się, że nie obejdzie się bez ingerencji w silnik. W tym wypadku najczęściej wymienia się jednostkę o pojemności 1.6 l. Każda ingerencja mechaniczna przełoży się na rozbieżność z homologacją dla takiego silnika. Oczywistym jest, że po modyfikacjach silniki mogą utracić kilka koni mechanicznych, a wtedy dane te będą różniły się od wartości podanej w karcie pojazdu. Czy zatem koncern weźmie na siebie również wymianę dokumentów kierowców?
Im dalej w las, tym więcej pojawia się niepewności, jak będzie wygląda akcja naprawcza VW. Jeżeli nastroje wśród nabywców pojazdów z feralnym silnikiem diesla nie zostaną uspokojone, koncern ze Wolfsburga może spodziewać się serii pozwów sądowych, które negatywnie odbiją się na kondycji spółki.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 12 listopada 2015, 9:19 0 0
chyba koncern z Wolfsburga...
Odpowiedz
Anonim, 12 listopada 2015, 19:22 0 0
oby to koniec szmelcwagena
Odpowiedz
ktry, 12 listopada 2015, 21:02 0 0
Wszystkie firmy oszukują. Dlatego cicho siedzą i nie plują na VW. Że oni są super ,a VW jest be.
Odpowiedz