W 2015 roku Peugeot odświeżył swój model 208. Nowy model charakteryzuje nie tylko nowy kształt karoserii, ale przede wszystkim wielowarstwowe matowe wykończenie. Zespół Techniczny Standox opracował zbiór praktycznych wskazówek dotyczących renowacji nowych kolorów specjalnych.
Premiera nowego modelu Peugeot 208 była okazją do zaprezentowania dwóch kolorów specjalnych: Ice Grey oraz Ice Silver. Każdy z nich to połączenia teksturowanego wykończenia z matowym lakierem bezbarwnym. Powierzchnia ma efekt pół-matu i jest specyficzna w dotyku. Z uwagi na to, że wcześniej takiego typu efekty nie należały do popularnych, renowacja tych lakierów może stanowić wyzwanie dla lakierników.
Standox opracował szczegółowe informacje dotyczące renowacji obu kolorów, które wyjaśniają jak poprawnie wykonać naprawę uszkodzonego elementu. Metryczka techniczna S14_1 zawiera wytyczne dotyczące proporcji w jakich należy wymieszać najpierw lakier bezbarwny Standocryl VOC 2K Clearcoat K9550, a następnie produkt Standox Special Matt aby uzyskać wymagany stopień efektu matowego. Pod koniec procesu wymagane jest zastosowanie dodatku strukturalnego, który pozwala uzyskać pożądany efekt wielowarstwowości.
Czystość i dokładność to warunki konieczne do spełnienia nie tylko w czasie mieszania produktów, lecz również podczas aplikacji. Ze względu na matowy efekt oraz specjalne wielowarstwowe wykończenie, usunięcie wtrąceń czy innych niedoskonałości poprzez szlifowanie lub polerowanie nie jest możliwe. Informacje zgromadzone przez markę Standox zawierają również wskazówki dotyczące ustawień pistoletu lakierniczego oraz odległości pistoletu od elementu podczas aplikacji. W metryczce znajdziemy również czas odparowania międzywarstwowego oraz czas schnięcia.
Karta TDS S14_1 jest dostępna na stronie www.standox.pl/tds. Zainteresowane warsztaty lakiernicze mogą również skontaktować się ze swoim lokalnym przedstawicielem marki Standox w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Komentarze