Na polskich drogach co 90 minut ginie człowiek, a co 10 minut jedna osoba zostaje ranna. Zły stan techniczny samochodów przyczynia się do wielu wypadków na drogach. Sytuacji tej ma zapobiegać kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu, której pomysłodawcą jest Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych i czołowi producenci części samochodowych.
Od wielu lat rynek motoryzacyjny w Polsce powiększa się bardzo dynamicznie, ale świadomość techniczna polskich kierowców jest na znacznie niższym poziomie niż w innych krajach Unii Europejskiej. Dlatego w naszym kraju szczególnie ważne jest kształtowanie wśród kierowców świadomości i nawyku regularnego sprawdzania stanu technicznego pojazdów. Tymczasem niemalże 60% z nich korzysta z usług warsztatów samochodowych dopiero wtedy, kiedy samochód jest już zepsuty.
„Kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu stanowi jeden z elementów szeroko zakrojonych działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.
Z badań wynika, że dla większości kierowców w Polsce podstawową motywacją do wymiany części samochodowych jest bezpieczeństwo własne oraz innych uczestników ruchu drogowego (73,6%). Chcemy zatem wykształcić naturalną potrzebę profilaktycznego sprawdzania stanu technicznego pojazdów przez ich użytkowników.
Zeszłoroczna edycja kampanii została odebrana przez kierowców jako przekonująca oraz warta zapamiętania. Wpłynęła pozytywnie na zmianę postawy wobec regularnych przeglądów technicznych. Utwierdziło nas to w przekonaniu, że dalsze działania w tym zakresie są niezbędne” – powiedział Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych.
Pod hasłem „Nie czekaj na awarię. Dla bezpieczeństwa zrób przegląd.” 25 kwietnia 2007 roku ruszy kolejna edycja kampanii ABS. Akcję rozpocznie konferencja prasowa oraz kongres dla ekspertów i dziennikarzy, poświęcony bezpieczeństwu na drodze. W czasie kongresu zainicjowana zostanie dyskusja na temat poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz sposobów podnoszenia świadomości zagrożeń związanych z niesprawnymi lub zużytymi częściami w pojazdach.
Kampania opierać się będzie na całorocznych działaniach ogólnopolskich z naciskiem na okres wiosny i wczesnej jesieni. W ramach kampanii zaplanowano także m.in. happeningi, panele dyskusyjne w 6 województwach (mazowieckim, małopolskim, dolnośląskim, śląskim, pomorskim i wielkopolskim), kampanię billboardową, oraz specjalną imprezę w Sopocie, w czasie której molo zostanie zaaranżowane na wzór warsztatu samochodowego.
Komentarze