Kenwood prezentuje system samochodowej nawigacji satelitarnej GPS i EGNOS z niezwykle dokładną mapą Polski obejmującą szczegółowe plany adresowe ponad 1000 miast i miejscowości.
Kenwood oferuje nowoczesny system z bardzo dokładną mapą zawierającą plany 1000 miast i miejscowości w Polsce. Do każdej z miejscowości można dojechać bez problemów pod dowolny wskazany adres.
Tak wygodne nawigowanie umożliwia zupełnie nowy zaawansowany system nawigacyjny Kenwood KNA-G520, który powstał we współpracy z cenionymi amerykańskimi specjalistami w dziedzinie profesjonalnych urządzeń GPS. Nowy sprzęt może współpracować ze wszystkimi kolorowymi monitorami Kenwood wyposażonymi w aktywną matrycę. Tym samym użytkownik ma zagwarantowane najbardziej intuicyjne sterowanie jakie dotąd stworzono: sterowanie dotykowe.
Kenwood KNA-G520 to atrakcyjna oferta nie tylko pod względem przyjaznego sterowania ale również i map. Użytkownik ma dostęp do bogatej kolekcji map cyfrowych. W pamięci urządzenia wgrana jest szczegółowa mapa Europy Zachodniej oraz Republiki Czech. Dodatkowo na dołączonej karcie pamięci znajduje się najnowsza wersja programu zawierającego szczegółowy plan Polski z kompletną mapą drogową złożoną z kompletnej siatki dróg ponumerowanych (krajowych i wojewódzkich). Mapa obejmuje również drogi lokalne utwardzane gminne i powiatowe. Zawarto również dokładne plany adresowe 1000 miast i miejscowości, bazę 48 000 obiektów użyteczności publicznej POI, rozmieszczenie stałych fotoradarów i tzw. Czarnych punktów. Szczegółowa lista miast dostępna jest u dystrybutorów.
Aktualizacja map jak i oprogramowania odbywa się przy wykorzystaniu przenośnych kart pamięci SD. Slot dla kart ukryty jest pod odchylaną klapką urządzenia. Wszelkie nowości można ściągać wprost z witryny www.garmin.com i zgrać z komputera PC (wymagany system Windows: 98, ME, 2000, XP) wprost na kartę pamięci. Pierwsza aktualizacja jest już zapowiedziana. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy zostanie wprowadzona pierwsza aktualizacja zawierająca polskie komendy głosowe. W obecnej wersji użytkownik ma do wyboru komunikaty w 11 językach: angielskim, hiszpańskim, holenderskim, fińskim, francuskim, niemieckim, włoskim, norweskim, portugalskim i szwedzkim. Dla ułatwienia korzystania można uruchomić funkcję wyświetlania tekstu wymawianych komend wprost na ekranie (7 języków: angielski, hiszpański, holenderski, francuski, niemiecki, włoski, portugalski).
W Kenwood KNA-G520 przyjazny dla użytkownika interfejs to baza do łatwego korzystania z różnorodnych możliwości sprzętu. Mapa może być wyświetlana w dwóch trybach: 2D (dwuwymiarowy) i 3D (widok z lotu ptaka w charakterystycznej perspektywie). Wyszukiwanie celu może odbywać się na różne sposoby: adres, hotel, ulica, miasto, wybór wprost z mapy poprzez zaznaczenie punktu docelowego, własna lista celów, najczęściej wskazywane). Ekran funkcjonuje w trybie nocnym lub dziennym dostosowując kolorystykę i jasność do warunków oświetlenia.
Użytkownik może zmieniać kolorystykę jak i wielkość wyświetlanych informacji dostosowując do swoich upodobań. Wskazania można przełączyć do poziomu komputera pokładowego. Wówczas na wyświetlaczu dołączonego monitora można ujrzeć informacje o dystansie, maksymalnej prędkości, przewidywany czas podróży i dotarcia do celu. Skala mapy zmienia się automatycznie w taki sposób, by dojeżdżając do skomplikowanego skrzyżowania ujrzeć największe powiększenie. Tym samym ryzyko zgubienia się lub nieprawidłowego odczytania wskazań systemu nawigacyjnego maleje praktycznie do zera.
Do urządzenia można podłączyć opcjonalny tuner europejskiego systemu informacji drogowej TMC (Traffic Message Chanel). Kenwood uznał, że nie ma sensu, by użytkownik płacił od razu za coś co w wielu krajach Europy jeszcze nie działa (pełne pokrycie w Niemczech, mniejsze w kilku krajach UE). Sprzęt jest tym samym tańszy (a to oznacza realne oszczędności), a każdy kto potrzebuje korzystać z systemu TMC może po prostu dokupić dedykowany zestaw Kenwood GTM10. Dzięki niemu zestaw nawigacji umożliwia aktywne informowanie na wyświetlaczu o korkach i innych przeszkodach na drodze a także automatyczne wytyczanie kolejnej, lepszej trasy.
Ważnym udogodnieniem jest możliwość wyboru rodzaju trasy. Nie trzeba przy tym szukać w skomplikowanym menu, gdyż od razu po wskazaniu celu system wskazuje trzy opcje do wyboru: trasę najszybszą (faster), najkrótszą (shorter) i terenową (Off Road). Łatwo, prosto i komfortowo.
W sprzęt wbudowano doskonały 12 kanałowy odbiornik GPS wraz z żyroskopem. Dzięki żyroskopowi system może w pełni sprawnie funkcjonować nawet w sytuacji czasowej utraty sygnału GPS (częste zjawisko podczas wjazdu do tunelu, lub pod mostami). Żyroskop umożliwia bardzo szybkie wskazanie właściwego bieguna, gdyż jest niewrażliwy na zakłócenia magnetyczne. Tym samym system nawigacyjny stale określa kierunek poruszania się pojazdu, co umożliwia precyzyjniejsze prowadzenie. Dla jak najlepszego funkcjonowania Kenwood KNA-G520 może współpracować z sygnałem z tachografu (impulsowa informacja o prędkości samochodu – najczęściej pochodzi z systemu ABS samochodu), dzięki czemu określa dane z trzech niezależnych źródeł informacji: żyroskopu, anteny GPS oraz impulsowego sygnału prędkościomierza.
Urządzenie jest również kompatybilne z europejskim systemem wspomagania satelitarnego EGNOS (trzy satelity geostacjonarne i dodatkowy satelita należący do Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz 34 naziemnych stacji referencyjnych), który koryguje błędy GPS i docelowo będzie uzupełnieniem europejskiego systemu Galileo. Dzięki systemowi EGNOS nawigacja wyróżnia się lepszą dokładnością wskazań, wiarygodnością, ciągłością działania i stałą dostępnością usług nawigacyjnych.
Wymiary urządzenia: 120 mm x 30 mm x 117mm.
Dalszych informacji udziela:
Leszek Stanisz
Tel. (0-22) 773 02 30
E-Mail: leszek_stanisz@elcoexim.com.pl
Komentarze