Oficjalnie: część Nordic Forum w rękach Mekonomen AB

6 lipca 2018, 13:26

O planach przeprowadzenia tej transakcji informowaliśmy jako pierwsi. Dziś ukazał się oficjalny komunikat: część Nordic Forum (w tym polski dystrybutor Inter-Team) zostanie sprzedana przez koncern HELLA firmie Mekonomen (której udziałowcem jest LKQ).

Kwota transakcji opiewa na 395 mln euro. Oprócz tego, sprzedającemu zostanie wypłacone wynagrodzenie odpowiadające przepływom pieniężnym wygenerowanym przez firmy od 30 listopada 2017 r. Akwizycja podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy antymonopolowe, ale strony oczekują, że zostanie zamknięta już w trzecim kwartale 2018 r.

Początkowe spekulacje zakładały, że całe Nordic Forum przejdzie bezpośrednio w ręce koncernu LKQ. Ostatecznie transakcja dotyczy tylko części Forum, a więc duńskiej firmy FTZ Autodele & Verktoj oraz polskiego Inter-Team. W Nordic Forum, pod zarządem HELLA pozostanie jednak norweski Hellanor oraz działalność e-commerce (sklep UCANDO). LKQ nie nabywa firm bezpośrednio. Stroną transakcji jest skandynawski Mekonomen AB, w którym jednak amerykański gigant od ponad roku ma 26.5% udziałów.

Silniejsza obecność LKQ na polskim rynku staje się faktem. Przypomnijmy, że w portfolio tego koncernu znajduje się też inny, działający w naszym kraju dystrybutor – firma ELIT. Teraz LKQ będzie mógł działać w Polsce w ramach współpracy z Mekonomen AB.

FTZ i Inter-Team zatrudniają w sumie około 2 500 osób. Firmy osiągnęły łączną sprzedaż w wysokości około 480 milionów EUR w roku obrotowym 2016/2017. Odpowiada to około 7% skonsolidowanej sprzedaży grupy HELLA.

– Dzięki Mekonomen, renomowany hurtownik przejmie naszą działalność w Danii i Polsce, co zapewni jej strategiczny rozwój – powiedział dr Werner Benade, dyrektor zarządzający HELLA odpowiedzialny za segment rynku wtórnego i zastosowań specjalnych. – Będziemy systematycznie skupiać się na segmencie Aftermarket, na niezależnej branży części zamiennych i innowacyjnych urządzeniach warsztatowych, w ramach których zwiększamy interakcję między działami i otwieramy cyfrowe modele biznesowe.

– Poprzez przejęcie FTZ i Inter-Team umocnimy naszą pozycję wiodącego dystrybutora części samochodowych w Skandynawii i wkroczymy do Europy z naszą strategią odgrywania kluczowej roli w trwającej na tym kontynencie konsolidacji. FTZ i Inter-Team to dwie dobrze zarządzane firmy, które będą nadal rozwijać się w ramach istniejących struktur korporacyjnych i marek jako niezależne spółki w Grupie. – dodał Pehr Oscarson, prezes i dyrektor generalny Mekonomen.

HELLA

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

anonim, 6 lipca 2018, 14:58 10 -6

Teraz tylko czekać jak elit połączy się z team ;)

Odpowiedz

............, 6 lipca 2018, 17:05 9 -9

raczej z czytaniem masz problem , Elit to Riag Group a Nordic Forum to Mekonomen więc nie bardzo wiem jak to mieliby połączyć !!!

Odpowiedz

Majki, 6 lipca 2018, 17:42 23 -6

Prawa czy lewa kieszeń to te same spodnie . Zarówno RHIAG jak i Mekonomen to LKQ. I w taki właśnie sposób mogą się połączyć. A wiec nie ważne gdzie kupisz to na samym szczycie kasa zostanie u tego samego właściciela.

Odpowiedz

Gaska, 7 lipca 2018, 5:54 10 -31

Wspieramy więc rodzime firmy : IC lub sieć PROFIAUTO MOTOPROFILU!

Odpowiedz

Kape, 9 lipca 2018, 12:26 17 -4

wspieraj. Oni też cie będą wspierali dopóki będzie robił u nich tyle ile ci każą na umowie. Jak raz nie zrobisz zaraz cie zaczną straszyć, że na kogoś innego w twoim mieście postawią. A w końcu i tak kopną cie w d. A jak cie kopną to zobaczysz że inni dają ten sam towar w lepszych cenach i z lepszymi bonusami. znam to z własnego podwórka

Odpowiedz

czytelnik, 9 lipca 2018, 13:25 12 -26

Jedyna w pełni rodzima firma na rynku to Auto Partner S.A.

Odpowiedz

Andy, 2 października 2018, 20:55 0 0

AP w połowie jest własnością funduszy jak tylko znajdzie się dobry kupiec to zostanie tylko polska marka

Odpowiedz

dwars, 7 lipca 2018, 12:44 14 -22

Ok. Czyli kupując teraz w IT albo ELIT wspieramy zagraniczną gospodarkę ….. To ja wole Polskich dystrybutorów:) Dziękuje, nie skorzystam.

Odpowiedz

..........., 7 lipca 2018, 22:58 11 0

To już powoli musisz zmieniać branżę przy tych poglądach ale jak tak Cię posłuchać to brzmi ładnie

Odpowiedz

JerryLee, 8 lipca 2018, 15:47 9 -5

Tylko u Polskich dystrybutorów, części od Polskich producentów i tylko do Polskich aut...

Odpowiedz

......., 9 lipca 2018, 11:15 5 -1

Nie ma takiego na rynku się obawiam

Odpowiedz

Anonim, 9 lipca 2018, 13:07 2 -18

JEST FIRMA POLCAR

Odpowiedz

NICK, 9 lipca 2018, 14:23 12 0

z praktycznie żadną ofertą.

Odpowiedz

moto, 9 lipca 2018, 14:26 6 -1

hahaha, a czesci skad ? tylko i wylacznie z PL tak ? prosze cie

Odpowiedz

ponczo, 10 lipca 2018, 0:54 15 0

Polcar, który ma blache produkowaną w polskim Tajwanie... heheh:)

Odpowiedz

Adam Te., 18 lipca 2018, 20:08 0 -5

Rodzinna firma i bez zagranicznego kapitału to Gordon !!

Odpowiedz

ICek, 10 lipca 2018, 17:53 13 0

I JAK TAM W STAWIGUDZIE PORUSZENIE??? BUHAHAHA....

Odpowiedz

MotoprofiRolowiecZgamy :), 10 lipca 2018, 19:48 6 -3

...Zapomnieliście wspomnieć o Krakowie - tam też jest kilka rodzinnych firm :))) dużo liczących się sklepów i hurtowni handluje z nimi - oczywiście nie tylko z nimi ale.... a na północy poruszenie , nie zazdroszczę IP i AP GD :) walka o "życie" trwa...

Odpowiedz

Rotsen, 11 lipca 2018, 12:11 2 0

Ło matko, co się tam teraz będzie działo na północy? LKQ stworzy na potrzeby rynku polskiego 2 spółki z czterech kontrolowanych?

Odpowiedz

FanoMoto, 11 lipca 2018, 12:55 0 0

Pytanie z innej beczki. Co się dzieje z Hart. Czy plotki są prawdziwe o rzekomych porozumieniach ze Stahlgruber?

Odpowiedz

Branza moto, 11 lipca 2018, 14:07 5 -1

Tak, jak pisalem wczesniej to dopiero poczatek. LKQ dynamicznie sie rozwija i jezeli to prawda to HART jak najbardziej pasowalby do tej ukladanki.

Odpowiedz

11111, 11 lipca 2018, 14:42 6 -1

team+elit+hart =LKQ Ciekawa układanka.

Odpowiedz

Andy, 2 października 2018, 20:49 0 0

Hart MP i Gordon to następne cele.
Ciekawe co zrobią Moto profilowcy ?
Stahlgruber to też LKQ

Odpowiedz

Samuraj, 12 lipca 2018, 15:18 3 -6

Polska firma Hipol.

Odpowiedz

qlk007, 13 lipca 2018, 12:58 4 -1

Dobre Polskie to są tylko dziewczyny. Bo już nawet wódka nie.

Odpowiedz

byłyrolniknietakimały, 13 lipca 2018, 22:30 0 -4

Właścicielem Hipola jest IP.

Odpowiedz

JAPAN, 14 lipca 2018, 12:34 5 0

Mam nadzieję że już nie długo ?

Odpowiedz

Januuszaaaa, 19 lipca 2018, 14:45 0 -5

Hipol to dziadostwo. Oni mają coś wspólnego z iparts - najgorszym sklepem internteowym ever

Odpowiedz

JAPAN, 19 lipca 2018, 20:39 5 -1

Kolego chyba jesteś słabo zorientowany, nie mają nic wspólnego z tą firmą. Jak dla mnie bardzo w porządku firma, handluje z nimi sporo czasu i nie narzekam.

Odpowiedz

damos, 25 lipca 2018, 3:34 6 0

Dla wszystkich przeciwników/nie zadowolonych z IC, ruchy LKQ to dobra wiadomość. W ic są trochę spanikowani bo nie sądzili ze to będzie tak szybko i na taką skalę... A to nie jest koniec

Odpowiedz