Porównaj swoje ceny części z innymi

14 marca 2018, 12:42

Pewnie wiele razy zastanawiałeś się nad tym, czy ceny części, jakie otrzymujesz w hurtowni są dobre czy może inni właściciele warsztatów kupują taniej? Teraz w naszym sondażu możesz dokonać łatwego porównania. Wystarczy, że wykonasz trzy poniższe kroki.

1. krok – Sprawdź w katalogu hurtowni, w której się zaopatrujesz, cenę wymienionych produktów i wpisz ją w okienko.

2. krok – Zaznacz jakiej wielkości jest Twój warsztat

3. krok – Wybierz województwo w którym działa Twój warsztat.

 

Przejdź do porównywarki: https://kalkulator.motofocus.pl/

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Bojarski Auto, 14 marca 2018, 15:51 21 -31

nie bardzo rozumiem sens tego czegoś? Są firmy które popularne referencje oddają po stole a na innych zarabiają. Są firmy które cisną na sprzedaz określonych dtawców. Nie chcę ceny na SKF bo wolę montować coś innego. ATE, do BMW7? chyba tylko szaleniec albo taksówkarz to założy.
Filtron - nigdy.
Więc co mi po tym że drogo to kupuje?
Nie bardzo rozumiem dokąd to ma prowadzić. Zresztą odnosze wrażenie że caly Motofocus szuka jakiejś drogi dla siebie bo ostatnio bardzo słabo u Was z jakością materiałów. Wrzucacie materały sponsorowane które sa niewiele warte, wasze materiały też sprawiają wrażenie jakby były pisane przez laików. Dogadajcie się z kimś kto zna się na cześciach, czytam was od początku i bez złośliwości piszę że coraz z wami gorzej

Odpowiedz

Nick, 14 marca 2018, 20:02 6 -10

A za chwilę: z przykrością informujemy że komentarze są obraźliwe z tego powodu zablokowaliśmy dodawanie nowych komentarzy pod tym artykułem.

Odpowiedz

Redakcja, 14 marca 2018, 20:13 11 -3

Dziękujemy za komentarz. Porównywarka ma oczywiście charakter poglądowy. Po liczbie wypełnień widzimy, że dużo osób chce sprawdzić swoje ceny.
Pana zdaniem powinny się w niej znaleźć inne części? Czy w ogóle uważa Pan, że nie ma sensu porównywać swoich cen?

Odpowiedz

Bojarski Auto, 14 marca 2018, 20:26 4 -4

Uważam że postawienie tego na portalu napędzi tylko falę wściekłych komentarzy.
Dla mnie wyznacznikiem jest porównanie pomiędzy ofertami konkurencji i cenami w internecie.
Każdy z nas robi zakupy w różnych warunkach i na różnych zasadach. Motorol i Motoprofil są najtańsi ale nie oznacza to że ich oferta jest najlepsza

Odpowiedz

Redakcja, 15 marca 2018, 8:39 6 -1

Dziękujemy za odpowiedź.
Z dotychczasowych komentarzy wynika, że wiele osób podziela Pana zdanie i zwraca uwagę nie tylko na cenę. To również ciekawy wniosek z naszej porównywarki.

Odpowiedz

wars, 14 marca 2018, 22:03 0 0

Jakiej marki klocki i tarcze są najlepsze do BMW? Ate się nie sprawdza? To co sie sprawdza w BMW...

Odpowiedz

Bojarski Auto, 15 marca 2018, 13:45 1 -8

oryginał tylko i wyłącznie

Odpowiedz

jimi, 15 marca 2018, 17:09 7 -2

mało się znasz... pisząc takie bzdury...

Odpowiedz

Taxi, 15 marca 2018, 9:51 3 -1

Nie obrażaj taksówkarzy bo z nich żyjesz sam udesz się w piersi co montujesz a ile liczysz

Odpowiedz

Taxi Driver, 14 marca 2018, 20:27 15 0

Te klocki ATE to nie tylko do siódemki ale tez do innych beemek. Np do popularnej na polskiej wsi trójki E46. Oj tam od razu szaleńcy i taksówkarze. Taksówkarze przywożą do warsztatu używane klocki w worku na kapcie wnuczka, wysypują na podjazd i mówią „pan coś wybierze” :)))

Odpowiedz

( ͡° ͜ʖ ͡°), 14 marca 2018, 20:47 0 0

Masz bardzo niskie ceny na zakup części.
Wygląda na to, że Twój dystrybutor sprzedaje Ci części z niską marzą.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Odpowiedz

Kraków, 14 marca 2018, 20:50 11 -1

Powinno być "wygląda na to, że kupujesz w Motorolu" ;)

Odpowiedz

Gabi, 14 marca 2018, 22:29 5 0

Temat cen i Motorol znowu się promuje :-)

Odpowiedz

Kwaki, 15 marca 2018, 7:13 4 0

Ci to potrafią wykorzystać każdą okazję by się promować

Odpowiedz

dwars, 14 marca 2018, 21:29 2 0

"Wygląda na to , że twój dystrybutor części nie zarabia, i ty pewnie też bo puszczasz swój rabat w rynek gratulacje!" :), w niedalekiej przyszłości zamkniesz warsztat:D

Odpowiedz

iglotkz, 14 marca 2018, 22:37 1 0

Też mi tak pokazało a sprawdzałem ceny z IC :)

Odpowiedz

dwars, 14 marca 2018, 20:53 15 -1

Cena, Cena , Cena...... a gdzie porównywarka jakości obsługi? dowozów, dostępności towarów? niekonwencjonalnych rozwiązań? dobrej współpracy? rozpatrywania należycie reklamacji? Porównujcie ceny dalej....

Odpowiedz

iglotkz, 14 marca 2018, 22:14 6 -6

Jeżeli chodzi o reklamacje to według mnie najsprawniej idzie to w IC, łącznie ze zwrotem za montaż.

Odpowiedz

Dystrybutor, 14 marca 2018, 21:35 1 0

Gratuluję pomysłu. Pamiętajcie z czego żyjecie.

Odpowiedz

Gall, 15 marca 2018, 6:32 2 0

Na bonusach jada.a ci do warsztatow to chyba cos im sie pomylilo bo sie okazuje ze wiecej zarabiaja na czesciach niz pracy.zreszta rzadko sie zdarza porzadny mechanik bo reszta to wymieniacze czesci z pretensjonalnym podejsciem ze im sie nalezy ze wsztstko robia naj a nie uznaj im reklamacji to jak dziecko sie fochuja

Odpowiedz

tenitamten, 15 marca 2018, 11:05 3 0

Pewnie uważasz, ze w Niemczech, Austrii czy Francji to są rzetelni mechanicy, a nie wymieniacze :) Tam na częściach nie zarabiają a za usługi liczą po kosztach.
W jakim kierunku mamy podążać ? PRLu gdzie zdolny mechanik, nie bacząc na poświęcony czas naprawiał prawie wszystko, czy w kierunku rozwiniętych krajów ( chociaż ten sposób usług też mi nie pasuje) ?
Jak utrzymać warsztat w centrum dużego miasta gdzie wartość ziemi to 2-2,5 tys zł za m/kw z samych usług ?

Odpowiedz

Iglotkz, 17 marca 2018, 22:48 3 0

Tak ja ci teraz umyje ten egr a nie wymienie bo ma tylko 200tys km nalatane a potem jak ci w chorwacji odetnie moc to będziesz miał do mnie pretensje że przecież było robione i że trzeba znowu za wymianę płacić

Odpowiedz

Kuba - Hurtowy, 14 marca 2018, 22:06 22 0

Materiał trafnie pokazuje to z czym zderzyła się branża. Mam nadzieję że wreszcie zaczniemy rozmawiać na ten temat.

Odpowiedz

Do_Kuby, 14 marca 2018, 22:25 18 0

Dogadywać się nie wolno, ale szukać wyjścia z tego dna trzeba

Odpowiedz

Gall, 15 marca 2018, 6:26 0 -4

A dla kogo ta porównywarka ?kto zapłacił za artykuł?.przecież motofocus powinnien wiedziec czym jest uwzgledniona cena czesci.przeciez Wy rowniez macie rozne stawki za artykuły

Odpowiedz

Ganonim, 15 marca 2018, 8:16 17 0

Każde dziecko wie, że ceny są zróżnicowane, ale przecież niektóre części można kupić np w Czech lub w Hiszpanii albo i Turcji o 30% taniej, od dystrybutora niż bezpośrednio u producenta. A to nakręca wojny cenowe w Polsce, bo wiadomo, że znajdzie się taki co je zacznie importować do Polski.

Odpowiedz

Jacek, 15 marca 2018, 11:40 10 0

To jest główna przyczyna, która pobudza wyścig cenowy. Skoro można zaimportować ten sam produkt z innego kraju (z drugiej ręki kupowany) i to znacznie w niższej cenie to i bonus tego nie zrefunduje. Poziom cen powinien być podobny we wszystkich krajach, wtedy żaden dystrybutor nie będzie ściągał z całej Europy, tylko kupi w fabryce.

Odpowiedz

Kris, 15 marca 2018, 8:20 8 0

dobrze że wreszcie ktoś włożył kij w mrowisko

Odpowiedz

Anonim, 15 marca 2018, 8:21 2 -4

a ja nie robie z powierzonych materiałow od trzech lat i dziwne cały czas mam robote i nie kupuje w motorolu i to jest najlepsza metoda aby ich wykończyć

Odpowiedz

Daro, 15 marca 2018, 8:40 2 -3

Podaj adres...Może podjade z ofertą

Odpowiedz

Piotrek, 15 marca 2018, 8:47 13 0

i co dasz jemu niższą cenę? To jutro stracisz robotę, bo szef nie będzie miał czym Tobie zapłacić.

Odpowiedz

Daro, 15 marca 2018, 9:01 7 0

Nie ! Dam mu podnosnik za darmo i będę go Go łupił przez 3 lata na 40% marży.W końcu i tak detalista za to płaci.

Odpowiedz

Piotrek, 15 marca 2018, 9:19 5 0

Źle Ciebie oceniłem Daro. Już Cię teraz lubię. Może za mocne słowa tylko używasz (łupił), ale o to chodzi, aby coś innego dawać klientowi, a nie najniższą cenę.

Odpowiedz

KICK, 15 marca 2018, 9:23 5 -3

Czyli jak większość "mechaników" doprawiasz rogi własnym klientom?
Bierzesz kasę za swoją pracę oraz zarabiasz na częściach montując "4MAX" lub "MAXGEAR", a kasa za "LMI" albo "ATE"?!
Gratuluję!

Odpowiedz

Anonim, 16 marca 2018, 20:17 0 0

niestety ale montuje tylko na sprawdzonych fabrykach luk . ina gates ate lemforder zimmerman , i zawsze klientowi zwracam części które wymieniłem , wole części sprzedaż na niższej marzy ale pewne niż totalne badziewie a w inter carsie za 2017 kupiłem tylko za 11 zł bo nie chciało mi sie jechać gdzie na miasto

Odpowiedz

pan A., 15 marca 2018, 8:26 8 -1

prawda jest taka, że różnice między dystrybutorami w cenie są minimalne; ile to może być na filtrze manna czy filtrona od 0,50 do 1zł? na klockach 2zł? na tarczy do 3-4zł? czy nie jest ważniejsza jakość obsługi, terminowość, trasy w ciągu dnia? szkolenia? promocje?relacja z handlowcem?
przecież mechanik i tak przytula na częściach najwięcej w całym tym łańcuchu pokarmowym, to po co się ciąć o grosze?

nie twierdze, że cen nie trzeba sprawdzać, ale mysle, ze w tej chwili to już jest jakis absurd

Odpowiedz

Adah, 15 marca 2018, 8:38 9 0

Panie A. masz całkowitą rację - najważniejsze są "jakość obsługi, terminowość, trasy w ciągu dnia szkolenia" ale niestety większość zaczyna rozmowy od ceny ceny i ceny ..........

Odpowiedz

pan A., 15 marca 2018, 8:50 5 0

to może by tak zacząć zmieniać te przyzwyczajenia i np. przygotować dla klienta % realizacji zamówień z ostatniego miesiąca? albo ile zarobił u ciebie dodatkowo korzystając z programów lojalnościowych? tematów jest wiele do zaczepienia...
z drugiej strony jeśli z automatu ucieka się w temat ceny, ceny i jeszcze raz ceny to może nie ma się czegoś więcej do zaoferowania?

Odpowiedz

Jacko, 15 marca 2018, 9:13 0 0

hej podoba mi się Twój kierunek myślenia

Odpowiedz

peper, 15 marca 2018, 10:38 5 0

I tu właśnie nie masz racji - bardzo często różnica w cenie jest 50-100,- na części - ( tylko nie na tych najpopularniejszych jak klocki czy filtry ) - przykład z dzisiaj ceny zakupu jednej części u czterech dostawców: 270/301/334/342,- 15-20 takich różnic w miesiącu i mam 1000+

Odpowiedz

Ciekawy, 15 marca 2018, 10:47 2 -2

Ok, a jak wygląda dostępność i czas dostawy na tym przykładzie co podałeś? Te najtańsze rzeczywiście są dostępne od ręki? Dokładnie ten sam produkt, tego samego producenta?

Odpowiedz

peper, 15 marca 2018, 13:12 3 0

dokładnie ten sam produkt, dostępny u wszystkich dostawców na magazynie , max czas oczekiwania -12 h - inaczej nie podawałbym przykładu

Odpowiedz

Ciekawy, 15 marca 2018, 12:30 5 -3

A nie policzysz ile masz na minus tytułem straconego na poszukiwanie najtańszych części czasu??? Policz sobie 200 zł razy x straconych godzin ....
A jak to zrobisz to policz ile w tym straconym czasie mógłbyś zarobić więcej odpowiednio zajmując się klientem, jego autem....
I teraz zastanów się czy masz 1000+, czy masz jakikolwiek +???

Odpowiedz

peper, 15 marca 2018, 13:19 5 -1

sprawdzenie w katalogach on line po nr części - tego samego produktu u czterech dostawców ok 10,- min - je wiem jakie masz stawki za rbh ja zarabiając w 10 min 50-100 pln mogę ten czas poświęcać.
I żeby mieć jasność: to nie jest tak że u jednego dostawczy zawsze jest wszystko najtaniej - ale przy takich różnicach warto sprawdzać.

Odpowiedz

Do peper, 15 marca 2018, 13:30 1 0

Jeśli ten sam produkt i taka sama dostępność - to rzeczywiście. Ale z mojej praktyki jednak wychodzi, że z tą dostępnością i czasem dostawy to bywa różnie. Jak sam napisałeś - popularne referencje każdy ma w podobnych cenach i na stanie. Ale zawsze jest tak, że potrzeba też coś mniej typowego - wtedy z dostępnościa jest już różnie.

Odpowiedz

peper, 16 marca 2018, 7:24 0 0

tu już pisałem - ta sama część, dostępność do 12 h dostawa - czterech różnych dostawców z którymi współpracuję na bieżąco .

Odpowiedz

Ciekawy, 15 marca 2018, 15:33 1 -3

Co innego stawki rbh dla klienta, a co innego cena Twojego czasu, dlatego Twoją godzinę wyliczam na min 200zł..., a TYLKO KWADRANS dziennie na wyszukiwanie po taniości to 5h miesięcznie....
Dzięki zaoszczędzonemu, teraz traconemu na wyszukiwanie tańszej oferty czasowi, jesteś w stanie tak zadbać o swój warsztat, tak zorganizować pracę i tak zaopiekować się klientami że zyskasz co najmniej w dwójnasób. A jak nie wiesz jak to zrobić to przeznacz ten czas na odrobienie biurokracji i wieczorem będziesz miał więcej czasu dla rodziny ...

Odpowiedz

peper, 16 marca 2018, 7:21 1 0

czas pracy to czas pracy, czy poświęcam go na szukanie części czy naprawy - co za różnica robię to co mi przynosi większą frajdę i większe zarobki, co do mojego wolnego to się nie przejmuj - całkiem nieźle to wygląda, a jak popatrzę po mechanikach w okolicy to wręcz świetnie. Wydaje mi się że ty masz problem, na siłę próbujesz coś udowodnić, więc kupuj drożej, ja nie zamierzam przepłacać - różnice w cenie części 50-100 zł przy wartości części ok 300,- to nie jest normalna rzecz, te różnice zawsze będą 1-5% ale 20-30% to nie jest poważne traktowanie kupującego.

Odpowiedz

Rico, 15 marca 2018, 18:39 4 0

Ceny potrafią być na +/- tym samym poziomie, ale trafiają się wartościowo duże różnice sięgające 30-60zl. Miałem sytuację w której klient zaczął bić pianę na droższym elemencie, że może to dostać u konkurencji znacznie taniej i faktyczne różnica biła w oczy w porównaniu z tym konkretnym dystrybutorem, porównując już do innych była rynkowa... tylko finalnie okazalo sie ze cena owszem świetna i dystrybutor ściąga tzw gacie, psuje rynek ceną a towar będzie dostępny za minimum miesiąc :) bicie piany tylko po to żebym i ja stracił marżę a klient zadowolony kupi i swoje zarobi montując... warto było sprawdzić dostępność zanim zrobiłem krok w kierunku obniżenia ceny. Rynek jest bardzo zepsuty cenowo, po kilku PH dziennie u klienta, każdy klient cena cena i cena, każdy bije się 1% ciężej o lojalność, nie patrzą na wartości dodane, obsługę, serwis... jednym słowem masakra.

Odpowiedz

Mechanic, 15 marca 2018, 10:00 4 0

Może i Cena Czyni Cuda (CCC) ale niekoniecznie w warsztacie. Zamiast sprawdzać gdzie kupie kilka groszy taniej wole współpracować ze swoim dostawca i mieć pewność ze się na mnie nie wypnie jak się zgłoszę z reklamacja

Odpowiedz

Zibi, 15 marca 2018, 10:35 9 0

Jesli jest tyle szumu o dwie hurtownie na litere M znaczy ze jest zapotrzebowanie na rynku i cena a nie lojalność staje się glownym wyznacznikiem. Gdyby nie było zapotrzebowania nie byloby szumu. Koledzy PH mawiaja ze wiekszosc rozmow sprowadza sie do : "zrób ceny bedziemy zamawiać". Mówią ze wiekszosc klientow obecnie bralaby towar nawet od terrorystow zeby tylko zaoferowali super oferte cenową

Odpowiedz

Anonim, 15 marca 2018, 17:12 0 0

Ja mam swojego dystrybutora (nie Motorol, którego u mnie w ogóle nie ma), od którego biorę 90% części, i wysposażenie warsztatu (oczywiście po długich negocjacjach, a nie cenach z katalogu). Ja im dobrze robię, a oni mi. Sądzę, że każdy jest zadowolony, bo ceny, dostępność i podejście do klienta mają bardzo dobre

Odpowiedz

Hurtownik, 15 marca 2018, 19:58 4 -1

Wszyscy o tym wiemy, że takie eldorado cenowe długo nie może się utrzymać. Niestety w pewnym momencie trzeba zacząć zarabiać, a bonusy od dostawców przestaną wystarczać. Ale na razie cieszmy się chwilą :)

Odpowiedz

jannn, 15 marca 2018, 20:07 7 0

cieszyć się można, ale myśleć trzeba co będzie dalej, aby nie obudzić się z ręką w ...

Odpowiedz

kajko, 15 marca 2018, 21:24 4 0

A na allegro i tak można kupić taniej niż w obu firmach na M. I to od sprzedawców co biorą towar właśnie w tych hurtowniach .To dopiero jest fenomen ...

Odpowiedz

mecnior, 15 marca 2018, 21:47 0 -2

Na allegro?? Tam zbyt nie pewnie. Ja często kupuję w e-sklepach. Dużo taniej , pewniej. Mam jeden który ma prawie wszystkie produkty prawie od ręki. Wysyłka tego samego dnia więc rano mam u siebie. Często klienci też kupują w necie i są zadowoleni.

Odpowiedz

bolo, 15 marca 2018, 22:11 0 0

A czym różni się towar kupiony na allegro od tego z e-sklepu ? Oba pochodzą z którejś z wymienionych hurtowni :)

Odpowiedz

Internetowy, 16 marca 2018, 8:25 3 0

No tak najlepiej. Postawić sklep w necie albo założyć konto na Allegro. Być pracownikiem hurtowni posiadającym rabaty, a po godzinach opychać towar na głodowej marzy którego się fizycznie nie ma (przyjdzie zamówienie z internetu - sam zamawiasz w hurtowni). Nie ponosisz kosztów magazynu itd - złoty interes. Jednak moim zdaniem to krecia robota, podkopywanie własnego pracodawcy. Trudno o lepszy przykład „podcinania gałęzi na której się siedzi” :) dlatego osobiście uważam, ze to nie jest dobre aby kupować u takich sprzedawców. Ale czy i dystrybutorzy nie mogliby czegos zrobić z tak wyciekającym towarem?

Odpowiedz

moto123, 19 lutego 2019, 22:49 0 0

Na allegro cena sprzedawanej części zawiera marżę sprzedawcy + prowizja allegro.
Konta na allegro jak i e-sklepy mają również hurtownie.

Odpowiedz

Ron12, 15 marca 2018, 21:34 16 -2

Pracuję w branży od 14 lat.
Z perspektywy czasu widzę pewną prawidłowość jeżeli chodzi o warsztaty z którymi współpracuję ( zaznaczam że nie sprzedaję części).

Prawidłowość polega na tym że... w większości przypadków najlepiej, najdynamiczniej rozwijają się te warsztaty które nie terroryzują cenowo swoich dostawców a stawiają na współpracę gdzie mają od nich sprzęt, ciuchy, jakieś imprezy i co ważne szkolenia.
Nie walczą o złotówki na poszczególnych częściach - stawiają na dostawę, magazyn, rozpatrzoną (nie oznacza to zawsze uznaną) reklamację, kontakt z daną hurtownią.
Co ciekawe - hurtownie rozsądnie zarządzane także szanują relacje z mechanikami i pilnują aby cena była konkurencyjna i pomagają w rozwoju tym warsztatom.

Mechanicy którzy zawsze byli dusigroszami i płaczkami przeważnie na przestrzeni tych lat są tam gdzie byli wiele lat temu.

Odpowiedz

Bojarski Auto, 16 marca 2018, 8:10 7 -2

Ron, ale zauważ że to co piszesz już dają wszyscy. 15 lat temu mieli to nieliczni a tylko dwie firmy potrafiły to wykorzystać. Teraz? Każdy :daje" ubrania i gadżety, każdy robi imprezy a szkolenia - wszyscy koszystają z tych samych szkoleniowców. Reklamacje? każdy dystrybutor patrzy żeby tylko w bonusie się zmieścić i rozpatrzenie reklamacji to loteria. Czasami napiszą mi bzdury a czasami uznają mój błąd - nie ma reguły i każdy ma te same gotowe odpowiedzi przygotowane. Który dystrybutor nie dowiesie ci w godzinę części? Ja moge u siebie mieć dostawy co 30 minut jeśli będę żonglował miedzy filiami. Ale po co? jak planuję sobie robotę to wystarczy mi dostawa na rano. Ja uważam że sztuką jest wykorzystanie tego co oni iferują - r=problem jest taki że często wiem lepiej of PH co jest w ofercie jego firmy.

Odpowiedz