Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Elektromobilność

Regeneracja zaworu EGR – wywiad ze Specelektro

Zawory EGR są nieodzownym elementem układu recyrkulacji spalin, a ich zadaniem jest zmniejszenie ilości szkodliwych substancji. Niestety są to też elementy, które stosunkowo często wymagają naprawy i regeneracji. O przebiegu tego procesu rozmawiamy z Łukaszem Jędrysem, właścicielem firmy Specelektro.

Zrównoważony rozwój na rynku wtórnym – dyskusja podczas Kongresu SDCM

Polityka proekologiczna i większa koncentracja działań na rzecz ochrony środowiska coraz mocniej wkracza w działalność firm, niezależnie od reprezentowanej gałęzi przemysłu. Tematowi zrównoważonego rozwoju w motoryzacji, zwłaszcza na rynku wtórnym, poświęcona była jedna z sesji XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. W panelu wzięło udział trzech specjalistów z branży – Hubert Słok (Nexus Automotive), Marek […]

Podsumowanie roku w branży motoryzacyjnej – echa XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, czyli coroczne spotkanie branży produkcji i dystrybucji części zamiennych oraz przedstawicieli sektora napraw pojazdów, ze względu na pandemię COVID-19 odbył się w formule online. Nie przeszkodziło to w przedstawieniu aktualnych danych na temat rynku, poczynieniu podsumowań i prognoz dotyczących przyszłości. Rok 2021 był wyjątkowy dla branży, głównie ze względu […]

Miejsca pracy w przemyśle będą znikać

Przyjęcie w Unii Europejskiej regulacji zakazujących wprowadzania na jej rynek pojazdów z jakimikolwiek silnikami spalinowymi (w tym hybrydowymi, spalającymi: LPG, CNG, zielony wodór, paliwa odnawialne, syntetyczne – niezależnie od ich emisyjności) oznacza, że w unijnych firmach zajmujących się produkcją części do pojazdów ubędzie blisko 300 tysięcy miejsc pracy. Przy tym ogromna większość z nich zniknie […]

Wyniki przemysłu motoryzacyjnego w 2021 r. – podsumowanie

Mijający rok przyniósł szereg wyzwań dla firm produkcyjnych, działających w branży motoryzacyjnej. Podsumowania wyników tego sektora dokonano podczas XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Jeden cel, różne drogi – technologia spalinowa może być przyjazna klimatowi

Cel klimatyczny jest wspólny, ale jeśli chodzi o drogi do jego osiągnięcia, widać poważne rozbieżności między poszczególnymi krajami, a także producentami samochodów. Technologia spalinowa również może być wykorzystywana do zmniejszenia emisji CO2 – wskazuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

7 pytań o XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Już wkrótce, w dniach 8-9 grudnia 2021 r., odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń w branży motoryzacyjnej, czyli Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. To cyklicznie organizowane spotkanie jest okazją do podsumowania mijającego roku oraz prognoz dotyczących przyszłości. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przygotowaliśmy odpowiedzi na 7 najważniejszych pytań dotyczących tego wydarzenia.

Kogo zwolni przymusowa elektromobilność?

Skazanie silnika spalinowego na śmierć oznacza nieuchronną redukcję miejsc pracy, a scenariusze wskazujące, że upowszechnienie elektromobilności może te straty wyrównać zapewne okażą się mało prawdopodobne – wskazują Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.

Grafik szkoleń BETiS – Grudzień

Firma BETiS przygotowała grafik szkoleń technicznych na grudzień. Znajdują się w nim zarówno szkolenia stacjonarne jak i szkolenia online. Szczegóły można znaleźć w poniższej tabeli.

Fit for 55 w opinii producentów części – wyniki badania

Założenia unijnego pakietu Fit for 55, który w praktyce oznacza między innymi zakaz sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi, ale także samochodów o napędzie hybrydowym\ już po 2035 r., są co najmniej rewolucyjne. Jak zapatrują się na nie producenci części motoryzacyjnych, działających na terenie Polski? Wynik naszej ankiety przyniósł zaskakujące wnioski.

W jaki sposób wzrost popularności samochodów elektrycznych wpływa na działalność warsztatów samochodowych? Czy dotychczasowe stanowiska pracy są zagrożone? Jakich nowych kompetencji wymaga serwisowanie pojazdów zasilanych energią elektryczną? O tym przeczytasz w dziale “Elektromobilność”. Jest on odpowiedzią na rosnące zainteresowanie elektromobilnością i zmianą lub rozszerzeniem profilu działalności wielu warsztatów samochodowych. 

Znajdziesz tu rzetelne i aktualne informacje dotyczące samochodów elektrycznych, baterii i innych komponentów niezbędnych do ich prawidłowego działania i serwisowania.