Amerykański producent samochodów elektrycznych w poważnych tarapatach. Grupa niezadowolonych klientów udała się do sądu. Czy zmuszą Elona Muska do drastycznej zmiany polityki firmy?
Monopol na części zamienne i usługi serwisowe?
Tesla Inc. została pozwana przez klientów, którzy twierdzą, że zostali zmuszeni do płacenia wygórowanych cen i znoszenia długiego oczekiwania na naprawę samochodu. Oskarżają Teslę o monopol na części zamienne i usługi serwisowe.
Pozew zbiorowy został złożony we wtorek w sądzie federalnym w San Francisco w imieniu Virginii M. Lambrix, która mieszka w hrabstwie Sonoma i jest właścicielką Tesli Model S. Mówi ona, że właściciele tradycyjnych samochodów z silnikami spalinowymi mają wiele warsztatów, w których mogą dokonać napraw, a także naprawiają samochody samodzielnie. Mają możliwość korzystać wówczas z części oryginalnych lub z części zamiennych z rynku niezależnego.
Wysokie koszty napraw i części, a także długie kolejki. Klienci Tesli mają już dość.
Właściciele elektrycznych samochodów Tesli mają tylko jedną opcję: serwisowanie pojazdów w sieci autoryzowanych przez Teslę warsztatów przy użyciu wyłącznie oryginalnych części Tesli – możemy przeczytać w pozwie. Autorzy pozwu twierdzą, że Tesla wykorzystuje swoją siłę rynkową do ograniczania dostępu zewnętrznym podmiotom do rynku serwisu ich pojazdów. Praktyki te spowodowały, że właściciele Tesli cierpią z powodu długich opóźnień w naprawach swoich pojazdów elektrycznych, a do tego płacą zawyżone stawki za części i naprawy.
Komentarze