Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
26.11 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 26.11 Konkurs Hella: wyniki 26.11 MotoFocus TV: Czy diesel to przeszłość? Polski producent ma inne zdanie. 26.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe?

Układ zawieszenia

Regeneracja części to ekologia bez żadnego “ale”

Na całym świecie zapanowała wielka moda na ekologię, która mocno dotyka branży motoryzacyjnej. Kolejne przepisy i normy ekologiczne zawsze budzą sporo kontrowersji i wątpliwości czy rzeczywiście skutecznie przyczyniają się do ochrony środowiska. System start-stop? No tak, ale… Samochody elektryczne? No tak, ale… Regeneracja części? No… tak!

Amortyzatory pneumatyczne Denckermann

Oferta amortyzatorów Denckermann została poszerzona o amortyzatory pneumatyczne i miechy powietrzne do takich samochodów jak Mercedes, BMW, Range Rover.

Inter Cars doradza w wyborze sprzęgła

Sprzęgło zalicza się do najbardziej obciążonych elementów w układzie przeniesienia napędu ze względu na wibracje, temperaturę, siły dociskowe i odśrodkowe. Nie należy lekceważyć oznak jego zużycia, ponieważ może to prowadzić również do uszkodzenia skrzyni biegów. Koszt naprawy może wówczas znacznie zmienić się, przewyższając nawet wartość auta.

Historie sukcesu: Bosch Service Garnec

Standardy, które musimy spełnić w ramach przynależności do sieci, dają nam przewagę nad innymi warsztatami – mówi Leszek Garnec, właściciel serwisu Bosch Service Garnec.

BILSTEIN: Błędy przy ocenie sprawności zawieszenia pneumatycznego

Błędna diagnoza stanu technicznego elementów zawieszenia pneumatycznego w samochodzie może narazić użytkowników drogi na niebezpieczeństwo lub poniesienie przez kierowcę niepotrzebnych wydatków. BILSTEIN wspomaga w tym zakresie mechaników ofertą szkoleń i wsparciem serwisowym.

Tuleje metalowo-gumowe MEYLE wahacza BMW

Niesprawne tuleje wahacza osi tylnej BMW oznaczają zazwyczaj konieczność wymiany całego wahacza, a zatem wysokie koszty dla warsztatu i kierowcy. Firma MEYLE zaproponowała ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie tego problemu.

Rzut oka na zawieszenie Forda Focusa z febi bilstein

Ford Focus został wprowadzony na rynek w roku 1998 i okazał się wielkim sukcesem. Niemniej, statystyki podają, że jest to jeden z modeli najczęściej odwiedzających warsztaty. Mając to na uwadze, firma febi zidentyfikowała kilka elementów zawieszenia, które w tym modelu ulegają zużyciu i wymagają wymiany.

Czy wiek samochodu stanowi zagrożenie?

Produkowany od 1974 roku Volkswagen Golf jest jednym z najpopularniejszych modeli samochodów na całym świecie. Na przykładzie naprawy egzemplarza z IV generacji specjaliści z BILSTEIN pokazują, że podstawą zachowania bezpieczeństwa na drodze jest sprawny układ zawieszenia.

Ponad 60 nowych referencji w katalogu BILSTEIN

BILSTEIN uzupełnił swoją ofertę o kolejne referencje amortyzatorów z serii Replacement i Performance. Wśród nowości znalazły się również elementy mocowania amortyzatorów do popularnego przed laty w Polsce modelu Daewoo.

Stabilizator – niedoceniony element zawieszenia

Stabilizator jest elementem zawieszenia pojazdu, łączącym ruchome części podwozia z nadwoziem. Wiele pojazdów jest wyposażonych w stabilizator przedniego, a niektóre również tylnego zawieszenia.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.