Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024

Łożyska i piasty kół

Kiedy wymieniać paski osprzętu i co wpływa na ich zużycie?

Paski wielorowkowe osprzętu to powszechnie stosowane elementy, napędzające szereg różnych podzespołów: sprężarkę klimatyzacji, alternator czy pompę wspomagania układu kierowniczego. Z uwagi na zmniejszanie pojemności skokowej silników oraz szeroko pojętą ekologię, paski osprzętu pracują dziś w znacznie trudniejszych warunkach niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedy należy je wymieniać i co najbardziej wpływa na ich zużycie?

Szkolenia techniczne NTN-SNR

Firma NTN-SNR, ponownie zaprasza do udziału w bezpłatnym cyklu szkoleń technicznych.

StachuraSzkolenia – grafik na wrzesień i październik

Znany jest już wrześniowy i październikowy grafik szkoleń firmy StachuraSzkolenia. Wszelkie szczegóły znajdują się w poniższej tabeli.

Marka Petronas dostępna na polskim rynku – wywiad

Gro osób może kojarzyć Petronas jako partnera technologicznego zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Petronas zarówno jako marka jak i malezyjski koncern naftowy ma bardzo długą historię. Od niedawna środki smarne tej firmy zaczęły pojawiać się także w polskich warsztatach.

Jak łatwiej złożyć przekładnię kierowniczą

Przekładnia kierownicza leży zdemontowana, wszystkie elementy rozłożone są na stole roboczym: fachowcy z firmy EMMETEC wyjaśnią w tym artykule jak złożyć ją szybko i dobrze.

ZF Aftermarket rozszerza ofertę produktów Lemförder dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych

ZF Aftermarket oferuje pełną gamę elementów układu kierowniczego i zawieszenia od marki Lemförder w jakości OE. Przy układach mających znaczący wpływ na bezpieczeństwo, takich jak podwozie, konieczna jest dokładna współpraca wszystkich jego elementów.

Peugeot 207 – stukanie przy ruszaniu

Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Tym razem specjaliści diagnozują przypadłość Peugeota 207.

Nadmierny hałas dobiegający z alternatora – przyczyny i możliwe rozwiązania

Alternator, w najprostszym ujęciu, to prądnica prądu przemiennego, która służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. Prąd w alternatorze wytwarzany jest w nieruchomych uzwojeniach stojana poprzez wirujące pole magnetyczne wirnika. Produkt stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych, gdzie ładuje akumulator.

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.